پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۵۳
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با طرح مسائلی نظیر ناکامی رزیدنت در خونگیری، حضور پزشکان بی‌تجربه در مراکز درمانی و بیمار رها شده در بیمارستان حاشیه‌هایی در پی داشت.
شعارسال: نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ظهر روز یکشنبه درست یک سال بعد از آخرین نشست خبری و آن هم در هفته سلامت با هدف انعکاس عملکرد درمان استان برگزار شد.

این نشست که بعد از انتظار طولانی و یک ساله خبرنگاران برای طرح مشکلات درمانی و بهداشتی استان با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار می‌شد، با ۴۵ دقیقه تأخیر آغاز و با گزارش عملکرد نیم‌ساعته رئیس دانشگاه ادامه یافت.

بااین‌وجود جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با خبرنگاران، محدود به گزارش عملکرد نماند و با وجود تأکید مسئولان بهداشت و درمان اردبیل به ارائه خدمات کیفی، تخصصی و استاندارد درمانی، گله‌مندی‌ شهروندان این استان از کیفیت درمان همچنان مهمترین سئوال خبرنگاران بود.

بر اساس یک سنت نانوشته خبرنگاران مشکلات شخصی درمانی خود را نیز در جلسه مطرح کردند. مشکلاتی که البته واگویی دردهای بی‌پاسخ حوزه درمان بود و از شخص رئیس درخواست پاسخ داشتند.

از جمله مشکلات طرح شده ارائه رژیم دارویی اشتباه به بیماران، استفاده از پزشکان و پرستاران بی‌تجربه و فاقد معلومات حتی در پایه‌ای‌ترین مسائل پزشکی از جمله پیدا کردن رگ بیمار برای خون‌گیری و به حال خود رها کردن بیمار در بخش اورژانس بیمارستان‌ها بود.

در این جلسه خبرنگاران زیادی گلایه‌های بی‌پاسخ خود را از وضعیت پذیرش بیمار در بیمارستان‌ها، حجم بیماران در بیمارستان‌های دولتی و بی‌توجهی پزشکان و کادر درمانی به وضعیت نامناسب بیمار در اورژانس مطرح کردند.

موضوعی که البته هر چند از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مورد پذیرش قرار گرفت اما دلایلی برای هر کدام از این مشکلات طرح شد که نشان داد نمی‌توان در کوتاه‌مدت انتظار معجزه در وضعیت مراکز درمانی را داشت.

فرهاد پورفرضی در خصوص ناتوانی رزیدنت بیمارستان امام خمینی (ره) در خون‌گیری از بیمار تصریح کرد: علوم پزشکی استان رتبه دوم در بحث آموزش را بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت کسب کرده است و بنده باور ندارم رزیدنتی نتواند خون‌گیری بکند.

وی افزود: بنده نمی‌گویم بیمارستان‌های استان عاری از اشکال است و بااین‌وجود اینکه بگوییم هیچ خدمتی انجام نشده نیز درست نیست.

در وضعیتی که پورفرضی به سؤالات خبرنگاران پاسخ می‌داد، بسیاری از خبرنگاران زودتر از موعد مقرر جلسه را ترک کردند تا نشان دهد که نه تلاش‌های صورت گرفته انعکاس مطلوب و به موقع دارد و نه دغدغه‌ها به موقع مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

در انتهای این جلسه نیز مسئولان علوم پزشکی استان اردبیل که تا همین دیروز در بیشتر جلسات خود حضور خبرنگاران را ضروری نمی‌دانستند، طرح تست قند خون رایگان و بسته‌های بهداشتی را برای آنها تدارک دیده بودند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: یکشنبه 5 اردیبهشت 1395، کد خبر: 3606812 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین