پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۴۹۵
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
نبود زیر گذر یا روزگذر، نبود یک طرح جامع ترافیک و حتی نبود چراغ های راهنما در این سه راهی باعث شده که تصادفات بیشماری در این منطقه رخ دهد که سناریوی تکراری برای شهروندان است.شیب تند، عرض کم جاده، نبود تابلوهای راهنمایی و حتی پیچ تند از دلایلی است که هنوز مسئولان راه حلی برای رهایی از این معضل در این منطقه پیدا نکرده اند.

شعار سال:سه راهی مرگ مهریان در شهرستان بویراحمد و در ابتدای جاده اقلید، مکانی نیست که برای مردم این دیار و حتی مسافران و مسئولان ذیربط ناآشنا  و گمنام باشد.

 

این سه راهی که سه نقطه استرتژیک در مرکز استان را به هم متصل می کند همه روزه شاهدتصادفات بیشمار سطحی و جرحی بوده که به آن سه راهی مرگ می گویند.

 

سه راهی مرگ مهریان در نزدیکی تنگه زیبای مهریان، به عنوان شریان اصلی اتصال یاسوج به شهر توریستی سی سخت،اقلید و روستاهای اقماری بوده که به دلیل عبور و مرور بیشمار خودروها در این مکان همه روزه به دلیل تردد بیش از اندازه و ترافیک بالا همیشه شاهد تصادفات بیشمار است.

نبود زیر گذر یا روزگذر، نبود یک طرح جامع ترافیک و حتی نبود چراغ های راهنما در این سه راهی باعث شده که تصادفات بیشماری در این منطقه رخ دهد که سناریوی تکراری برای شهروندان است.

 

شیب تند، عرض کم جاده، نبود تابلوهای راهنمایی و حتی پیچ تند از دلایلی است که هنوز مسئولان راه حلی برای رهایی از این معضل در این منطقه پیدا نکرده اند.

 

آنچیزی که مسلم است ترافیک بیش از اندازه در این سه مسیر است مسیری که بواسطه توسعه گردشگری استان همیشه  از حجم زیادی از ترافیکی برخوردار است.

از لحاظ اقتصادی و حتی توسعه گردشگری مسئولان ذیربط باید هرچه سریعتر برای این منطقه استراتژیک در مرکز استان چاره جویی کنند که در غیر این صورت باید هر روز شاهد چندین  تصادف در این مکان باشیم که میتواند صدمات زیادی حتی به صنعت گردشگری پایتخحت طبیعت وارد کند.

نبود بودجه را هم میتوان دلیلی برای بی سر و سامانی این سه راهی مرگ دانست، اما عدم توجه مسئولان ذیریط برای ساماندهی این مکان باعث شده که این سه راهی همچنان به یکی از پر خطر ترین جاده های درون شهری در مرکز استان لقب بگیرد.

 مسئولان سابق راه و شهرسازی استان درصدد ایجاد یک زیر گذر و حتی کنار گذر برای سامان دادن به این مکان استراتژیک بودند که به دلیل تغییرات متوالی در اداره نام برده این طرح در حال حاضر رو به فراموشی گذاشته که می طلبد مسئولان استانی اعم از نماینده مردم شهرستان بویراحمد،دنا و مارگون در مجلس و حتی استاندار در زمینه این نقطه استراژیک وارد عمل شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، تاریخ انتشار: 23 خرداد 99، کد خبر:159281،sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین