پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۵۹۸
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳
رسانه‌های آمریکا بخش‌هایی از مهم‌ترین افشاگری‌های برادرزاده رئیس‌جمهور آمریکا علیه او در یک کتاب جدی را منتشر کرده‌اند.

شعار سال: رسانه‌های آمریکا روز سه‌شنبه به انتشار برخی از بخش‌های مهم کتابی افشاگرانه علیه خانواده «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که توسط یکی از برادرزداه‌های او نوشته شده پرداخته‌اند.

«مری ترامپ»، دختر «فِرِدی ترامپ» برادر بزرگتر و متوفی دونالد ترامپ، قرار است هفته آینده این کتاب را منتشر کند. او که روان‌شناس بالینی است و تألیفاتی در این حوزه دارد گفته قصد دارد در این کتاب به شرح این بپردازد که چگونه سال‌ها تاریکی، کژکاری و شقاوت‌ها عمویش را به سیاستمداری آن چنان خطرناک تبدیل کرده که اکنون تهدیدی علیه بهداشت، امنیت و ثبات دنیا به شمار می‌رود.

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته مری ترامپ در این کتاب تلاش کرده توضیح دهد چگونه موقعیت ترامپ در یکی از مشهورترین و ثروتمندترین امپراطوری‌های مستغلات نیویورک موجب شکل‌گیری «رفتار‌های تحریف‌شده» در رئیس‌جمهور کنونی آمریکا شد.

منظور مری ترامپ از عبارت «تحریف‌شده» - آن‌طور که خودش توضیح داده- «تعریف دیگران بر حسب پول» و «روی آوردن به تقلب به عنوان یک سبک زندگی» است.

مری ترامپ ۵۵ ساله نخستین عضو خانواده ترامپ است که با نوشتن کتابی درباره اسرار این خانواده از آن‌ها فاصله گرفته است. از ماه گذشته میلادی، خانواده ترامپ به رهبری یکی از برادران کوچک‌تر دونالد ترامپ تلاش‌هایی را برای جلوگیری از انتشار این کتاب آغاز کرده‌اند.

مهم‌ترین بخش‌های این کتاب در زیر آمده‌اند:

تقلب در امتحان ورودی کالج

مری ترامپ نوشته هنگامی که ترامپ دانش‌آموز دبیرستان بوده به کسی پول داده تا در آزمون ورودی کالج شرکت کند. او همچنین نوشته نمره بالایی که این فرد کسب کرد به دونالد ترامپ کمک کرد بتواند به عنوان دانشجوی مقطع کارشناسی وارد دانشگاه مطرح پنسیلوانیا شود.

ترامپ اغلب با لحنی غرورآمیز از دانشگاهی که در آن درس خوانده سخن گفته و بار‌ها خودش را فردی نابغه توصیف کرده است.

اعزام برادری تنها به بیمارستان

یک مسئله معروف درباره خانواده ترامپ این است که فرزند ارشد «فرد ترامپ» (پدر دونالد ترامپ) که به او «فِرِدی» می‌گفتند در حکم «جوجه اردک زشت» خانواده بود.

«فردی ترامپ» (پدر نویسنده کتاب جدید) مردی خوش‌تیپ و خوش‌سر و زبان بود که زیاد مشروب می‌خورد. او بعد از پشت سرگذاشتن تجارب سخت کار کردن برای پدرش، شغلش در مستغلات را رها کرد و دنبال آرزویش برای خلبان شدن رفت.

دونالد ترامپ همیشه گفته خروج برادر بزرگترش از شغل پدری فضا را برای ورود او به کسب و کار خانوادگی و موق شدن باز کرد. او در مصاحبه‌ای سال ۲۰۱۶ با روزنامه نیویورک‌تایمز گفت: «برای من اوضاع خوب پیش رفت. برای فردی ماجرا خوب پیش نرفت.»

مری ترامپ در کتابش نوشته پدر دونالد ترامپ رفتار بی‌رحمانه‌ای با کسی که گمان می‌رفت آبروی خانوادگی را به باد می‌دهد داشت و یک بار جلوی گروهی از کارمندان سر فردی فریاد زد: «دونالد ۱۰ برابر تو می‌ارزد.»

«فردی ترامپ» سال ۱۹۸۱، هنگامی که ۴۲ سال سن داشت بر اثر حمله قلبی ناشی از مصرف الکل فوت کرد. مری ترامپ در کتابش نوشته که خانواده‌اش آن شب «فردی» را تنها روانه بیمارستان کرده‌اند و کسی همراه او نرفته است. او نوشته دونالد ترامپ آن شب به اتاقش رفت تا فیلم تماشا کند.

خواهر ترامپ: دونالد دلقک است

زمانی که دونالد ترامپ کارزارش را برای انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز کرد خواهرش، «ماریان ترامپ باری» که یک قاضی بازنشسته فدرال است به اینکه او برای ریاست‌جمهوری مناسب باشد شک داشت.

مری ترامپ به نقل از عمه‌اش «ماریان ترامپ» نوشته است: «او دلقک است. این اتفاق نخواهد افتاد.»

مطابق این روایت، خواهر ترامپ به ویژه از اینکه مسیحی‌های انجیلی از برادرش حمایت می‌کنند شگفت‌زده بوده. او به نقل از عمه‌اش نوشته است: «تن‌ها وقتی که دونالد به کلیسا رفته وقتی بود که آنجا دوربین وجود داشت. حیرت‌آور است. از همین می‌شود همه‌چیز را درباره حامیانش فهمید. او به هیچ اصلی پایبند نیست. هیچ اصلی!»

دونالد ترامپ خودشیفته

مری ترامپ به عنوان یک روان‌شناسی بالینی نوشته که عمویش واجد تمامی ۹ ملاک تشخیصی برای اختلال شخصیت خودشیفته است. با این حال، او نوشته که این برچسب هم دربرگیرنده تمام مشکلات روان‌شناختی او نیست.

او می‌نویسد: «واقعیت این است که مشکلات آسیب‌شناختی دونالد آنقدر پیچیده و رفتارهایش آنقدر غیرقابل توضیح هستند که رسیدن به یک تشخیص دقیق و جامع مستلزم گرفتن مجموعه کاملی از تست‌های روان‌شناسی و عصب‌شناختی است که او هیچ‌گاه آن‌ها را نخواهد پذیرفت.»

جدال دادگاهی برای انتشار کتاب

پیشتر «رابرت ترامپ»، برادر کوچک رئیس‌جمهور آمریکا با تنظیم شکوائیه‌ای خواستار جلوگیری از انتشار این کتاب شده بود.

روی جلد کتابی که «مری ترامپ» تألیف کرده نوشته شده است: «خانواده من چگونه خطرناک‌ترین مرد دنیا را به وجود آورد؟»

«پیتر کلی»، قاضی منطقه «کوئینز» شکایت تنظیم‌شده توسط رابرت ترامپ را رد کرده و انتشار این کتاب را بلامانع دانسته است.

رابرت ترامپ ادعا کرده بود انتشار این کتاب نقض توافقنامه‌ای محسوب می‌شود که برادرزاده‌اش «مری» سال ۲۰۰۱ آن را امضا کرده و به موجب آن متعهد به عدم افشای اطلاعات شده است.

پیتر کلی گفت که مسئله‌ای که موضوع توافق سال ۲۰۰۱ بوده مختومه شده و بنابراین، دعوی مربوط به این کتاب هم موضوعیت ندارد و قابل تعقیب قضایی در دادگاه نیست.

وکیل مری ترامپ در بیانیه‌ای گفت: «دادگاه به درستی گفته که از صلاحیت لازم برای اجابت درخواست بی‌اساس خانواده ترامپ جهت جلوگیری از انتشار کتابی با این اهمیت برخوردار نیست.»

دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای با آکسیوس گفته که برادرزاده‌اش مجاز به نوشتن این کتاب نبوده است. او گفت: «او اجازه نوشتن کتاب ندارد. می‌دانید وقتی با او و برادرش که رابطه خوبی با او دارم، سازش کردیم [نباید کتاب بنویسد]و او قرارداد عدم افشای اطلاعات امضا کرده است.»

یک قاضی ایالت نیوجرسی حکمی برای توقف انتشار این کتاب افشاگرانه صادر کرد، اما وکیل مری ترامپ به نشریه دیلی بیست گفت که حکم دادگاه موقت است. او گفت که بلافاصله تقاضای تجدید نظر خواهد کرد.

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته پس از همه این کش و قوس‌ها بر سر انتشار این کتاب، ناشر آن گفته که این کتاب هفته آینده روز ۱۴ جولای منتشر خواهد شد.

این کتاب در شرایطی منتشر می‌شود که ترامپ در فاصله چند ماه مانده به انتخابات در نظرسنجی‌ها از رقیبش «جو بایدن» عقب است.

علاوه بر این، «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا به تازگی کتابی منتشر کرده و روایت‌هایی درباره نحوه تصمیم‌گیری ترامپ در کاخ سفید مطرح کرده است.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 17 تیر    99، کد خبر:   13990417001794، www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین