پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۳۲۷
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷
کمبود گاز مایع در بعضی شهر‌های استان خوزستان طی روز‌های گذشته مردم را با مشکل جدی رو به رو کرده است.
شعار سال:طی روزهای اخیر تامین گاز مایع در برخی از شهرهای استان خوزستان به ویژه اهواز، آبادان و خرمشهر به یک چالش تبدیل شده است. چالشی اجتماعی که یادآور نوستالژی دهه ۸۰ است.
 
در دهه ۸۰ که گازکشی در استان خوزستان مانند اکنون نبود بسیاری از مردم در صف های طولانی می ایستاند تا با یک کپسول گاز در خانه آشپزی کنند اما ظاهرا این نوستالژی پس از سال ها مجددا تکرار شده است.
 
متاسفانه در این بین نمی توان اقدام غیر استاندارد برخی رانندگان را نیز نادیده گرفته شود. راننده هایی که گاز مصارف خانگی را برای خودرو استفاده می کنند و لزوم نظارت دستگاه های نظارتی در این خصوص امری مهم است.
 
هزینه بالای لوله کشی گاز یکی از دلایل عمده ای است که برخی خانواده ها تاکنون نسبت به گازکشی برای منازل خود اقدام نکرده اند.
 
مشکل گاز سریعا رفع می‌شود

محمود مخدومی، معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مشکل اصلی توزیع گاز در استان خوزستان رو به بهبود است ولی نیاز به نظارت جدی در این حوزه وجود دارد و ما تذکرهای خود را داده ایم.
 
وی با بیان اینکه مشکل توزیع گاز مایع در استان خوزستان از پیک خود گذشته است، بیان کرد: از همان روز پنج شنبه نظارت های جدی خود را در بازار آغاز کرده ایم و حتی در صورت نیاز اقدام به برخورد و لغو نمایندگی برخی افراد می کنیم.
 
معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: به زودی صف ها برای دریافت گاز مایع کوتاه تر می شود و مشکل به کلی از بین می رود. هر چند به صورت جدی در حالت نظارت بر عملکرد نمایندگی های هستیم تا مشکل به صورت کامل رفع شود.
 
غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان نیز در این خصوص اظهار کرد: انتظار می رود با تلاش‌هایی که انجام می‌شود بتوانیم گاز را همچون گذشته در اختیار مردم قرار دهیم و این مشکل را رفع کنیم.
 
وی اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام ‌شده و جلسه‌ای که با حضور مدیرعامل شرکت پرسی گاز کشور برگزار شد، مقرر شده است ظرف مدت سه روز آینده مشکل کمبود گاز رفع شود.
 
توزیع بیش از ظرفیت طبیعی

نعمت الله نجفی، مدیر پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: موضوعی به نام کمبود گاز نداریم و انحراف گاز داریم.
 
وی ادامه داد: گاز برای مصارف خانگی همچون سیستم آشپزی در منزل و یا مکان هایی که فاقد گاز طبیعی است باید استفاده شود.
 
مدیر پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز توضیح داد: با وجود اینکه گاز برای مصارف خانگی است اما متاسفانه عده ای برای مصارف خودرویی از آن استفاده می کنند که این رویه استاندارد و قانونی نیست.
 
    در حال حاضر از ۵۷ هزار خانواری که گاز طبیعی در منزل خود ندارند فقط دو هزار و ۱۰۰ نفر ثبت نام کرده اند
 
نجفی ابراز امیدواری کرد: از یکم شهریور برای موضوع ساماندهی شروع کردیم که مردم ثبت نام کنند و با ادارات پست نیز قراردادی به منظور ثبت نام خانوارها منعقد کردیم.
 

وی با بیان اینکه زیرساخت بانکی از یکم آغاز شده و از مردم انتظار داریم ثبت نام کنند، اظهار کرد: در حال حاضر از ۵۷ هزار خانواری که گاز طبیعی در منزل خود ندارند فقط دو هزار و ۱۰۰ نفر ثبت نام کرده اند.
 
مدیر پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز تاکید کرد: در استان خوزستان بیش از سه برابر مصرف طبیعی در حال توزیع گاز هستیم.
 
ضرورت افزایش سرعت گازکشی

سید زین العابدین موسوی، فرماندار ویژه آبادان نیز در گفتگو با خبرنگار بازار با تائید مشکلات به وجود آمده برای کمبود گاز در آبادان اظهار کرد: متاسفانه برخی شهرهای خوزستان از جمله آبادان به شدت به معضل کمبود گاز مایع مواجه شده اند که این موضوع ناشی از برخی ناهماهنگی های و ضعف در نظارت ها است.
 
وی با عذرخواهی از مردم آبادان بابت این مشکل به وجود آمده بیان کرد: به عنوان فرماندار آبادان به مردم می گویم که هر فرد و دستگاهی در این زمینه کوتاهی کرده باشد را به گردن می گیرم.
 
موسوی، حل مشکل به وجود آمده در این خصوص را تسریع در روند گاز کشی در مناطق مختلف آبادان دانست و گفت: باید در این زمینه فعالیت بیشتری کرد تا مشکلات از این دست کمتر شود.
 
فرماندار آبادان افزود: طی روزهای آینده مشکل پرسی گاز در آبادان و خرمشهر رفع می‌شود و هم اکنون تقسیم کار به منظور خدمات رسانی بهتر صورت گرفته است.
 
کمبود گاز در استان خوزستان هر ساله اتفاق می‌افتد و نیاز به یک برنامه جامع و هدفمند از طریق وزارت نفت است.
 
در حالی که هم اکنون مردم خوزستان به دلیل گرما و رطوبت بالای هوا چندین کولر روشن می‌کنند و کمتر نیازمند گاز هستند مشکل کمبود گاز ایجاد شده است و چنانچه اکنون راهکار اساسی در نظر گرفته نشود، طی ماه‌های آینده با توجه به کاهش دمای هوا و استفاده بیشتر از گاز قطعا چالش به وجود می‌آید.
   

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  سایت خبری تحلیل بازار ، تاریخ انتشار:   24 شهریور  1398، کدخبر :41159  ،www.tahlilbazaar.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین