پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۵۲۱
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش حوزه هنری در مستندنگاری تاریخ شفایی ایران و ایران معاصر، گفت: امروز مستندنگاری اجتماعی، تاریخی و سیاسی خود را به نوعی مدیون حوزه هنری و تلاش چندین ساله این نهاد هستیم.
شعارسال:سید عباس صالحی امروز (یکشنبه، هشتم تیر) در مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید حوزه هنری ادامه داد:‌ مستندنگاری یک نوع شناسنامه سازی درست است که این شناسنامه به شدت به امداد نسل معاصر و آیندگان می آید.
 
وی گفت:‌ حوزه هنری در مستندنگاری تاریخی، اجتماعی و سیاسی کشور یکی از ارکان اساسی بوده و جایگاه قابل توجهی را به خود اختصاص داده است؛ این حوزه حتی مسیر هشت ساله دفاع مقدس را نیز به شکل خاطره نگاری عرضه کرده است.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش ارزنده و سازنده حوزه هنری در مقاطع مختلف کشور، خاطرنشان کرد: زمانیکه قصد داریم تصویری از ۴۰ سال فعالیت حوزه را به تصویر بکشیم بدون شک مقاطع و فعالیت های متفاوتی را می توان مشاهده کرد.
 
صالحی از پاسداشت هشت سال دفاع مقدس و موضوع مستندنگاری این دوران به عنوان گزاره اول از این تصاویر یاد کرد و گفت: موضوع هنرهای تجسمی دفاع مقدس و هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی با حوزه هنری گام به گام پیش آمده است.
 
عضو کابینه دولت دوازدهم در عین حال تاکید کرد: دفاع مقدس گنج ایرانی محسوب می شود و با هیچ دورانی از تاریخ ایران برابری نمی کند چراکه به مانند معدنی است که مواد خام کشف نشده فراوانی را در خود جای داده و نیازمند کاوش های بسیاری است.
 
مومنی‌شریف؛ ترکیبی از خلوص، تعهد و همدلی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات شخصیتی و وجودی محسن مومنی شریف، وی را ترکیبی از خلوص، همراهی، همدلی، تعهد و دیگر ویژگی هایی خوب توصیف کرد.
 
    بدون شک ویژگی‌های خوب و برجسته است که می تواند کارنامه مدیران را درخشان و نام و یاد افراد را ماندگار کند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با خسته نباشید به تلاش و فعالیت ۱۰ ساله مومنی شریف در حوزه هنری، به محمدمهدی دادمان نیز خداقوت گفت که مسئولیتش پاسداری از کارنامه‌ای زرین و ارزشمند خواهد بود. به گفته صالحی او در گام دوم انقلاب که مقطعی جدید و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است عهده‌دار مسئولیت شده است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد در اولین دهه گام دوم انقلاب حوزه هنری همچنان درخشش خود را حفظ کند. به گفته وی حوزه هنری همچنین هنرهای نمایشی مانند تئاتر بچه های مسجد، موسیقی دفاع مقدس و همه حوزه هایی را که در فضای دفاع مقدس جا و نام پیدا می کند به نحو مطلوب به جامعه ارائه کرده و می‌کند.
 
    اگر به دفاع مقدس و مجموعه اتفاقات در هشت سال ناب در آن دوران نگاه کنیم یکی از نهادهایی که تلاش فراوانی برای ادای دین به دفاع مقدس کرد، همین حوزه هنری و دیگر ارکان آن بود.
 
صالحی در ادامه گزاره سوم تبیین این تصاویر را موضوع تربیت و آموزش نیروی انسانی کارآمد عنوان کرد و اظهار داشت: از دهه ۶۰ تاکنون حوزه هنری بخش عمده ای از کارکردش آموزش و تربیت نیروهای انسانی کارآمد بود که به حق توانسته در زمینه آموزش مستقیم و غیر مستقیم نیز کارنامه درخشانی را از خود بر جای بگذارد.
وی با اشاره به تلاش های گسترده حوزه هنری طی چند سال گذشته در عرصه های مختلف، تصریح کرد:‌ خوشبختانه فعالیت ها و تلاش این حوزه مخصوص تهران نبوده و بخش گسترده ای از کشور را در برگرفته و پوشش داده است. اگر دهه ۶۰ نقطه عطفی برای حوزه هنری بود امیدوارم دهه آتی حوزه هنری بتواند همچنان بدرخشد و پیش رود.
 
آیت الله رشاد (عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، بنیان‌گذار و رئیس و عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی)، حجت‌الاسلام خاموشی (رئیس سابق سازمان تبلیغات‌اسلامی)، حجت‌الاسلام محمد قمی (رئیس سازمان تبلیغات اسلامی)، حسن بنیانیان، فاضل نظری، حجت‌الاسلام قاسمیان، محسن مؤمنی‌شریف، عزت‌الله ضرغامی، غلامعلی حدادعادل، علی فروغی، منوچهر شاهسواری، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، محمد حمزه‌زاده، داریوش ارجمند، سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد، ابراهیم داروغه‌زاده، محمدرضا فرجی، علیرضا تابش، مرتضی سرهنگی، مهدی آذرپندار، عبدالحمید قدیریان، کوروش زارعی، محسن کاظمی، علی محمد مودب، محمدرضا سنگری، حجت‌الاسلام سلیمانی و سعید بیابانکی از جمله مدیران و چهره‌های فرهنگی حاضر در این مراسم بودند.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری  ایرنا ،تاریخ انتشار:  8 تیر 1399،کدخبر: 83836966، www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین