پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۰۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
گر رقابت براساس اصول ارزشی و انقلابی باشد اینگونه نیست که ما بگوییم اصلاح طلب را کنار بزنند یا نزنند به هر حال در بین افراد و جریان‌های مختلف چه اصلاح طلب و چه اصولگرا، افراد شاخص و متدین حضور دارند.

شعار سال: حجت‌الاسلام «احمد سالک»، عضو جامعه روحانیت مبارز، در پاسخ  به این سوال که برنامه‎های اصولگرایان برای رسیدن به وحدت در انتخابات ریاست جمهوری 1400 چیست؟ گفت: ما از ابتدا تلاش کردیم یک حزب داشته‌ باشیم و آن هم این که پشت سر مقام معظم رهبری و امام (ره) بایستیم که در حال حاضر هم ایستاده‌ایم. در واقع آنچه که در یک دولت جوان در سال 1400 براساس مطالبات مقام معظم رهبری نقش‌آفرین است عبارت از چند مطلب است. یکی وحدت همه نیروهای ارزشی، انقلابی، مومن و متدین است. هر چه به وحدت نیروهای ارزشی و مومن انقلابی لطمه وارد شود، همه نیروها از جمله پایداری‌ها هم ضربه خواهند خورد که این واقعیتی انکار ناپذیر است که از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون، شاهد آن بوده و هستیم.

او افزود:  این مساله می‎تواند پیام‌هایی برای توده مردم داشته باشد و آن این است که وقتی مردم این وحدت را بین نیروهای ارزشی انقلاب مشاهده کنند دیگر کاری به جناح اصوگرا و این که چه شاخه‌ای است، ندارند به بیانی دیگر آن وحدت است که می‌تواند، نقش آفرین باشد.

این چهره سیاسی اصولگرا ادامه داد: همان‌گونه که قبل از انتخابات اخیر مجلس شاهد بودیم پایداری‌ها در فرایند رسیدن به لیست نهایی انتخاباتی مجلس، مقاومت بسیاری از خود نشان دادند اما وقتی در قالب شورای ائتلاف قرار گرفتند اختلافاتشان حل شد. بنابراین مردم هم دنبال همین مطلب هستند به بیانی دیگر بنیه نیروهای ارزشی انقلاب اسلامی، باید تقویت شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم اضافه کرد: نکته دوم اینکه هر چه دسته بندی‌های اصولگرایان افزایش یابد به عصای شق مسلمین تبدیل خواهند شد و در نتیجه دشمن هم از اختلاف درون تشکیلاتی ما سوء استفاده می‌کند ما را به جان همدیگر می‌اندازد این نکته‎ای است که کسی نمی‌تواند آن را انکار کند.

او تصریح کرد: با مطرح شدن مسائلی چون جناح چپ و راست، اصولگرا و اصلاح طلب و در نهایت جریانات دیگر، تاکنون شاهد شکست‌های مختلفی بوده‌ایم از این رو باید تلاش کرد میزان اختلافات و مشکلات اساسی نظام به تدریج کمتر شده و حتی محو و نابود شود. ما نباید بستر را برای موج سواری استکبار و دشمنان داخلی و خارجی فراهم کنیم.

سالک عنوان کرد: نکته سوم بستگی به میزان فعالیت هر جریان سیاسی ارزشی در کشور دارد؛ به هر حال ممکن است گاهی اوقات اصولگرایان فعال شوند یا ممکن است نیروهای ارزشی سازمان‌های مختلف فعال و وارد میدان شوند. به عنوان مثال ما جریانات مختلف اصولگرا همچون موتلفه، پایداری و نیروهای ارزشی دیگری داریم که همه اینها به میدان‌داری و نوع فعالیت آنها در جهت اطلاع‌رسانی مستند و جذب نیرو برای اردوگاه برمی گردد. از این رو اینها را نمی‌توان انکار کرد به هر حال در کشور، پایداری‌ها، پیروان خط امام و رهبری، جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین و در مجموع حدود 10 گروه ارزشی حضور دارند که در حال فعالیت هستند.

عضو جامعه روحانیت مبارز اشاره کرد: از این رو برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 باید براساس عملکرد هر گروه و سازمانی قضاوت کرد، هر چند قضاوت کردن در حال حاضر زود است.

او با اشاره به رقابت درون جریانی اصولگرایان و به حاشیه رفتن اصلاح طلبان تصریح کرد: اگر رقابت براساس اصول ارزشی و انقلابی باشد هیچ مشکلی نیست. اینگونه  نیست که ما بگوییم اصلاح طلب را کنار بزنند یا نزنند به هر حال در بین افراد و جریان‌های مختلف چه اصلاح طلب و چه اصولگرا، افراد شاخص، سابقه‌دار و متدین حضور دارند. از این رو نمی‌توان همه را حذف کرد.  بنابراین در مجموع اصولگرایان باید به نوع عملکردشان، تلاش برای تقویت بنیه وحدت، اطلاع رسانی محکم و مستند در راستای تداوم انقلاب اسلامی در انتخابات 1400 توجه داشته باشند.

این چهره سیاسی اصولگرا درباره مطرح شدن چهره‌‎های اصولگرایی از سعید جلیلی گرفته تا سعید محمد و یا چهره‌های دیگر گفت: در این باره هنوز نمی‌توان قضاوت کرد و اظهارنظر دقیقی ارائه داد.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 19 شهریور 1399، کد خبر: 1055606، borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
0
0
نمیشه وقتی هستند کسانی که فقط دلسوز خودشونن و کاری به نظام ندارن اختلافات رو کم کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین