پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۸۹۰
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
هیچ گاه ندیده ایم و نشنیده ایم که کسی وارد استان کهگیلویه وبویراحمد شود و سرزمین دل انگیز و چشم نواز این خطه را به نیکی از تحسین زیبا یی ها آن بر زبان نگشوده باشد.
شعارسال: کهگیلویه وبویراحمد، سرزمین آب و آفتاب، سرزمین چهارفصل و سرزمین پایتخت ایران است که به جهت تنوع آب وهوا، کوه، رود، جنگل، دشت، چشمه، آبشار ، گل‌های دیدنی و جاذبه های تاریخی هرساله میزبان میهمانان ایران زمین و شاید گردشگران غیر ایرانی باشد.

شهرستان بویراحمد به عنوان یکی از نواحی مستعد و موقعیت خاص با در اختیار داشتن امکانات بالقوه طبیعی می تواند یکی از قطب های اقتصادی و گردشگری در اطراف دیگر استان های همجوار به شمار آید.

گونه های گردشگری در این شهرستان که جذابیت های دیدنی جالبی در خود دارد. از جمله گردشگری طبیعی، گردشگری تاریخی و فرهنگی، گردشگری صخره نوردی، گردشگری مذهبی (توریسم مذهبی) و مهم تر از همه گردشگری روستایی و عشایری است که فرهنگ و تاریخ آن چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می کند.

در میان این همه جاذبه های دیدنی و خدادای می توان به منطقه بکرو کوهستانی کاکان اشاره کرد که هم در فصل زمستان و هم در فصل بهار و تابستان با دیدن مناظر آن دل مسافران خسته، آهسته از وجودشان رخت بر می بندد.

وجود چشمه آب نهر کاکان و پیست اسکی کاکان در مسیر یاسوج به اقلید که در ۲۰ کیلومتری شهر یاسوج قرار دارد هرساله در تقویم گردشگران از جایگاه خاصی برخوردار است.

در شمال شرقی این شهر و در مسیر ذکر شده پس از عبور از جنگل ها و باغات تفریحی و کمی جلوتر از پیست اسکی کاکان منطقه ای زیبا و یورد عشایری خوش ییلاق کاکان به منظر تماشا گذاشته شده است.

چند صد متر بعد از پیست اسکی کاکان و در حاشیه این یورد ییلاقی و عشایری مجتمع گردشگری، اقامتی، توریستی و تفریحی با مدیریت رابرکشکولی از فرهنگیان بازنشسته مواجه می شوید که فضایی سنتی و عشایری را به معرض نمایش گذاشته است.

در کنار این مجتمع گردشگری سیاه چادرهایی برپاشده که کاملا سنتی وبا تزینات صنایع دستی استان کهگیلویه وبویراحمدمزین گردیده تا اصالت و تولید مهمترین و شاخص ترین دست بافته های مادران این خطه را با نقش و نگارهای آن به میهمانان نمایش دهد.

همجوار با این مجتمع گردشگری درختان سیب و گردو واین فضا را شکوهی دوچندان کرده است که این منظره کم نظیر هر انسان خسته از روزمرگی های ملال آور زندگی را به دامان خویش فرا می خواند تا شاید تلنگری باشد بر او و یادآور عظمت بی پایان خداوندگار.

مسافران با دیدن این همه زیبایی وعلم کردن بیداق و گمبول های رنگی و دیگر نمادهای سنتی و ایلی وایلیاتی در محوطه این مجتمع گردشگری، به وجد می آید بطوری که زندگی را با روحی سرشاراز عشق و امید به تصویر می کشد.

* مشکلات زیادی سد راه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد است

مدیرمجتمع گردشگری خوش ییلاق کاکان درخصوص وضعیت مشکلات و این مجتمع گفت: علیرغم کسب مجوز که چند سال از آن می گذرد و تعهد دستگاههای خدمات رسان اما هم اکنون با مشکل آب، برق، گاز و جاده مناسب مواجه ایم.

رابرکشکولی در گفت وگو با خبرنگار فصل امید تاکید کرد: سال های متمادی پیگیر مشکلات این مجتمع بوده ام و علیرغم پیگیری ها و همکاری های مسئولین اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری تاکنون توفیقی نیافته ام.

وی با درخواست کمک از استاندار برای حل مشکلات بخش گردشگری و ملزم کردن ادارات خدمات رسان برای همکاری، افزود: بارها در جلسات متعدد از سرمایه گذاران درخواست می شود تا در با ایجاد چنین مجتمع هایی هم اشتغالزایی کنند و هم کیفیت گردشگری استان و آمادگی برای استقبال از مسافران را بالا ببرند اما واقعا سرمایه گذاران با مشکلات عمده ای مواجه هستند و از حداقل امکانات دولتی بهره ای نمی برند.

رابر کشکولی با بیان اینکه تاکنون ریالی تسهیلات دریافت نکرده ام و برای تجهیز این مجتمع نیاز مبرم به تسهیلات دارم، ابراز داشت: داستان تسهیلات گرفتن هم در این استان بسیار مفصل است و علیرغم دوندگی ها و پیگیری های زیاد تاکنون موفق به این کار نشده ام.

* فقط زارعی قول داد و عمل کرد

این سرمایه گذار با بیان اینکه مسئولان توجه درخوری نداشته اند؛ بیان کرد: کمتر از یکماه پیش آقای زارعی نماینده محترم مردم در مجلس از این مجتمع دیدن کرد و عنوان کرد که این منطقه و این مجتمع باید در استان شاخص شود و مهمانانی که به کهگیلویه و بویراحمد سفر می کنند به این منطقه بیایند.

وی افزود: از ایشان خواستم تا برای مشکل جاده کمک کنند که ایشان قول زیرسازی داد و خوشبختانه کمتر از ۴۸ ساعت و با همکاری اداره راه مسیر فرعی مجتمع از جاده کاکان که حدود ۳۰۰ متر است زیرسازی شد و اکنون آماده آسفالت است که امیدوارم این موضوع نیز در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

رابر کشکولی در پایان بیان داشت: این مجتمع به تالار برای جشن ها و برنامه های شخصی و دولتی، اردوهای تفریحی، سوئیت ها و آلاچیق های اقامتی و تفریحی، محلی برای ساخت کلیپ های سینمایی در فضای سنتی و سیاه چادر با امکانات زندگی عشایری، اسب سواری، چایخانه سنتی و غذاهای محلی، پارک کودک، حمام و سرویس بهداشتی و سایر امکانات رفاهی و تفریحی مجهز می باشد و در اختیار شهروندان است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی فصل امید، تاریخ انتشار: 17 مرداد 1395، کدخبر: 3705 ، www.faslomid.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین