پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۳۱۸۰
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۷
رضوی گفت: البته در اوایل دولت ائتلاف سائرون تا حدی به خواسته های خود رسید اما الان با اقدام الکاظمی در برگزاری انتخابات زود هنگام هر چه رشته بودند پنبه شد.
شعار سال: سیدجعفر رضوی، کارشناس مسائل غرب آسیا در خصوص برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق توسط الکاظمی و واکنش ائتلاف سائرون به اعلام انتخابات زودهنگام در این کشور گفت: گام الکاظمی در برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق پاسخ به مطالبات مردمی است تا به این وسیله بتواند اعتراضاتی که مدت هاست ادامه داشته را جمع کند.

وی افزود: این اقدام الکاظمی تا حدی با توافقات پشت صحنه انتخاب اوبا گروه های مختلف متعارض است به همین دلیل اعتراض سائرون را هم به دنبال داشته است.

رضوی با اشاره به اینکه سائرون با با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر سابق عراق هم نتوانستند کاری مشترک را به نتیجه برساند،گفت: بر این اساس این حزب می خواهد خواسته های خود را با توافق با الکاظمی را به کرسی بنشاند و به خواسته های خود در دولت و کابینه دست یابد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: البته در اوایل دولت ائتلاف سائرون تا حدی به خواسته های خود رسید اما الان با اقدام الکاظمی در برگزاری انتخابات زود هنگام هر چه رشته بودند پنبه شد.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق به معنی به هم خوردن برخی چینش های سیاسی است گفت: با وجود کسی مانند الکاظمی در مسند قدرت عراق که به سعودی ها نزدیک تر است ممکن است جریان شیعه در عراق متضرر شود.

رضوی تصریح کرد: با فرآیندی که در حال حاضر الکاظمی پیش گرفته است دولت خود او دچار مشکل می شود و این اختلافات که از طرف سائرون ابلاغ می شود، دامنه وسیع تری پیدا می کند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان با تاکید بر اینکه براساس این روند به نظر می رسد شاهد یک دوره پرچالش در وضعیت سیاسی عراق باشیم، گفت: برگزاری انتخابات در عراق یک فرآیند یا پروسه دراز مدت است و از زمانی که انتخابات برگزار و مجلس در این کشور تشکیل شود مدت زمان طولانی طی می شود و اگر کوچکترین خللی در شرایط تشکیل هر کدام از ساختارهای سیاسی عراق به وجود آید فرآیند انتخابات در این کشور دچار مشکل خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 18 مرداد 1399، کد خبر: ۸۶۶۶۹۴، www. snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین