پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۴۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۵
روستای کوخدان در سه کیلومتری شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا واقع شده است که دوست داران طبیعت می توانند برای دیدن این بهشت پنهان در دل کوه دنا، به دامنه بلندترین رشته کوه زاگرس سفر کنند.

شعار سال: شهر سی سخت در دامنه کوه دنا واقع شده و از بخش ها و روستاهای زیبایی از جمله کریک، امیرآباد، بیاره، تل سیاه، کوخدان، سرمور و دهنو برخوردار بوده که هرکدام به تنهایی جاذبه های گردشگری بکر استان چهار فصل کهگیلویه وبویراحمد محسوب می شوند.

دو کیلومتر که از شهر سی سخت دور شویم به روستای زیبا و زرخیز تل سیاه می رسیم که به دلیل داشتن خاک حاصلخیز و وجود درختان انبوه میوه به این اسم نامگذاری شده است.

روستای کوخدان در 35کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد و در 3کیلومتری شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا واقع شده است که دوست داران طبیعت می توانند برای دیدن یک بهشت پنهان در دل کوه، به دامنه بلندترین رشته کوه زاگرس سفر کنند.

روستای زیبایی دهنو بلندترین روستای این منطقه است که بر قله های استوار دنا و در فاصله چند هزار کیلومتری از سطح دریا قرار گرفته است و به آن بام دنا نیز می گویند.

روستای بکر و منحصربفرد کوخدان با داشتن تاکستانهای زیبا و درختان آلو، سیب و انگور دارای جاذبه های خاصی بوده که رنگ بندی این جاذبه ها در فصول متنوع سال از جمله بهار و پاییز بر زیبایی های فراموش نشدنی آن افزوده است و یکی از زیباترین و سرسبز ترین مناطقی است که مناظر زیبای آن چشم و دل هر بیننده ای را می رباید و آن را ناخوداگاه شیفته شهرستان دنا می کند.

مردم روستای کوخدان همانند مردم سایر روستاهای اطرف به کار کشاورزی مشغول بوده و عمده محصولات کشاورزی آنها سیب زرد، سیب قرمز، هلو، آلو زرد، آلو سیاه، انگور و گردو است و این روستا به دلیل داشتن آب خنک جوشیده از چشمه های طبیعی و سرد و زلال دنا و نیز خاک غنی یکی از مستعد ترین روستاهای حوزه دنای شرقی است.






شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه تحلیلی و اطلاع رسانی صبح زاگرس، تاریخ 28 تیر 97، کد مطلب: 109297: www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
چه روستای زییبایی م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین