پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۵۶۸۷
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
رئیس‌جمهور آمریکا در مذاکره راهبردی با نخست‌وزیر عراق اعلام کرد؛ شمار زیادی از نیروهای خود را از عراق خارج کرده‌ایم و تنها تعداد بسیار کمی باقی‌مانده که طی سه سال خارج خواهند شد.
شعار سال: مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در مذاکرات راهبردی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا موفق شد به عقب نشینی نیروهای آمریکایی از عراق دست پیدا کند.

عراق و آمریکا توافق کردند که گروهی ویژه برای بررسی سازوکار و زمان‌بندی بازنشر نیروهای ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا در خارج از عراق تشکیل دهند.

رؤسای جمهور عراق و آمریکا بر ضرورت احترام به حاکمیت عراق و تمامیت ارضی آن بر اساس تصمیم‌های مرتبط با دو قوه مققنه و مجریه در عراق تأکید کردند.

دونالد ترامپ در دیدار با الکاظمی تأکید کرد: اکثرا از عراق خارج شده اسم و تنها تعداد بسیار کمی از سربازان باقی‌مانده اند.

وی تأکید کرد: به خروج سریع نیروهای ائتلاف بین‌المللی طی سه سال از عراق و به همکاری و دوستی استوار و ثمر بخش با عراق ملزم هستیم.

دونالد ترامپ درباره نخست‌وزیر عراق گفت: الکاظمی مردی است که من با او بسیار خوب همراه هستم.

وی با تأکید بر حمایت از روابط عراق با کشورهای همسایه گفت: از برنامه های نخست‌وزیر عراق برای اصلاح اقتصاد عراق و خروج از بحران ناشی از کاهش قیمت های نفت و ویروس کرونا حمایت و پشتیبانی می کنیم.

سفر نخست‌وزیر عراق به آمریکا با امضای چند توافقنامه در عرصه های نیرو با گروهی از شرکت های جهانی آمریکا منجر شد که به افزایش تولید برق و گاز بومی و کاهش هدر رفت گاز مشتعل سهیم خواهد بود.

همچنین دولت الکاظمی تفاهم نامه ای با طرف آمریکایی برای حمایت از بخش سلامت در عراق و افزایش همکاری در عرصه محیط زیست و آب به امضا رساند.

در چارچوب مبارزه با تروریسم دو کشور بر ضرورت همکاری و هماهنگی امنیتی مستمر میان نیروهای امنیتی عراق و نیروهای ائتلاف بین المللی برای شکست داعش با تمرکز بر آموزش و تجهیز و حمایت نیروهای عراقی و همچنین ضرورت حمایت از افراد ائتلاف و هیئت های دیپلماتیک تأکید کردند.

نخست‌وزیر عراق و رئیس‌جمهور آمریکا بر ضرورت تقویت همکاری در عرصه های آموزش عالی و دانشگاه های آمریکایی در عراق و حمایت از مشارکت دانشگاه های عراقی-آمریکایی و حفط میراث فرهنگی و تاریخی عراق توافق کردند.
این خبر را در واع می‌توانید ببینید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری شفقنا، تاریخ انتشار: 31 مرداد 1399، کد خبر: 994992، www. fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین