پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۲۱
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
رئیس سابق سازمان حج و زیارت، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نباید اجازه دهد که فاجعه منا شامل گذر تاریخ و مرور زمان شود.

شعارسال: علی لیالی در گفت وگو با برنامه «بدون خط خوردگی» از رادیو گفت و گو با تاکید براینکه پیگیری فاجعه‌ی منا بر دو بخش استوار است، گفت: باید یاد و نام شهدای منا را گرامیداشت و با بازماندگان و خانواده‌های آنها همدردی و همراهی کرد.

وی با بیان اینکه در این ارتباط می‌توان اقدام به تولیدات فرهنگی مناسب نیز کرد، افزود: در بخش دیگر باید به موضوع توان مدیریتی عربستان در اداره مناسک حج توجه کنیم.

این مقام سابق در سازمان حج و زیارت با بیان اینکه حوادث سال گذشته، ناتوانی دولت حاکم بر شبه جزیره‌ی عربستان و مدیریت حج را نشان داد، تصریح کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران نباید اجازه دهد که این موضوع مشمول زمان شود و در حال حاضر این فاجعه و پیگیری آن یکی از بهترین دلیل‌ها برای ناتوان نشان دادن سعودی‌ها در اداره حج است.

لیالی با بیان اینکه اگر سعودی ها در مدیریت فاجعه منا تدبیر و درایت بیشتری نشان می‌دادند قطعا عمق فاجعه به این حد نمی رسید، افزود:‌ همه اینها بیانگر بی لیاقتی خاندان آل سعود در مدیریت حج است.

وی با انتقاد از اینکه تا کنون همایش و یا مراسم مناسبی برای ارزیابی دلایل وقوع فاجعه منا و اقداماتی که دستگاههای مسئول در کشور در سطح بین‌المللی و اسلامی برای پیگیری این فاجعه انجام داده‌اند برگزار نشده است، ادامه داد: به نظر می‌رسد که یا اقدام مناسبی برای پیگیری این فاجعه صورت نگرفته است و یا اینکه این اقدامات بروز و تجلی بیرونی نداشته‌اند.

لیالی در پایان تاکیدکرد:‌ جمهوری اسلامی ایران باید از هر تریبونی با ارائه دلایل منطقی برای پیگیری فاجعه منا در سطح بین‌المللی استفاده کند

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 23شهریور1395، کدخبر: 3768404: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین