پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۴۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: بیش از هر زمان دیگری، وظیفه سران اصلاح‌طلب این است که این جریان را در قالب یک جریان متحد، مجددا انسجام داده و شکل بدهند.
شعار سال : «فرزانه ترکان»، عضو حزب کارگزاران سازندگی، در پاسخ به این سوال که چرا بسیاری از نخبگان و چهره‌های شاخص جریان اصلاحات از مصطفی تاجزاده گرفته تا حجاریان، عضو هیچ حزبی نیستند و چرا آن انسجام لازم در بین اصلاح‌طلبان وجود ندارد، به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: فارغ از بحث این اشخاص، ایراد اصلی که می‌توان به جریانات اصلاحات وارد کرد نداشتن یک انسجام مشخص و همگرایی است. به ویژه با توجه به شرایطی که در حال حاضر، جامعه درگیر آن است و بعد از موضوع اختلاف‌نظر‌ها و اختلاف آراء، پس از انتخابات ریاست جمهوری و در واقع تناقضی که بین برخی از احزاب و حتی اصلاح‌طلب وجود داشت، این مسئله باعث یک مدل سرخوردگی و دلسردی شده و انگیزه برای حرکت اجتماعی و ایجاد همگرایی مشخص، جامعه را ضعیف کرده است.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب افزود: از این رو بر این باورم که بیش از هر زمان دیگری، وظیفه سران اصلاح‌طلب و بزرگان احزاب اصلاح‌طلب این است که این جریان را در قالب یک جریان متحد، مجددا بتوانند انسجام داده و شکل بدهند. اینکه همه این افراد با اختلاف نظر‌هایی که دارند بتوانند دور یک میز بنشینند حال چه در قالب شورای عالی اصلاحات چه در قالب پارلمان اصلاحات یا هر تشکل دیگری که بتوانند، با یکدیگر هم نظر شوند، برنامه بدهند و در عین حال رأی مردم و مشارکت آن‌ها را بتوانند برای انتخابات بعدی جلب کنند.

فرزانه ترکان ادامه داد: حال اگر فعالیت احزاب اصلاح‌طلب محدود شود، همانطور که متاسفانه قبلا شاهد بودیم که در زمانِ نزدیک انتخابات، تیغ ردصلاحیت‌ها تندتر می‌شود، امکان ایجاد یک فضای باز رقابتی برای احزاب فراهم نخواهد شد، اما حداقلش این است که این همگرایی می‌تواند، یک پیام واحدی را به مردم برساند و مردم نظر جبهه اصلاحات را به شکل مشخص و روشن، درک کنند.

او با اشاره به اختلاف‌نظر‌های پیش آمده در میان جریان اصلاح‌طلب گفت: این تفرق آراء که متاسفانه در ماه‌های اخیر اتفاق افتاده و هر حزبی یا فرد شناخته شده‌ای در جبهه اصلاحات نظرات پراکنده خودش را مطرح می‌کند، باعث دلسردی بیشتر و عدم ایجاد یک جبهه متحد شده است.

این عضو حزب کارگزاران درباره چهره‌های مطرح اصلاح‌طلبی که قابلیت تایید صلاحیت را دارند و همچنین مورد تایید مردم برای انتخابات ۱۴۰۰ باشند، گفت: بحث انتخاب مردم یک بحث است و بحث تایید صلاحیت توسط شورای نگهبان هم بحث دیگری است. اگر سیاست شورای نگهبان سیاست تندی برای ردصلاحیت‌ها باشد، فکر می‌کنم ملایم‌ترین و مورد تاییدترین اشخاص جبهه اصلاحات هم متاسفانه، یقینا ردصلاحیت می‌شوند. ما با شرایطی مشابه آنچه در مجلس اتفاق افتاد مواجه می‌شویم و مردم کاملا دلسرد شده و پای صندوق‌های رأی نمی‌آیند. مگر اینکه همت و اراده‌ای در کشور وجود داشته باشد که این ردصلاحیت کردن‌ها را کنار بزند و اجازه دهد، آراء و نظرات مختلف، امکان حضور در عرصه انتخابات را داشته باشند.

ترکان تصریح کرد: اگر این اتفاق رخ دهد، فکر می‌کنم نیرو‌های بالقوه در جریان اصلاح‌طلب کم نداریم که بتوانند، اتفاق نظر همه اعضای اصلاح‌طلب را کسب کنند و با آزادی عمل وارد شده و در نتیجه بتوانند، وضعیت کشور را سر و سامان بدهند. البته هر کاندیدایی که وارد شود قطعا باید طرح و برنامه داشته باشد یعنی مردم دیگر خریدار شعار دادن و بیان سخنان زیبا و توهماتی که واقعا بعضی از افراد قبل از انتخابات پیدا می‌کنند، نیستند چراکه مردم آگاه‌تر شده و می‌خواهند، برنامه و هدف آن فرد را بشناسند.

او در پایان عنوان کرد: در ابتدا باید بدانیم حوزه وظایف و اختیارات رئیس‌جمهور تا چه اندازه است. یعنی اگر فردی کاندیدا می‌شود و وعده‌هایی فراتر از حوزه اختیاراتش بدهد، به نظر من این یکی از نشانه‌های غیرمعقول بودن آن فرد خواهد بود. به نظر من مردم آگاهند و بسیار هوشیار هستند و به درستی می‌توانند کاندیدای خوب و بد را از هم تشخیص بدهند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:۴ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۴۹۰۶۲ _ borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
0
0
فقط اسم های مطرح دارن که البته رسانه ها میگن توانمندن ولی کسی ندیده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین