پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۴۷۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰
در این شهر روزگاری مردم بچه شان را مستقیم میفرستادند بهترین دانشگاه‌های جهان درس بخوانند. میدانید حزب اللهی و غیر حزب اللهی در آنجا عاشق شکوه از دست رفته‌ی ابادان است؟
شعار سال:من برای ساخت فیلمی، یک ماه گذشته پانزده روزی آبادان بودم. مشاهداتم از این شهر شاید باید گزارش مکتوبی شود اما گزارش توییتری هم لطف خودش را دارد که به صورت چند تا سوال میپرسم. به نظرتان عجیب نیست آبادان محصور در سه رود بزرگ ایران است و آب ندارد؟
 
به نظرتان عجیب نیست این شهر اول انقلاب نزدیک به پانصد هزار جمعیت داشت امروز نزدیک به سیصد و‌ پنجاه هزار تا؟ اینکه هر کسی از ادارات دولتی بازنشسته میشود به فکر مهاجرت به شاهین شهر، کرج، تهران یا اصفهان یا شیراز است عجیب نیست؟
 
اینکه انگلیس ها در 90 سال پیش یکی از بهترین سیستم های فاضلاب دنیا را آنجا پیاده کرده بودند و امروز با کوچکترین باران ابادان غرق سیل میشود عجیب نیست؟
 
اینکه پالایشگاه ابادان روزگاری   ‌اولین در جهان بود و مصدر بسیاری از اولین ها در ایران شد اما امروز در‌کمترین سطح رابطه با شهر است، عجیب نیست؟
 
میدانید یکی از ساده ترین کارهای خیر در آبادان چی است؟ بن نان توزیع کنید. موسساتی هستند این کار را میکنند. در این شهر روزگاری مردم بچه شان را مستقیم میفرستادند بهترین دانشگاه های جهان درس بخوانند. میدانید حزب اللهی و غیر حزب اللهی در آنجا عاشق شکوه از دست رفته ی ابادان است؟
 
می‌دانید عراقی ها روز به روز با افزایش نرخ دلار توانمند میشوند و صبح با ماشین میایند( قبل از کرونا) بازار آبادان و تمام مایحتاج شان را به شکل افراطی خرید می‌کردند و‌ می‌رفتند و این تمول و قدرت مالی عراقی ها روز به روز برای آبادانی‌ها بغضی سنگین تر می‌شود؟
 
می‌دانید خرمشهری ها و آبادانی ها به شدت معتقدند حکومت نمی‌خواهد ما رشد کنیم چون می‌ترسند عراق‌ دوباره به ما حمله کند و ما باید همیشه جنگ زده بمانیم. به خاطر همین است ما باید موزه جنگ باشیم و نماد مقاومت و فداکاری. «ما موزه‌های زنده جنگیم» این جمله را زیاد آنجا می‌شنوید.
 
و می‌دانید یکی از بهترین مناظر طبیعی ایران را آنجا در ساحل بهمن شیر، در ساحل کارون و اروند داریم و یک اراده به شدت قدرتمند نمیگذارد و‌نمیخواهد صنعت توریسم و گردشگری در‌منطقه شکل بگیرد. صنعتی که به شدت می‌تواند آنجا را متحول کند و قطب گردشگری شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  سایت خبری تحلیلی  عصر ایران، تاریخ انتشار:  28 آبان  1399  ، کدخبر: 756662 ،www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
این دو شهر همیشه خون خوردن و خون هاشون در در شیشه ریخته شد برای سربلندی ایران زمین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
هنوزم که هنوزه خیلی از خیابان های خوزستان اثار جنگ توش هست این انصاف نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
چرا مسئولین به این دو شهر که این همه پشت مردم و کشور بودن رسیدگی نمیکنن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین