پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۶۲۲
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
کتاب «مخزن الاشرار» اثر عباس احمدی از چهل قطعه شعر در قالب‌های گوناگون تشکیل شده است.
شعار سال: کتاب «مخزن الاشرار» اثر عباس احمدی، از چهل قطعه شعر در قالب‌های گوناگون از جمله غزل، مثنوی، قصیده، شعر آزاد و دوبیتی طنز تشکیل شده است. این کتاب سومین مجموعه شعر طنز عباس احمدی است. این کتاب از سوی نشرسوره مهر راهی بازار کتاب شده است.

اشعار این کتاب بین سال‌های ۸۲ تا ۹۳ سروده شده که اکثر آن‌ها در جشنواره‌های مختلف طنز برگزیده شده‌اند. بیشتر این اشعار نقیضه‌هایی است بر شعر‌های دیگر شاعران که در این مجموعه آورده شده است.

موضوع اشعار کتاب «مخزن الاشرار» اکثرا اجتماعی است و به گونه‌ای نگاه انتقادی به مسائل و مشکلات اجتماعی دارد. به عبارتی شعر‌های این مجموعه بیشتر سوژه محور و هدف‌دار هستند. آثار این کتاب این‌طور نیست که شاعر از هیچ به شعر رسیده باشد، در پشت هر اثر یک دغدغه یا سوژه‌ای قرار دارد. در این کتاب موضوعات متنوعی آورده شده است از جمله موضوعاتی که در این کتاب آمده است ترور دانشمندان، قدرت منطقه و برخی مسائل سیاسی است.

اسم کتاب «مخزن الاشرار» بر اساس اثر شناخته شده نظامی انتخاب شده است تا یک فاصله گذاری ذهنی ایجاد شود. البته عنوان کتاب اسم یکی از شعر‌های این مجموعه نیز است. همچنین این کتاب به زبان معیار نزدیک است و همین موضوع باعث می‌شود استقبال بیشتری از کتاب شود، زیرا شعر طنز با زبان معیار بیشتر مورد علاقه مردم قرار می‌گیرد و راحت‌تر با این شعر‌ها ارتباط برقرار می‌کنند.

در بخشی از کتاب «مخزن الاشرار» می‌خوانید:

نوشته‌اند که آب اراک، سنگین است
و اتفاقا موضوع شعر ما این است
به جای هیدروژن آن‌جا نشسته دوتریومی
که قدرتی است، چگالیش اگرچه پایین است
عزیز من، دل هر ذره را که بشکافی
هزار دانه خورشید پشت پرچین است
درون هر یکی از ما هزار‌ها هسته است

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 5 مرداد 1399 ، کدخبر: ۷۴۳۵۵۹۰ ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین