پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۵۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
دانشمندان اعلام کردند با توجه به شباهت مواد و ترکیبات شیمیایی اشک چشم پرندگان و تشابه این مواد با اشک چشم انسان برای درمان بیماری‌های چشمی انسان استفاده خواهند کرد.
شعار سال:به نقل از ساینس، سال هاست که محققان بر ترکیبات اشک چشم پستانداران و خزندگان تحقیق می‌کنند تا شاید بتوانند در درمان بیماری‌های چشم انسان از آن استفاده کنند.

بنا بر آخرین یافته‌ها چشم پرندگان نیز همچون چشم انسان خشک شده و ترکیبات شیمیایی اشک و ترشحات چشم پرندگان بسیار به انسان نزدیک است.

محققان برزیلی با بررسی الگوهای ساختاری هنگام خشک شدن چشم پرندگان امیدوارند تا بیماری خشکی چشم در انسان را بهبود بخشند.

تاکنون دانشمندان بر حیواناتی چون سگ، اسب، شتر و میمون آزمایش‌هایی انجام داده بودند اما در هیچکدام تشابهی نیافتند. اما امروز با جمع آوری اشک چشم شاهین اعلام کردند که به زودی درمان خوبی برای بیماری چشم انسان خواهند یافت.

پروفسور «آریانه اوریا» بیان کرد: درک چگونگی اشک در شرایط مختلف بسیار ضروری است. این اشک ناشی از غم یا بر اثر خشکی چشم و دیگر عوامل بوجود آمده است. اشک چشم نقش بسیار مهمی در میزان بینایی انسان و سالم ماندن چشم انسان دارد. ما اشک چشمان طوطی، شاهین، جغد، ماکائو، لاک پشت، تمساح و. . را بررسی کردیم اما تشابه میان پرندگان با انسان بسیار زیاد بود. میزان ضخامت غشاء چشم و دیگر عوامل را در پرندگان بررسی کردیم و یافته‌ها امیدوارکننده بوده است.

وی افزود: میزان سدیم و الکترولیت‌های چشم پرندگان با انسان بسیار شبیه است. امیدواریم با انجام آزمایش‌های بیشتر بتوانیم به بسیاری از بیماری‌های چشم در انسان غلبه کرده و مانع کم بینایی و نابینایی ناشی از بیماری شویم.
 
 

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  پایگاه خبری ایران آنلاین ، تاریخ انتشار: 10 شهریور ۱۳۹۹، کدخبر: 603627 ، www.ion.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
0
واقعا جهان خلقت چقدر با نظم و ترتیب افریده شده که بشر در این روزهای جهان داره به این تکنولوژی دست پیدا میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
0
0
با انجام انواع آزمایشها حتما به نتایج قابل توجهی خواهند رسید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین