پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۵۱۷۲
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
دکتر ابراهیم قاسم پور گفت: مشکلات آب شرب خلیل آباد تا دو ماه آینده برطرف خواهد شد.با مساعدت مدیرعامل آب و فاضلاب استان و با مجوز حفر چاه جدید بخشی از مشکلات آب شرب شهرستان تا دو ماه آینده برطرف خواهد شد.

شعار سال: مشکل کمبود آب شرب موضوعی است که هرسال در فصل تابستان حاد می شود و مردم شهرستان  خلیل آباد را دچار مشکل می کند. با توجه به این که بخش قابل توجهی از اقتصاد این منطقه وابسته به کشاورزی است ومصارف آب کشاورزی تاثیر قابل توجهی بر سطح آب قابل برداشت ازچاه ها دارد ، کنترل های بسیار خوبی بر مصارف آب چاه های کشاورزی صورت گرفته است. دراین گزارش ابتدا به گلایه مردم وسپس به اقدامات مسئولان در خصوص برطرف شدن این معضل می پردازیم .
گلایه مردم
 نجفی یکی از اهالی شهر خلیل آباد می‌گوید: چندین سال است که در خلیل آباد کمبود آب در فصل تابستان اهالی این شهر را رنج می دهد وتوجهی به حل این مشکل نمی‌شود، خوب است مدیران با تلاش جهادی کاری کنند مشکل قدیمی  این منطقه حل شود. صفری یکی دیگر از شهروندان خلیل آبادی  می‌گوید: گاهی  برای تامین آب با مشکل مواجه هستیم  وهربار که پیگیری می‌شود،جوابی به مردم داده نمی شود.
قطع  300  پمپ غیرمجاز با حکم دادستانی
کاظمی، رئیس اداره امور آب شهرستان خلیل آباد با اشاره به کمک  سایر مدیران شهرستان برای حل مشکل کم آبی  می گوید: طی  روزهای آینده  300پمپ غیرمجاز آب با حکم دادستانی در خلیل‌آباد قطع می‌شود.مدیر امور آب و فاضلاب خلیل آباد درهمین زمینه می افزاید: با حمایت و هماهنگی دادستانی این شهرستان، با مشترکانی که به صورت مستقیم اقدام به نصب پمپ روی کنتور یا شبکه توزیع آب کرده‌اند، برخورد قانونی می‌شود که در این زمینه تاکنون 300 پمپ غیرمجاز آب در شهرستان خلیل‌آباد شناسایی شده است.  
حل مشکل تا 2ماه دیگر
محمد کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما  درخصوص مشکلات مردم در این شهر وبعضی روستاهای اطراف که هرسال درتابستان وحتی فصل های   غیر تابستان هم مشکل کم آبی داشتند ، اظهار می کند: این شهرستان چندین سال با افت فشار آب مواجه بود، در این زمینه جلسه‌ای برگزار و مقرر شد یک چاه حفاری شود که حفرچاه درحال انجام است وتا پایان مردادماه ان شاءا... کاهش مشکلات تامین آب را برای شهروندان خواهیم داشت و امیدواریم با حفر یک چاه دیگر هم که تا آخر سال وارد مدار شود ، حداقل 50 لیتر بر ثانیه به دبی آب خلیل‌آباد اضافه کنیم. مدیر امور آب و فاضلاب خلیل‌آباد با بیان این که هم‌اکنون 122 لیتر بر ثانیه آب در این شهرستان داریم، می افزاید: متاسفانه در پیک مصرف با توجه به این که ویروس کرونا هم مزید بر علت شده، تا 150 لیتر مصرف آب است و عملا 27 لیتر کمبود دبی در خلیل‌آباد داریم. وی می گوید: با اقداماتی که تا پایان سال انجام می‌شود 50 لیتر به دبی آب خلیل‌آباد اضافه می‌کنیم که 40 درصد به منابع آبی در این شهرستان افزوده می‌شود و این نوید را می‌دهیم که در سال آینده در بحث افت فشار آب مشکل خاصی نداریم. کاظمی با بیان این که اکنون 15 هزار اشتراک آب داریم، متذکر می شود: نیاز به مخزن ذخیره 5 هزار متر مکعبی داریم که احداث آن زمان بر است، ولی طی 2 یا 3 سال آینده حتما احداث می‌شود. مدیر امور آب و فاضلاب خلیل‌آباد با اشاره به این که حفر چاه کنونی در عمق 250 متر درحال انجام است ادامه می دهد: حفر این چاه حدود یک میلیارد تومان هزینه دارد و با حفرآن تا دو ماه آینده وضعیت افت فشار آب در خلیل‌آباد بهتر می‌شود.کاظمی می‌گوید: با حمایت و هماهنگی دادستانی این شهرستان، با مشترکانی که به صورت مستقیم اقدام به نصب پمپ روی کنتور یا شبکه توزیع آب کرده‌اند، برخورد قانونی می‌شود که در این زمینه تاکنون 300 پمپ غیرمجاز آب در خلیل‌آباد شناسایی شده است.
وعده فرماندار
فرماندار خلیل آباد نیز می گوید: مشکلات آب شرب خلیل آباد تا دو ماه آینده برطرف خواهد شد. دکتر ابراهیم قاسم پور می‌افزاید: با مساعدت مدیرعامل آب و فاضلاب  استان و با مجوز حفر چاه جدید بخشی از مشکلات آب شرب شهرستان تا دو ماه آینده برطرف خواهد شد. قاسم پور اظهار می کند: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا استفاده از آب برای بهداشت فردی افزایش یافته و عملا کرونا مصرف آب شهرستان را تحت الشعاع خود قرار داده است. وی با بیان این که استفاده از آب سالم و بهداشتی حق طبیعی مردم است می افزاید: با اقداماتی که تا پایان سال انجام می شود 50 لیتر به دبی آب شهرستان اضافه می‌کنیم که 40 درصد به منابع آبی در شهرستان افزوده می‌شود و این نوید را می‌دهیم که سال آینده در زمینه افت فشار مشکل خاصی نخواهیم داشت. فرماندار خلیل آباد با تاکید بر این که اگر افرادی بخواهند با نصب پمپ های غیر مجاز سوء استفاده کنند این اجازه به آن ها داده نخواهد شد می گوید: به صورت قانونی با افرادی که پمپ‌های غیر مجاز نصب کرده اند برخورد می شود. قاسم پور با بیان این که مردم با توجه به گرمای 40 درجه شهرستان در رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی درمصرف آب مشارکت لازم را داشته باشند می افزاید: اگر رعایت نکنیم حق فرد دیگری رااز بین می بریم چراکه همه مردم به طور مساوی حق دارند از آب شرب سالم استفاده کنند. 

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از روزنامه خراسان رضوی، تاریخ انتشار 8 تیر    99، کد خبر:240643،www.khorasanrazavi.khorasannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین