پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۵۵۳۳
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹
رئیس جمهور فرانسه به انتقاد از رجب طیب اردوغان پرداخت و تاکید کرد که سیاست توسعه طلبانه ترکیه که بر پایه آمیختگی اصول ملی و اسلامی است با منافع اروپا سازگاری ندارد و باعث بی ثباتی اروپا شده است.

شعار سال: امانوئل مکرون در گفتگو با مجله (Paris Match) با انتقاد از دولت رجب طیب اردوغان گفت: اروپا باید برابر این سیاست ترکیه بایستد و مسئولیت آن را برعهده بگیرد. من با افزایش تنش موافق نیستم بلکه خواستار توازن هستم. من اعتقادی به دیپلماسی ضعیف ندارم. ما پیامی را فرستاده ایم به این معنا که همبستگی اروپا بسیار مهم است.

او با بیان اینکه فرانسه یک نیروی متوسط است، گفت: من از معدود رهبران اروپایی بوده ام که در سال‌های اخیر با اردوغان دیدار کردم. بعد از دیدار من با رئیس جمهور ترکیه در ژانویه ۲۰۱۸ بسیاری به این خاطر از من انتقاد کردند. اردوغان بدون شک یکی از رهبرانی است که من بیشترین وقت را صرف گفتگو با او کرده ام. من شخصا در سپتامبر ۲۰۱۸ برای دیدن او به استانبول رفتم و در سال ۲۰۱۹ نشست مشترک فرانسه، آلمان و انگلیس در لندن را با ترکیه پیشنهاد دادم.

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه این کشور نوشت: فرانسه باید دست از اقداماتی که باعث افزایش تنش در خاورمیانه می‌شود بردارد.

وزیر امور خارجه ترکیه در نشستی با همتای سوئیسی خود که از تلویزیون پخش شد تاکید کرد که سوئیس پیشنهاد میانجیگری بین ترکیه و فرانسه را داده است و آن‌ها به صورت اولیه با این پیشنهاد موافقت کرده اند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری شفقنا، تاریخ انتشار 30 مرداد    99، کد خبر:   994787، www.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین