پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۹۶۴
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱
آبشار تنگه نمک دنا-سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. سی‌سخت یکی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران و در ۳۵ کیلومتری شهر یاسوج مرکز این استان واقع شده است

شعار سال: سی‌سخت در دامنه کوه زیبای دنا و در دامان طبیعتی شگفت انگیز با رایحۀ خوش طبیعت، تابلویی زیبا از نقاشی آفرینش را در مقابل دیدگان گردشگران قرار می دهد. سی‌سخت دارای پیشینه تاریخی بسیار قدیمی است و سابقه سکونت در آن به پیش از اسلام باز می­گردد.


کشف آثار سفالی تمدن‌های پیشین در حفاری‌های این شهر، و نیز گورهای با قدمت ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد در سی‌سخت گویای این موضوع می‌باشد. در تل اسپید آثاری از هزاره اول تا دوره ساسانی و دوره صفوی شناسایی شد و همین امر باعث شد که تل مذکور در آثار تاریخ ملی به ثبت برسد.



همچنین تل قلاتکه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است نیز دارای آثاری از دوران سلجوقی تا قاجاریه می­باشد. سابقه روستایی سی‌سخت به ۱۳۵ سال پیش بازمی­گردد و در سال ۱۳۶۲ خورشیدی به جمع شهرهای کشور پیوست. این شهر سالانه شاهد بازدید گردشگران داخلی و خارجی فراوانی است. آبشارهای ناری -سیلاری و تنگ نمک از جمله مهم‌ترین آبشارهای سی‌سخت هستند که خروششان زیبایی دو چندانی به آن منطقه داده است.


با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از سایت گردشگری ایران، تاریخ انتشار: - ، کد مطلب: - ، www.gardeshgariiran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین