پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۵۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
با آمدن بهار برف های منطقه ریزک بهمئی آب شدند،چشمه ها جاری،گیاهان خاک را کنار زده و کم کم سر از خاک بیرون می آورند؛درختان وحشی چتری از گلهای رنگارنگ بر سر دارند و آواز کبک ها صفایی دوچندان به منطقه می دهد.

شعار سال: منطقه گردشگری ریزک شهرستان بهمئی در ارتفاعات کوه سفید(رشته کوه زاگرس) واقع شده است که بلند ترین قله این کوه ارتفاعی حدود 3150 متر از سطح دریا دارد.

گردشگران، به خصوص کوهنوردان بعد از ورود به شهرستان بهمئی با گذشتن از شهر لیکک و عبور از جاده پر پیچ و خم تنگ ماغر،سرانجام به روستای سرآسیاب میرسند.

برای رسیدن به منطقه بکر ریزک باید مسیر جاده آسفالته سرآسیاب یوسفی تا امامزاده دوسید الله در روستای منیزور را با ماشین رفت که این مسیر نزدیک به 15 دقیقه طول می کشد.

بعد از پارک خودروها در محوطه امامزاده می توانید با خیالی راحت مسیر کوهستانی چند ساعته روستای امامزاده دوسیدالله تا ریزک را پیاده روی کنید.

کوهنوردی و گردش در این مناطق زیبا که در تمام فصول سال جذابیت خاص خود را دارد، به خاطر کوهستانی بودن و احتمال خطر حمله جانوران وحشی و دیگر حوادث غیر مترقبه، تیمی منسجم و ورزیده با امکانات دفاعی و کامل می طلبد.

هر چند منطقه ریزک در فصول گرم سال میزبان عشایر بهمئی است اما با توجه به موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی و اقلیمی کاملا کوهستانی هنوز دستخوش تخریب جدی بشر نشده است و گردشگران با پیمودن مسیر و رسیدن به منطقه با دیدن مناظر زیبا و طبیعی جانی دوباره به خود می گیرند و خستگی راه را فراموش می کنند.

منطقه گردشگری ریزک بهمئی در زمستان خالی از سکنه می شود و با آغاز اولین بارشهای پاییزی از برف سفید پوش می شود؛این منطقه در پاییز و زمستان به بهشتی برای کوه پیمایان تبدیل می شود تا با عبور از مسیر برفی و شیبهای نسبتا تند برای رسیدن به قله های کوه سفید ماجراجویی کنند.

باتوجه به اینکه دربیشتر مسیر از آنتن دهی شبکه موبایل خبری نیست،تیم های کوهنوردی باید این نکته را مد نظر داشته باشند و در صورت امکان از بیسیم های مناسب سفر استفاده کنند و سعی کنند در حد ممکن از همدیگر جدا نشوند.

با آمدن بهار برف های منطقه ریزک بهمئی آب شدند،چشمه ها جاری،گیاهان خاک را کنار زده و کم کم سر از خاک بیرون می آورند؛درختان وحشی چتری از گلهای رنگارنگ بر سر دارند و آواز کبک ها صفایی دوچندان به منطقه می دهد.

تصاویری از منطقه گردشگری ریزک بهمئی که در بهار امسال گرفته شد، تقدیم به کلیه دوستداران طبیعت می شود.

تصاویر:












با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی آوای ماغر، تاریخ انتشار:15 فروردین 1396، کد مطلب: 67909: www.avayemaghar.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Sweden
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
اخ اخ اینجا پر از گیاه های طبی و داروییه . مرسی از عکسایه خوبتون
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین