پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۶۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه در نشست خبری در دمشق اعلام کرد که ایران هرگونه عملیات نظامی در اراضی سوریه بدون هماهنگی با دولت این کشور را قابل قبول نمی داند.

شعار سال: به نقل از سانا، «حسین جابری انصاری» معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه با اعلام حمایت از سوریه در مبارزه با گروه های تروریستی، تاکید کرد که ادامه دادن برخی طرف ها به سیاست های سابق خود در اتکا به گروه های تروریستی برای کسب دستاوردهای سیاسی تنها موجب ویرانی و تخریب منطقه خواهد شد.

جابری انصاری در نشست خبری که روز سه شنبه در دمشق برگزار گردید تاکید کرد که ایران هرگونه عملیات نظامی یکجانبه در اراضی سوریه را بدون هماهنگی با دولت این کشور قابل قبول نمی داند و دخالت های این چنینی پیامدهای وخیمی را به دنبال خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون راهکارهای حمایت ایران از سوریه بویژه در سایه افزایش روند حمایت آمریکا و صهیونیست ها از گروه های تروریستی گفت: سیاست ایران در قبال سوریه سیاست شفاف، واضح و استواری است و بارها اعلام کرده است که به حمایت از سوریه در تمام زمینه ها تا زمان حل سریع و نهایی بحران این کشور ادامه خواهد داد.

جابری انصاری افزود: ایران معتقد است که ادامه دادن برخی طرف ها به شیوه های سیاسی گذشته در تعامل با بحران سوریه و بهره گیری از گروه های تروریستی برای کسب منافع سیاسی تنها موجب تخریب و ویرانی بیشتر سوریه و منطقه خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد که ایران به شدت با این سیاست مخالف است و همواره تاکید کرده است که این تنها مردم سوریه هستند که حق دارند سرنوشت خود را بدون دخالت طرف های خارجی منطقه ای یا بین المللی تعیین نمایند.

انصاری همچنین افزود که ایران از ابتدای بحران سوریه تاکید کرده است که گفتگو بین سوری ها بدور از راهکارهای نظامی تنها راه حل بحران این کشور است و ایران به هر طرح سیاسی که مورد قبول دولت سوریه باشد احترام خواهد گذاشت.

وی اظهار داشت: ایران همواره بر دستیابی به آتش بس جدی در سوریه تاکید کرده است چرا که این امر به آغازی برای ایجاد راهکار سیاسی بحران و حرکتی منسجم و یکپارچه در زمینه مبارزه با گروه های تروریستی منجر خواهد شد.

معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه با بیان اینکه شرط اساسی موفقیت هرگونه طرح آتش بس فراهم بودن نیت صادقانه و حقیقی از سوی تمام طرف های ذیربط بویژه آمریکا برای مقابله جدی با گروه های تروریستی است، گفت: ممکن نیست طرفی از یک سو بر موضوع آتش بس تاکید کرده و از سوی دیگر به شکل تاکتیکی از تروریست ها استفاده کند

جابری انصاری در خصوص حمله اخیر جنگنده های آمریکایی به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور هم اعلام کرد که این اقدام واقعیت رویکردها و اهداف سیاسی آمریکا را زیر سوال می برد.

وی ادامه داد: امکان ندارد این حمله تصادفی باشد و حاکی از آن است که برخی طرف ها همچنان بر اتکا به گروه های تروریستی پافشاری دارند. ما معتقدیم اگر این شیوه در تعامل با امور تداوم داشته باشد کوچکترین امکانی برای موفقیت هیچ طرحی برای آتش بس در سوریه وجود ندارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 30 شهریور 95 ، کد مطلب: 3774561: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین