پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۳۱۶
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی درآستانه هفته دفاع مقدس در نشست خبری ضمن گرامیداشت حماسه ایثارگری رزمندگان اسلام دردفاع مقدس به ضرورت همدلی دراستان اشاره کرد و گفت: در دفاع مقدس همه در یک سیستم بودیم و بصورت ید واحدکارمی کردیم احساس مسئولیت داشتیم و با صلح و آرامش و درفضای صمیمی همدلی برادری برای یک هدف ایستادیم امروز هم باید چنین باشد با هدف ایجاد عدالت تلاش کنیم.

شعار سال: دکتر علی محمد شاعری خاطر نشان کرد : جامعه زمانی به فلاح و رستگاری میرسد که با این هدف حرکت کند تفکر همدلی وفاق و یکرنگی نسبت به یکدیگر همه تلاش نمائیم برای توسعه و آبادانی استان خود اهتمام داشته باشیم.
نماینده مردم شهرستانهای بهشهر نکا و گلو گاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه به جریان و حزبی وابستگی ندارم یاد آور شد : وابستگی من تنها به خدای واحد و ولایت شهدا و امت قهرمان است .
شاعری در ادامه گفت : تحول اقتصادی سیاسی اجتماعی و فرهنگی همه با هم وابسته اند و با هم رشد پیدا می کنند همه باید در خودمان تجدید نظر کنیم تنها نماینده نمی تواند مشکلات منطقه را حل کند نیازبه تغییر در تمامی امور است قلم زدنها کار کردنها نباید به نفع سود آوری افراد خاص باشد همه باید در جهت مرضی خداوند باشد باید بدنبال کارکردن آنهم علمی دقیق و بر خورداری از دانش لازم بود .
وی تاکید کرد : باید به کارها بر جای مانده در استان بود بارها گفتم تضعیف استاندار در این شرایط کار مناسبی نیست بدنبال تعامل و همدلی بین مجلس و دولت خواهم بود.





دکتر علی محمد شاعری گفت : در دفاع مقدس روحیه جهادی حاکم بود و ابن فرهنگ باید بدرستی به مردم شناسانده شود .
نماینده مردم گلوگاه بهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به وطیفه نمایندگان مجلس خاطر نشان کرد:وظیفه نماینده پیگیری امورات مردم براساس اولویت بندی و تصویب قوانین جامع است .


او به نقش رسانه ها در انتقال مشکلات مردم به مدیران اشاره کرد و گفت: خبرنگاران رابط بین مردم و مسئولین نباید بدهکارکسی باشنداصحاب رسانه رسالت خودشان را سفارشی تحلیل نکنند.
دکتر شاعری در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد مدیران حوزه شرق استان اشاره کرد و در ادامه تاکید کرد: زمانی که فرمانداران و مدیران قدرت هدایت و رهبری را در انجام امورات دارند ورود پیدا نمی کنم.
دکترعلی محمد شاعری خطاب به خبرنگاران گفت:خبرنگاران دل مردم را خالی نکنند روحیه امید ایجاد کنند
نماینده مردم نکا بهشهرگلوگاه در مجلس شورای اسلامی تصریح داد:وظیفه نظارتی و انقلابی خودم راانجام خواهم داد مجلس در راس امور است بدون هیچ حب و بغضی کار می کنیم.
رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در ادامه به ععلکردو اقدامات انجام گرفته در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت:معضل اصلی منطقه کمبودآب است آب زیر ساخت اصلی توسعه پایدار است.تلاش شده است اعتبارات لازم برای پایان کار سد گلورد تامین شود.
او گفت:برای تکمیل سد گلورد ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارنیازاست.
دکترشاعری به موضوع آبرسانی روستاها ی شرق مازندران اشاره کرد وگفت :امسال مشکل آبرسانی ۳۲ روستاها در سه شهرستان بهشهر نکا و گاوگاه حل خواهد شد.
وی به موضوع پیگیرها در خصوص گاز رسانی مناطق کوهستانی و بالا دست اشاره کرد و گفت: تا هفته دولت سال آینده گاز رسانی هفت روستا به اتمام میرسد کما اینکه الان خط تغذیه و انتقال گاز تا ۴۶ کیلومتر در حال انجام است وتمامی مناقصات آن انجام شده است.
وی به میزان تولید برنج در کشور اشاره کرد و گفت:تولید داخلی برنج نیاز برنج کشور را تامین میکند و نیازی به واردات برنج نیست واردات برنج را با جدیت تمام کنترل می کنيم.
نماینده مردم بهشهر, نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیش بینی تولید دو و نیم میلیون تن برنج داخلی نیازی به واردات این محصول نیست و با این میزان تولید، نیاز داخل کشور برآورده خواهد شد.
علی محمد شاعری درباره اعمال ممنوعیت واردات برنج اظهار کرد: به شدت با واردات برنج مخالف هستم و با هرگونه اخلال در بازار برنج و واردات آن بشدت برخورد قانونی خواهيم کرد و كميسيون كشاورزى مجلس واردات برنج را با دقت و حساسیت زیاد تحت کنترل و مدیریت دارد.
رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر بازار برنج از وضعیت خوبی برخوردار است و کیفیت و ثبات قیمت این محصول در چند سال اخیر بی سابقه است.
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با پیگیری های جدی که از طریق وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از تولید داخلی برنج دارم و مدیریتی که به عمل آمد برنجکاران شمالی نگران عرضه محصول خود نباشند.
شاعری اظهار کرد: هیچوقت راضی نمی شویم کالای استراتژیک برنج را از طریق واردات تامین کنیم و حاضریم این کالا را با هر قیمتی که برای کشاورز مقرون به صرفه باشد در داخل کشور تامین و تولید کنیم هرچند زحمات کشاورزان بیشتر از این ها برای ما ارزش دارد.
نماینده مردم بهشهر, نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برنج پس از گندم دومین قوت غالب مردم ایران است تلاشمان بر این است جلوی هرگونه واردات این محصول گرفته شود و با حمایت های بیش از پیش این محصول جلوی متضرر شدن تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گرفته شود.
وی تصریح کرد: در جهت تضمین منافع تولیدکنندگان بخش کشاورزی تمام توان خود را بکار گرفته و با هرگونه رانت و مافیا در این خصوص بشدت برخورد خواهم کرد.
وی از مسوولین خواست با دقت و حساسیت فراوان در برابر هرگونه فشاری برای واردات برنج مقاومت کنند و حقوق کشاورزان و تولیدکنندگان سختکوش را که در تحقق منویات مقام معظم رهبری در باب اقتصاد مقاومتی تلاش کرده و می کنند حفظ کنند.
شاعرى اضافه كرد: از مردم عزيز هم مى خواهم براى حمايت از توليد ايرانى و حفظ سلامت جامعه از مصرف برنج هاى وارداتى خودارى کنند.


وی میزان مصرف سرانه برنج در ایران را هفت برابر اتحادیه اروپا اعلام کرد و گفت: اروپایی ها سالانه ۵.۳ کیلوگرم مصرف برنج دارند در حالیکه در ایران حدود ۳۷ کیلوگرم است.
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است با اصلاح فرهنگ مصرف گامی در جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید داخلی برداریم و از واردات برنج بی نیاز شویم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری و تحلیلی نیکاخبر، تاریخ انتشار 26 شهریور 95 ، کد مطلب: 101021:www.nikakhabar.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین