پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۱۰۹
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
پس از استعفای آبه از نخست وزیری ژاپن، حالا نوبت به سخنگوی او یعنی یوشیهیده سوگا رسید تا جایگزین آبه شود.
شعار سال: یوشیهیده سوگا، دبیر اول کابینه ژاپن و متحد قدیمی شینزو آبه، نخست وزیر قبلی ژاپن که به دلیل مشکلات ناشی از بیماری از سمت خود کناره گیری کرد امروز (دوشنبه) در رای گیری حزب لیبرال دموکرات (حزب حاکم) این کشور توانست اکثریت آرا را به خود اختصاص داده و از این هفته به عنوان جانشین آبه و نخست وزیر جدید ژاپن فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
قرار است اواخر هفته جلسه‌ای در پارلمان به منظور برگزاری نشست رای اعتماد به سوگا برگزار شود و در این جلسه وی رسما پست نخست وزیری ژاپن را به دست خواهد آورد.
سوگای ۷۱ ساله که فرزند یک کشاورز ساده بوده اعلام کرده سیاست‌های اقتصادی و بین الملل آبه را ادامه خواهد داد اکثریت ۳۹۴ رای حزب لیبرال دموکرات را به خود اختصاص داد.
ان اچ کی نیز پیش از رای گیری پیش بینی کرده بود که سوگا ۷۰ درصد رای اعضای پارلمان را به خود اختصاص خواهد داد.
سوگا روز شنبه اعلام کرده بود که به دنبال ترویج دموکراسی و افزایش ارتباطات با کشور‌های آسیایی مانند چین و کره جنوبی است.
وی همچنین گفته بود که قصد تشکیل دولت موقت را ندارد. دست راست شینزو آبه، در مصاحبه با کیودو نیوز در اواسط شهریور گفت که واکنش به ویروس کرونا اولویت اصلی دولت بعد خواهد شد.
سوگا در این مصاحبه گفت: دولت بعدی نباید یک دولت موقت باشد. رهبر بعدی باید با اعتماد به نفس وظایف خود را انجام داده و مسئولیت را به مردم واگذار کند.
سخنگوی شینزو آبه نخست وزیر ژاپن شد

بیوگرافی سوگا
سوگا در سال ۱۹۴۸ به دنیا آمد و برخلاف آبه که فرزند یک وزیر خارجه و نوه نخست وزیر ژاپن به شمار می‌رفت، یک سیاستمدار خود ساخته به شمار می‌رود.
وی فرزند یک کشاورز و معلم در یوزاوا، شهری در حومه آکیتا بود که باوجود عدم پیشینه سیاسی اکنون در آستانه در اختیار گرفتن مدیریت سومین اقتصاد برتر دنیاست.
سوگا به دانشگاه "هوسی" در توکیو رفت، زیرا این مرکز آموزشی هزینه کمتری نسبت به مراکز دیگر دریافت می‌کرد و او همزمان برای پرداخت مخارج خود در یک کارخانه مشغول به کار شد و در سال ۱۹۷۳ در رشته حقوق فارغ التحصیل شد.
همکلاسی وی در دبیرستان درباره سوگا گفته: او بسیار ساکت بود. او فردی بود که حضور و یا عدم حضور او در یک جمع تفاوتی نداشت و شما متوجه آن نمی‌شدید.
شغل او در زمینه سیاست از سال ۱۹۸۷ آغاز شد و با حضور در شورای شهر یوکوهاما به "شهردار در سایه" مشهور شد.
برخی از کارشناسان معتقدند عملکرد سوگا در خروج ژاپن از رکود پس از شیوع کرونا قابل توجه بوده و او حتی بهتر از آبه توانایی ارتباط با رای دهندگان ژاپنی را دارد.
وی در آغاز کمپین انتخاباتی خود گفته بود: اینکه فردی عادی مانند من بتواند نخست وزیر شود... این دقیقا نشان دهنده دموکراسی ژاپن است... اینطور نیست؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار ۲۴ شهریور ۹۹، کد خبر: ۲۳۴۸۴۳۶، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین