پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۴۹
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز مطالعات آب‌های گرم در شهرستان نیر راه‌اندازی شده و بستر و زمینه برای توسعه همه‌جانبه این منطقه فراهم می‌آید.
شعارسال: کمال‌الدین پیرمؤذن عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان نیر اظهار داشت: شهرستان نیر با داشتن آب‌های گرم متنوع بعد از سرعین مستعدترین منطقه در راه‌اندازی این مرکز بود که تلاش کردیم تا با راه‌اندازی آن زمینه مساعدی برای نوسازی و همچنین مدرن‌سازی این آب‌های گرم فراهم آید.

وی تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم در مناطق نمونه گردشگری سبلان، قینرجه و برجلو در نیر فراهم آمده و اکثر سرمایه‌گذاران می‌توانند از این بستر بهتر و مطلوب استفاده کنند.

پیرمؤذن با یادآوری اینکه تمام سعی و تلاش ما بر توسعه متوازن و همه‌جانبه شهرهای مختلف استان است، خاطر نشان کرد: مجمع نمایندگان استان همدل و همسو در تلاش هستند تا هدف‌گذاری‌ها به سمت توسعه همه‌جانبه باشد که در همین زمینه مجمع در دور جدید فعالیتش زمینه‌ای مساعد و فرصتی مطلوب فراهم آورده تا با پیشنهادات مردم و کارهای بر زمین مانده بتوان حرکتی مثبت و سازنده را انجام داد.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: در کنار ظرفیت مجمع نمایندگان استان مجمع نمایندگان شمال‌غرب کشور نیز می‌تواند برای پیشبرد اهداف و هدف‌گذاری‌ها بسیار مفید و مؤثر باشد.

وی بیان کرد: بهترین ترکیب مجمع نمایندگان شمال‌غرب کشور و همچنین استان در مجلس نهم شکل گرفته که به یقین آثار و برکات فراوانی را برای استان و منطقه به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود از ضرورت راه‌اندازی محور آرموداق نیر به سمت میانه خبر داد و یادآور شد: مطالعات و فازبندی اجرایی این پروژه انجام شده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با احداث آن راه ایمنی را در رسیدن به مرکز کشور شاهد باشیم.

پیرمؤذن گفت: 20 میلیارد تومان نیز برای شهرداری‌های استان اعتبار جذب کردیم که سهم شهرداری نیر و کورائیم 550 میلیون تومان بوده که امیدواریم صرف کارهای زیربنایی، عمرانی و خدماتی شود.

وی همچنین از پیگیری احداث و راه‌اندازی راه‌آهن و همچنین پتروشیمی اردبیل خبر داد و افزود: ما پروژه‌های اساسی را در این شهرستان با قوت و قدرت پیگیری می‌کنیم که انتظار می‌رود دولت خدمتگزار نیز در این زمینه یاریگر ما بوده و ما را در انجام وظایف و کارها کمک کند.

در ادامه این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز به کمبود اعتبارات به عنوان مهم‌ترین مشکل اداره کل راه و شهرسازی اشاره کرد و اظهار داشت: به رغم ناکافی بودن اعتبارات طرح تعریض و چهار بانده کردن جاده نیر به سراب در حال احداث است و محور کریق به آرموداق نیز به همراه کورائیم به خلفه‌لو در دستور کار ما است.

علی حیدری به تکمیل چهار فاز از راه ارتباطی کورائیم به اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: فاز پایانی و نهایی این جاده نیازمند اعتبار بیشتر است.

* انتقاد امام جمعه نیر از وعده‌های بی‌سرانجام مدیران و نمایندگان

امام جمعه شهرستان نیر در سخنانی با انتقاد از وعده‌های بی‌عمل و بی‌نتیجه برخی از مدیران و نمایندگان گذشته تصریح کرد: امیدواریم به همت نمایندگان و مدیران فعلی استان طلسم توسعه شهرستان نیر شکسته شود.

حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی با تاکید بر رفع نارسایی‌های پروژه‌ها خاطر نشان کرد: باید مردم را امیدوار به خدمات مناسب و گسترده کنیم تا در عمل بتوانیم به وعده‌های داده شده عمل کنیم.

وی فرا رسیدن دهه فجر را یک فرصت استثنایی برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و بیان داشت:‌ انتظار می‌رود به سرعت فعالیت‌ها به ثمر نشسته و مشکلات مردم یکی پس از دیگری برطرف شود.

سرپرست فرمانداری نیر در سخنانی به نیمه تمام ماندن پروژه‌های در حال اجرای این شهرستان به ویژه در حوزه گردشگری و جاده کمربندی اشاره کرد و یادآور شد: هدر رفت بهترین آب‌های گرم و سرد معدنی تأثیری منفی در افکار عمومی داشته و مسافران و میهمانان را نگران کرده که ضرورت دارد با همت مسئولان مشکلات در این زمینه برطرف شود.

میر فخرالدین زاهد با اشاره به عبور جاده ترانزیتی و بین‌المللی از مرکز شهر نیر گفت: تکمیل کمربندی شهر نیر جز ضروریت‌ها است چرا که بخش عمده‌ای از تردد وسایط نقلیه کوچک و بزرگ شمال‌غرب کشور از این ناحیه صورت می‌گیرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی نیرمیز، تاریخ انتشار: 16 دی 1391، کد خبر: 3192، www.nirimiz.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین