پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۱۴
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
جاده گهرباران شهرستان میاندورود یکی از جاده‌های ترانزیتی کشور و استان مازندران محسوب می‌شود که در چند سال اخیر مورد لطف و عنایت وعده‌های تحقق نیافته مسئولان استانی قرار گرفته است
شعارسال: جاده گهرباران شهرستان میاندورود به علت تصادف‌های بی‌شمار منجر به فوت از سوی مسئولان استانی

* تصادف جاده گهرباران مرگ

جاده گهرباران شهرستان میاندورود یکی از جاده‌های ترانزیتی کشور و استان مازندران محسوب می‌شود که در چند سال اخیر مورد لطف و عنایت وعده‌های تحقق نیافته مسئولان استانی قرار گرفته است.

جاده گهرباران شهرستان میاندورود به علت تصادف‌های بی‌شمار منجر به فوت از سوی مسئولان استانی و نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی به جاده مرگ شهرت یافته است.

نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با هر سخنرانی در جمع شهروندان گهربارانی و روستانشینان حاشیه جاده گهرباران هشدارهایی به مسئولان استانی می‌دهند که در نوع خود جای تامل دارد.

محمد دامادی چندی پیش در مراسم افتتاحیه دفتر ارتباط مردمی خود در شهرستان میاندورود به بیان مشکلات و نقاط قوت و ضعف این شهرستان پرداخت.

وی به صراحت هشدار جدی به مسئولان استان مازندران داد که در نوع خود جای تامل دارد.

* هشدارهای بی‌فایده نمایندگان مجلس به مسئولان

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با انتقادهای فراوان به مسئولان استانی و وزارتخانه راه و شهرسازی، اظهار داشت: از این تریبون هشدار جدی می‌دهم که یا جاده‌های مازندران را ایمن کنید یا جلوی ماشین‌ها را می‌گیریم.

سید رمضان شجاعی کیاسری نیز در مراسم افتتاحیه دفتر ارتباط مردمی خود در شهرستان میاندورود، جلسه را بی‌وعده‌ و وعید ترک نکرد و اظهار امیدواری کرد تا با رایزنی با وزیر پیشین راه و شهرسازی مشکلات جاده گهرباران را کاهش می‌دهد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جلسه‌ای با وزیر راه و شهرسازی در مورد محور گهرباران داریم و در آن نشست مشکلات این جاده مورد بررسی جدی قرار می‌دهد.

تمامی وعده و وعیدهای مسئولان استانی و شهرستانی برای ایمن‌سازی جاده گهرباران در چند سال اخیر تحقق نیافت و تا به اینکه این روزها شاهد تصادفات مرگبار هفته‌ای و مکرر در محور گهرباران شهرستان میاندورود هستیم.

* جاده گهرباران در سه هفته ۶ نفر را به‌کام مرگ برد

تصادفاتی که تنها به مجروح یا زخمی شدن سرنشینان خودرو سانحه دیده ختم نمی‌شود بلکه به علت ناایمن بودن جاده و تردد تریلرهای بی‌شمار نیروگاه شهید سلیمی نکا و بندر امیرآباد موجب تلفات جاده‌ای و داغدار کردن چندین خانواده می‌شود.

هنوز خاطره تلخ تصادف سه هفته گذشته در جاده گهرباران شهرستان میاندورود که موجب مرگ سه عضو یک خانواده شده بود از ذهن‌مان پاک نشده است که خاطره تلخی دیگر از جان باختن هموطنان‌مان را در این محور مرگبار شاهد هستیم.

تصادفی که در روز گذشته در جاده گهرباران شهرستان میاندورود به وقوع پیوست و موجب مرگ سه عضو یک خانواده مسافر تهرانی شد تا در مجموع شاهد مرگ ۶ نفر در سه هفته اخیر باشیم.

* مسئولان پاسخگو باشند

باریک بودن و پله‌دار بودن شانه جاده گهرباران و همچنین سر رسیدن تریلر از روبه‌رو موجب شد تا راننده خودروی ال۹۰ به کانال آب حاشیه جاده سقوط کند و سریال تکراری مرگبار را در این محور شاهد باشیم.

نکته دیگر قابل تامل در این سانحه مرگبار وجود پایگاه اورژانس در حد فاصله ۵۰۰ متری به محل وقوع سانحه بوده است که در واقع باید علت متروکه بودن این پایگاه اورژانس را از مسئولان علوم پزشکی استان مازندران پرسید.

* حیثیتی برای شهرستان میاندورود برجای نمانده است

با توجه به حد فاصله سه هفته‌ایی و مرگ ۶ نفر از هموطنان‌مان در جاده گهرباران،باید این مسئله را به مسئولان و فرماندار شهرستان میاندورود گوشزد کنیم که دیگر حیثیتی برای شهرستان میاندرود در کشور بر جای نمانده است.

* منظره‌ای مرگبار برای مسافران شهرستان میاندورود

شهرستان میاندورود با داشتن مناظر طبیعی و زیبای خود این روزها و شب‌ها تبدیل به منظره‌ای مرگباری برای شهروندان، مسافران و روستانشینان این بخش شده است.

به واقع باید از مسئولان وزارت راه و شهرسازی و مسئولان استانی پرسید که جوابگوی این همه سهل‌انگاری و مرگ هموطنانمان در جاده گهرباران چه کسی است؟

* سریال تکراری تصادفات مرگبار در جاده گهرباران قسمت آخر ندارد

چیزی که به نظر می‌رسد انگار سریال تکراری تصادفات مرگبار در جاده گهرباران شهرستان میاندورود قسمت آخر ندارد.

قربان اسفندیاری یک شهروند میاندورودی با بیان اینکه اساسی‌ترین مشکل بخش گهرباران جاده عبوری آن است که سالانه شاهد تصادفات بی‌شمار منجر به فوت هستیم، افزود: تاکنون اقداماتی در بخش گهرباران میاندورود صورت نگرفته است.

* تصادفات مرگبار تنها حاصل رفت‌وآمد تریلرهای نفتکش

این شهروند میاندرودی با گلایه‌مندی از مسئولان مازندران تاکید کرد: سود حاصل از رفت و آمد تریلرهای نفتکش و باری از این جاده به جیب بندر امیرآباد و نیروگاه می‌رود اما ضرر و زیانش برای مردم بخش گهرباران است.

اسفندیاری تصریح کرد: عبور و مرور روزانه بیش از ۳۰۰ تریلر نفتکش در جاده گهرباران این محور را برای روستانشینان بخش گهرباران شهرستان میاندورود و مسافران ساحل خزر ناامن کرده است.

این شهروند میاندورودی، خواستار اجرای تعریض جاده گهربارن تا پاسگاه جاده گهرباران از شهرستان میاندورود شد.

مجید کلانتری یکی دیگر از شهروندان میاندورودی با بیان اینکه بارها مشکلات جاده گهرباران را از طریق رسانه‌های به گوش مسئولان رساندیم، افزود: تاکنون اقدام موثری از سوی مسئولان برای ایمن‌سازی و تعریض جاده گهرباران در بخش گهرباران صورت نگرفته است.

باید منتظر اقدام مسئولان استان مازندران در راستای تعریض و ایمن سازی جاده گهرباران باشیم تا دیگر شاهد تلفات و مرگ هموطنانمان این محور نباشیم.

با توجه به اینکه جاده گهرباران راه ارتباطی حدود ۳۰ روستا با جمعیت ثابت بیش از ۴۰ هزار نفر، نیروگاه شهید سلیمی نکا، بندر امیرآباد، زمین‌های ۳هزار هکتاری دشت‌ناز و چندین شرکت صنعتی دیگر است، راه فعلی برای این تعداد حمل و نقل مناسب نیست.

اقدامات تعریضی یک طرف از جاده از سه راه اسلام‌آباد تا چهار راه ورکلاء انجام شده است، اما در بخش گهرباران تاکنون اقدام موثری صورت نپذیرفته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری سلام ساری، تاریخ انتشار: 19 خرداد 1393، کد خبر: 4225، www.salamsari.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین