پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۲۱۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
محمد پاداش در کانال تلگرامی بیداری ملت از ضرورت و اهمیت بازنگری در حوزه دیپلماسی کشور نوشت.
شعار سال: کشورمان در نزدیک به ۱۶۰ کشور سفارتخانه دارد، فرض کنید هر کدام از این سفارتخانه‌ها ۱۰کارمند داشته باشند، اگر متوسط دریافتی دیپلمات‌ها را ۳هزار یورو درنظر بگیریم، با محاسبه نرخ یورو در سامانه نیما (۲۰هزارتومان) هر کدام معادل ۶۰میلیون تومان حقوق ماهیانه دارند! (تقریبا معادل حقوق ۸ استاد دانشگاه).

‏مجلس یازدهم باید بررسی کند آیا رواست پولی که در شرایط تحریم با گونی و چمدان و با هزار خون دل وارد کشور می‌شود، دوباره به همین سادگی به خارج فرستاده شود؟ در حالیکه انتقادات جدی و زیادی بر عملکرد این دیپلمات‌های نجومی وارد بوده و آورده‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی شان برای کشور، جای سوالات فراوان دارد!

آیا رواست دیپلماتی که تقریبا هیچ هزینه جاری روزانه نداشته و کلیه امکانات زندگی‌اش از قبیل مسکن و خودرو توسط جمهوری اسلامی تامین شده، این مقدار دریافتی داشته باشد! حال نمی‌خواهیم سر سایر امتیازات و حقوق و مزایا را باز کنیم. راستی می‌دونید بچه‌های دیپلمات‌ها چطور وارد رشته دلخواه خودشون در دانشگاه دلخواه می‌شن؟
یادم آمد جهانگیری گفت اگر پول باشد ننه جان من هم می‌تواند کار کند! اسحاق خان می‌بینید پول‌ها کجا می‌رود یا نه؟

یادداشت محمد پاداش

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال بیداری ملت

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین