پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۵۳۲۳
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
روستای کریک امروز یکی از قطب ‌های گردشگری ایران‌زمین است که با آب و هوای بسیار عالی، مردمانی بسیار مهمان‌نواز، آیین و سنت‌هایی بسیار جذاب و فراورده‌های محلی خوشمزه یکی از نکات بکر استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد است.

شعار سال : روستای کریک از توابع شهرستان دنا یکی از مناطق زیبای گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود که با دارا بودن قدمت دو هزارساله، در دامنه‌های زاگرس جنوبی و پهنه دنا جا خوش کرده و با ساختار پلکانی شباهت هایی با ماسوله دارد.

روستای کریک حدود 10 کیلومتر از سی‌سخت به سمت یاسوج که حدود 20 دقیق زمان می‌برد قرار دارد.

کریک روستایی در دامنه جنوبی زاگرس و پهنه دنا است. روستای کریک با قدمت بیش از 2 هزار سال در منطقه‌ای واقع شده ‌است که سابقه یکجانشینی در آن به دوران قبل مهاجرت آریایی‌ها به فلات ایران برمی‌گردد و به دلیل عبور شاه‌راه سلطنتی هخامنشینی از فاصله 15 کیلومتری این روستا رونق زیادی را در تجارت و رفت و آمد تجربه کرده است.

این روستا امروز یکی از قطب ‌های گردشگری ایران‌زمین است، با آب و هوای بسیار عالی، مردمانی بسیار مهمان‌نواز، آیین و سنت‌هایی بسیار جذاب و فراورده‌های محلی خوشمزه، در نگاه اول ماسوله برایمان تداعی می‌شود، معماری خانه‌ها پلکانی و پشت‌بام این همسایه، حیاط خانه آن همسایه است و معماری خانه ها از دیوارهای خشتی وگِلی بسان عایقی از نفوذ سرما وگرما، پِی خانه‌ها از چیدن سنگ‌ها روی هم و یک کلاف افقی چوبی روی آن‌ها قرار گرفته است. وقتی در روستا شروع به قدم زدن بکنید بوی عطر شالیزارهای برنج را نفس می‌کشید و صدای زمزمه جوی‌های اطرافمان، موسیقی است که پروردگار می‌نوازد.

در ادامه تصاویری از این روستای زیبای تاریخی را مشاهده می کنید:

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه تحلیل خبری صبح زاگرس ، تاریخ انتشار 28 مرداد 99 ، کد خبر :  162391 ، sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین