پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۲۹۳
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: در توافق بین واشنگتن و مسکو درباره سوریه بر لزوم مبارزه با گروههای تروریستی جبهه النصره و داعش تاکید شده است و اکنون آمریکا می تواند متن آن را منتشر کند.

شعارسال: لاوروف همچنین تاکید کرد که اولویت اصلی مبارزه با تروریسم در سوریه که در توافقنامه روسیه و آمریکا وجود دارد، جداسازی معارضان از تروریست ها است.

خبرگزاری روسیا سگودنیا روز جمعه به نقل از وی نوشت: مسکو به واشنگتن مشکوک است که می خواهد افراد تروریست از نظر روسیه را از فهرست حمله های خود خارج کند.

لاوروف گفت: اکنون شرکای غربی شروع به درک این و اقعیت کرده اند که اولویت در سوریه مبارزه با تروریسم است و خطر این پدیده را در حال افزایش می بییند که بسیار فراتر از حد انتشار پیش رفته است.

وی ادامه داد: با توجه به این دیدگاه رو به گسترش باید اولویت ها را با توجه به منافع ملی تعیین کرد که شامل مبارزه با داعش و جبهه النصره می شود.

لاوروف همچنین در باره محرمانه بودن توافق مسکو و واشنگتن در باره سوریه گفت: آمریکا (اگر) در باره انتشار متن موافقت صورت گرفته مردد است، روسیه آمادگی انجام آن را دارد و تلاش می کنیم چنین اقدامی صورت گیرد، زیرا نمی خواهیم در مسیر دیپلماسی پنهان حرکت کنیم.

لاوروف روز سه شنبه نیز با انتقاد از رویکرد آمریکا در باره سوریه اعلام کرد که واشنگتن حدود یک سال است وعده داده گروههای مسلح موسوم به معارضان تحت حمایت خود را از مناطق زیر سلطه تروریست ها جدا کند، اما تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده است.

وزارت امور خارجه روسیه هم با اشاره به مخالفت 21 گروه مسلح ضدسوری به عنوان معارضان میانه با آتش بس برقرار شده در سوریه از آمریکا خواست مانع جنگ افروزی این گروهها شود.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرده است: توافق های واشنگتن و مسکو، مسیر پایان مناقشه مسلحانه و خونریزی ها را در سوریه هموار می کند و باید تمامی تلاش ها ممکن را برای جلوگیری از اقدام های افراط گرایان و همدستان آنها که آشکارا اعلام کرده اند از تروریست های جبهه النصره جدا نمی شوند، انجام داد.

در بیانیه آمده است:نخست از آمریکا و سپس از همه آنهایی که بر گروه های مخالف آتش بس نفوذ دارند، می خواهیم به این مشکل رسیدگی کنند، زیرا نباید اجازه داد اقدام های تحریک آمیز آنها فرصتی ایجاد کند تا نقطه اوج پیش آمده در حل و فصل سیاسی بحران سوریه نابود شود.

اصلی ترین نتیجه مذاکرات جمعه گذشته لاوروف و کری در ژنو، افزون بر آتش بس فراگیر، متعهد شدن واشنگتن به جدا کردن گروههای موسوم به معارضان میانه رو تحت حمایت خود از مناطق زیر سلطه تروریست ها است، در حالیکه از زمان برقراری آتش بس در اسفند ماه گذشته از اجرای تعهد خود سر باز زده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 26 شهریور 1395، کدمطلب: 82232279 (5561875) ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین