پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۷۰۶
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
طبق اعلام شرکت فیسبوک، عینک واقعیت افزوده این شرکت در کنار ویژگی‌های خاص خود، قدرت شنیداری کاربران را هم تقویت می‌کند.
شعار سال : شرکت فیسبوک مدتی است که روی ساخت عینک‌های واقعیت افزوده فعالیت دارد و می‌خواهد محصولی شگفت‌آور را به جهان معرفی کند، اما به نظر می‌آید هدف شرکت فیسبوک محدود به بینایی کاربران نیست.

طی پست رسمی اخیر این شرکت، فیسبوک اعلام کرد که فعالیت‌های این مجموعه روی توسعه بخش شنیداری کاربران نیز تمرکز دارد و عینک‌های واقعیت افزوده آن‌ها قرار شده تا به شنوایی افراد نیز کمک کند. بر اساس گفته‌های مسئولان این شرکت هدف این قابلیت "حضور صوتی فوق‌العاده" است که صدا‌ها را به صورت مشخص‌تری در اختیار افراد قرار می‌دهد.

در این قابلیت همچنین ابرقدرت‌های ادراکی قرار گرفته‌اند که به کاربر اجازه می‌دهد تنها روی یک منبع صوتی تمرکز کند، به صورتی که صدا‌های اطراف مزاحم او نشوند. این قابلیت جدید با توجه به حرکات چشم کاربر فعالیت می‌کند و تنها صدای هر سمتی که فرد نگاه کند به گوش او می‌رسد.
 
ساخت عینک واقعیت افزوده فیسبوک

طبق اطلاعات منتشر شده محصول خلاقانه شرکت فیسبوک به زودی منتشر نخواهد شد، اما به نظر می‌آید قابلیت‌های موجود در این عینک‌ها می‌تواند آینده زندگی انسان‌ها را تحت تاثیر قرار دهند. انتظار می‌رود ویژگی‌های عینک‌های واقعیت افزوده شرکت فیسبوک به کاربرانی که از مشکل شنوایی رنج می‎برند کمک کند.

با توجه به مراحل طی شده توسط فیسبوک و انجام تحقیقات لازم، انتظار می‌رود عینک‌های هوشمند این شرکت طی سال‌های ۲۰۲۳ الی ۲۰۲۵ به بازار راه پیدا کنند. در حال حاضر گروهی از محققان دنیای فناوری، مهندسی و طراحی بر روی این پروژه فعالیت دارند تا بتوانند ویژگی‌های شنیداری این دستگاه را توسعه دهند.

هدف آن است که عینک‌های مذکور با توجه به حرکت چشم و سر کاربر صدای لازم را دریافت کرده و به صورت واضح در اختیار کاربران قرار دهد. پیش‌بینی می‌شود امکانات بیشتری به این عینک‌ها اضافه شود تا کاربران بتوانند با کمک هوش‌های مصنوعی فعالیت‌های گسترده‌تری داشته باشند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۷۴۸۱۳۶۷، yjc.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین