پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۵۷۹۲
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
زمین های واگذاری بنیاد مسکن در تپه دممالی سروک بعد از 24 سال همچنان با زور اعیان نشین ها ی منطقه اجازه ساخت و ساز را نمی گیرد تا مالکان این قطعات از دادستان بخواهند با شمشیر عدالت وارد سروک شود.

شعار سال: 212 بی سرپناه کهگیلویه و بویراحمدی 24 سالی می شود که پناهشان مسئولان دولتی است تا با حمایت آنها بتوانند در زمینهای واگذاربنیاد مسکن کاشانه ای بسازند اما زور اعیان نشین ها به دولتی ها می چربد تا  با رسانه ای شدن این موضوع دادستان با شمشیر عدالت به دممالی ورود پیدا کند و حق را به حقدار برساند.

 

سال 1375 بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای وظیفه ذاتی خود اقدام به واگذاری قانونی 212 قطعه زمین درتپه دممالی سروک به نیازمندان کرد تا همچنان بعد از 24 سال این مالکان با اعمال زور و جلوگیری اعیان نشین های آن منطقه نتوانند در ملک خود ساخت و ساز کنند.

 

بلاتکلیفی این مالکان کار را به جایی رساند که این افراد داد خود را به مسئولان دولتی رساندند تا حداقل با پادرمیانی آنها بتوانند کار ساخت و ساز املاک خود را آغاز کنند ، اما تنها نتیجه ورود برخی از سازمانها و نهادها تصاویری است که می بینیم.

 

در این راستا با 2 نفر از مالکان زمینهای واگذار شده تپه دممالی سروک گفتگویی ترتیب دادیم.

 

سیما ب یکی از مالکان زمین های واگذار شده دممالی سروک به خبرنگار ما گفت : بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 212 قطعه زمین در محدوده سروک به افراد مستضعف واگذار شد اما متاسفانه به واسطه پولدار و اعیان نشین بودن ساکنان آن منطقه بعد از بیست و چند سال همچنان نتوانسته ایم ساخت و سازی در ملکمان انجام دهیم .

 

وی ابراز داشت : برای احقاق حقمان به نهادها و دستگاه های مختلفی مراجعه کردیم ، حتی در مراحل مختلف نیروهای انتظامی وارد منطقه شدند و به روند پیاده سازی خیابان ها کمک کردند  اما متاسفانه هر باز مزاحمت های ایجاد شده و به مالکان اجازه ساخت و ساز داده نمی شود.

 

وی تاکید کرد چرا چند اعیان نشین باید زورشان به این همه مالک و دستگاه های اجرایی بچربد و در ادامه از دادستان قضایی استان خواست تا با شمشیر عدادلت قضیه زمینهای دممالی سروک را به سرانجام برساند.

 

مهدی ف یکی دیگر از مالکان زمینهای منطقه دممالی گفت : 212 نفر از این مالکان برگ واگذاری دارند و به افرادی این زمینها واگذار شدند که سرپناهی نداشته و از اقشار ضعیف بودند و می توانیم ادعا کنی برخی از این افراد عمرشان پایان یافته است.

 

وی با اشاره به اینکه این واگذاری ها با تحقیق و استعلام انجام شد در آن زمان گفت :بر اساس ماده 59 این زمینها واگذار شد و مالکان به حساب 100 امام خمینی در آن زمان هزینه پرداخت کردند و این املاک سند تک برگ دارند.

 

مهدی ف گفت : نقشه کشی ، طرح هادی و فضای سبز مشخص است اما به هنگام کار عده ای از ساکنان منطقه اجازه ساخت و ساز زا به مالکان را به بهانه اینکه با این ساخت و سازهای زیبایی تپه از بین می رود نمی دهند و برای مردم ایجاد مزاحمت می کنند.

 

او با تقدیر از حمایت های بنیاد مسکن گفت : شب گذشته اموال بنیاد مسکن از قبیل لودر و بیل مکانیکی آنها توسط برخی افراد که چهره خود را پوشانده بودند شبانه تخریب شد .

 
تصاویر تکمیلی خبر در ادامه آمده است:
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، تاریخ انتشار: 14 تیر 1399، کد خبر:160449 ،www.sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین