پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۲۳۲۲
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
اوضاع و احوال بازار نشر خوب نیست، نه اینکه قبلا خوب بوده است و حالا خوب نیست. مثل هر بخش کرونا زده دیگر اقتصاد این بخش هم در شرایط سخت‌تری به سر می‌برد. مردمانی که با مطالعه بیگانه‌اند و نسلی که مطالعه را دوای دردش نمی‌داند و نسل کتاب خوانده‌ای که فریاد «کتاب بخوانید»‌شان فقط گوش خودشان را آزار داده است.
شعار سال: گزارش تصویری پیش رو حاصل پرسه‌ای کوتاه در دو خیابان فرهنگی تهران است. یکی خیابان کریمخوان که گذر فرهنگی تهران است و دیگری که قلب تپنده کتاب تهران است یعنی خیابان انقلاب.

در دنیای ناشران آن‌ها که از پیش دستی بر آتش فروزان چاپ و نشر داشتند حالا کجدار و مریز پیش می‌روند و آن‌ها که دست به عصا بودند دکان خود را واگذار کرده‌اند و کتاب‌ها را به چوب حراج زده‌اند و هر از گاه می‌شنوی که کرکره کتابفروشی‌ای پایین آمده. از طرفی از هر رسانه‌ای فریاد مع الاسف میشنوی که‌ای مردم کتاب بخوانید که جانتان را فزونی بخشد. اما هیهات هیهات!

رسانه‌ها به اشکال مختلف مردم را تشویق به کتاب خواندن می‌کنند. مجری محبوب رسانه ملی در برنامه‌اش بخشی را اختصاص می‌دهد به مطالعه و انگشت به دهان می‌مانی وقتی هیچ کدام از مهمانان برنامه فرصتی برای کتاب نداشته‌اند. بازیگران محبوب، برنامه (کتاب باز) میسازند و ناشران برتر و مترجمان ماهر که این روز‌ها کم هم نیستند بر رونق این داستان افزوده اند.

به تمامی این‌ها گرانی کتاب و دغدغه‌های معیشتی مردمان این روزگار کرونا زده را هم اضافه کنید! آن‌ها که وقتی میگویی «مطالعه» پوزخندی می‌زنند طوریکه انگار بگویند گشنگی نکشیدی که مطالعه از یادت برود! البته قابل درک است.

از نظر نگارنده آن‌ها که از گذشته کتاب باز بوده اند نیازی به تشویق و تبلیغ ندارند.. آن‌ها که تاکنون سری به این دنیای بی انتها نزده اند تبیلغ چاره دردشان نیست! با تبلیغ نمیشود جمعی را تشویق به کتابخوانی کرد.. کتابخوانی و گذران وقت با مطالعه قبل از هر چیز بیشتر یک مساله تربیتی است و ربط چندانی به تبلیغ ندارد.
احوال بازار نشر و مطالعه خوب نیست + تصاویراحوال بازار نشر و مطالعه خوب نیست + تصاویراحوال بازار نشر و مطالعه خوب نیست + تصاویراحوال بازار نشر و مطالعه خوب نیست + تصاویراحوال بازار نشر و مطالعه خوب نیست + تصاویراحوال بازار نشر و مطالعه خوب نیست + تصاویراحوال بازار نشر و مطالعه خوب نیست + تصاویراحوال بازار نشر و مطالعه خوب نیست + تصاویراحوال بازار نشر و مطالعه خوب نیست + تصاویراحوال بازار نشر و مطالعه خوب نیست + تصاویراحوال بازار نشر و مطالعه خوب نیست + تصاویراحوال بازار نشر و مطالعه خوب نیست + تصاویراحوال بازار نشر و مطالعه خوب نیست + تصاویراحوال بازار نشر و مطالعه خوب نیست + تصاویراحوال بازار نشر و مطالعه خوب نیست + تصاویراحوال بازار نشر و مطالعه خوب نیست + تصاویراحوال بازار نشر و مطالعه خوب نیست + تصاویراحوال بازار نشر و مطالعه خوب نیست + تصاویر
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری گسترش، تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۱۴۲۵۳، www. gostaresh.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین