پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۵۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۱
در پی انتشار اخباری در رسانه‌ها مبنی بر شکایت کانادا از ایران در مورد هواپیمای اوکراینی، سخنگوی وزارت خارجه واکنش نشان داد.
شعار سال: سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به برخی گزارش‌های منتشر شده مبنی بر تسلیم شکایتی از کانادا به وزارت خارجه ایران در خصوص هواپیمای اوکراینی اظهار داشت: در اخبار رسانه‌ای از موضوع اطلاع پیدا کردیم. بدیهی است وزارت امور خارجه نه چنین چیزی دریافت کرده و نه دریافت خواهد کرد.
وی اضافه کرد: فارغ از اینکه آیا این گزارش منتشره درست است و یا خیر، هر فرد آگاهی به مقدمات حقوق بین‌الملل میداند که دادگاه کانادایی هیچ صلاحیتی در مورد اتفاقی که خارج از حوزه قضایی آن رخ داده ندارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این پرونده در دو مسیر مذاکرات با دولت اوکراین و رسیدگی قضایی در داخل ایران به صورت همزمان با دقت و جدیت در حال پیگیری است.
خطیب زاده افزود: در ارتباط با دولت اوکراین، این موضوع در چارچوب معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی پذیرفته‌شده از سوی ایران، مذاکره شده و به زودی هیاتی از اوکراین برای ادامه این مذاکرات به ایران خواهد آمد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه اظهار داشت: در داخل ایران نیز این پرونده توسط محکمه ذی صلاحیت در حال رسیدگی است و بدیهی است هر شخصی، اعم از حقیقی و حقوقی، شکایتی دارد می‌تواند به آن مراجعه کند.
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در پایان تاکید کرد: دولت کانادا اگر واقعا قصد دارد به خانواده‌های داغدار این حادثه کمک کند باید از این نمایش‌ها با اغراض خاص سیاسی دست بردارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۴۳۱۱۵۰، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
0
0
واقعا نباید این مسائل رو با دید سیاسی نگاه کرد. انگار همه چیز با قصد و نیت بوده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین