پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۵۹۰۱
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
بی توجهی مردم به طبیعت و ریختن نخاله های ساختمانی و زباله ها در مسیر جاده ها اصلی ، فرعی و روستایی از یک سو دل طبیعت دوستان را به درد می آید و از سوی دیگر به یک معضل اساسی برای طبیعت منحصر به فرد اطراف شهر یاسوج تبدیل شده است .

شعار سال:با وجود همه زیبایی هایی که پایتخت طبیعت ایران دارد در برخی مناطق آن با صحنه هایی رو به رو می شویم که از نامهربانی برخی افراد سود جو حکایت دارد.

بی توجهی مردم به طبیعت و ریختن نخاله های ساختمانی و زباله ها در مسیر جاده ها اصلی ، فرعی و روستایی از یک سو دل طبیعت دوستان را به درد می آید و از سوی دیگر به یک معضل اساسی برای طبیعت منحصر به فرد اطراف شهر یاسوج تبدیل شده است به طوری که وقتی به ورودی مسیر دهنو، کمربندی پارک ساحلی، ورودی جاده اصفهان، جاده کمربندی شهر یاسوج و... وارد  می شوی در مسیر با صحنه های رو به رو می شویم که  انسان را به  فکر فرو میبرد.

آری دیدن کیسه های ،گچ ، سیمان و  آجر در ورودی های شهر یاسوج چهره زشتی از شهر را به نمایش می گذارد.

قصه به همین جا ختم نمی شود و با رفتن به کمربندی پارک ساحلی یاسوج که در قلب شهر یاسوج جای گرفته است باز هم با این صحنه ها رو به رو می شویم، صحنه های که گردشگرانی که با ذهنیت یاسوج آرمانی آنها فرسنگ ها فاصله دارد.

آیا تنها راه چاره تکیه کردن با برخورد های نهاد های مربوطه با متخلفان است، اگر این گونه بود که امروز شاهد این حجم از زباله در اطراف شهر زیبای یاسوج که به جرات می توان عروس جنوب نامیدش نبودیم.

باید روی این مسئله کار فرهنگی صورت گیرد ، در مدرسه ،دانشگاه، صدا و سیما، فضای مجازی همه و همه باید کار فرهنگی کنند کاری که باعث شود مردم شهر را هم چون خانه خود دوست داشته باشند.

 

تصاویر مربوطه در زیر آمده است؛

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، به تاریخ: 14 تیر ۱۳۹۹،‌کد خبر:‌ 160447 ،www.sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین