پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۲۶۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
کوشکی شخص آقای رئیس جمهور و دولتش را در شکل گیری وضعیت نامطلوب اقتصادی و معیشتی سه ماه اخیر مقصر دانست و گفت: وقتی ما شاهد بی تدبیری رئیس‌جمهور هستیم که وزارتخانه کلیدی مانند صنعت، معدن و تجارت را بدون وزیر گذاشته است باید اسم آن را چه گذاشت؟! نتیجه فعالیت این وزارتخانه بدون وزیر رسوب کالا‌های اساسی و کلیدی در گمرکات کشور است که اکنون به شدت در بازار مورد نیاز است.
شعار سال: کارشناس مسایل سیاسی می گوید:برخی اتفاقات مانند آنچه در بازار ارز، سکه و یا بورس طی دو سه ماه گذشته روی داده اساساً ارتباطی به مسئله بیماری کرونا ندارد، بلکه مسئول مستقیم آن شخص حسن روحانی و دولت وی است؛ لذا من اکنون دولت را به شدت در شکل گیری وضعیت نامطلوب اقتصادی و معیشتی طی سه ماه اخیر مقصر می‌دانم. وقتی ما شاهد بی تدبیری رئیس‌جمهور هستیم که وزارتخانه کلیدی مانند صنعت، معدن و تجارت را بدون وزیر گذاشته است باید اسم آن را چه گذاشت؟! اکنون چند ماه متوالی است که این وزارتخانه بدون وزیر اداره می‌شود. اینکه حسن روحانی به خاطر یک ناراحتی و دلخوری شخصی فرمان برکناری وزیر صنعت، معدن و تجارت را، آن هم در حساس‌ترین برهه زمانی کشور از نظر اقتصادی و معیشتی و در اوج تحریم‌ها و سیاست فشار حداکثری آمریکا صادر کند؛ وزارتخانه‌ای که عملاً مسئول مستقیم نظارت بر کنترل قیمت‌ها، رونق صنایع، رشد تولید و بازرگانی کشور است، دیگر اسمش قصور، بی تدبیری و اشتباه در مدیریت کلان کشوری نیست. به دلیل همان فرمان عزل روحانی از آن زمان تا به حال وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت بدون وزیر اداره می‌شود؛ نتیجه آن هم رسوب کالا‌های اساسی و کلیدی به میزان چهار میلیون تن در گمرکات کشور است که اکنون به شدت در بازار مورد نیاز است تا بتوان ثبات قیمت ایجاد کرد. از طرف دیگر ما شاهد سقوط شاخص بورس تقریباً از اوایل مرداد تا به اکنون هستیم که دیگر ربطی به مسئله شیوع بیماری کرونا ندارد و مسئول مستقیم آن عدم مدیریت دولتی بود. کما این که در بازار خودرو نیز اوج گیری قیمت‌ها در یکی دو ماه اخیر روی داده است. پس تمام چالش‌های کنونی مستقیما به دولت مربوط است.

او به دیپلماسی ایرانی توضیح داد:  من برای چندمین بار تاکید دارم که. برای مثال کارخانه نیشکر هفت تپه قبل از واگذاری دولت به آقای اسدبیگی حدود ۵۶ هزار تن شکر تولید می‌کرد، اما بعد از واگذاری این کارخانه، آن هم به قیمت تقریباً رایگان به این فرد که تنها سابقه فعالیت سیاسیش حضورش در ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی بود، بدون آنکه سابقه قابل قبولی در حوزه صنعت، اقتصاد و تولید داشته باشد، عملاً تولید این کارخانه سال گذشته به ۱۴ هزار تن کاهش پیدا کرد و به دنبال آن شاهد اخراج بخشی از کارگران این کارخانه و ورشکستگی آن بودیم. با این وجود هنوز هم دولت حاضر نیست سلب مالکیت این شرکت و اشتباه خود در واگذاری آن به اسدبیگی را بپذیرد. این یکی از همان صد‌ها مواردی است که دولت عملاً کمر به قتل تولید در کشور بسته است. اگر ما با واگذاری‌های درستی در کارخانه نیشکر هفت تپه مواجه بودیم، اکنون شاهد افزایش رشد تولید قند و شکر در کشور بودیم. با این اتفاق میمون و مبارک، هم قیمت این کالای اساسی در کشور رشد پیدا نمی‌کند و واردات آن به کشور و خروج ارز روی نمی‌داد و هم از آن سو با چالش بیکاری بخشی از کارگران و متاسفانه وقوع برخی چالش‌های امنیتی از سوی کارگران این کارخانه رو به رو نبودیم. پس مجموعه تحولات اقتصادی که تقریباً شتاب آن از اوایل تابستان سال جاری شروع شد با قصور تعمدی دولت روی داد.  مسئله اینجاست که چالش‌های اقتصادی و معیشتی کنونی به خصوص بعد از خرداد ماه به واسطه تصمیمات و قصور عمدی دولت شکل گرفته است نه تحریم‌های ایالات متحده آمریکا و یا سیاست فشار حداکثری دونالد ترامپ.

من کاری به اختلافات، دعوا‌ها و رقابت‌های سیاسی افراد، جناح و جریان‌های سیاسی در آستانه انتخابات سال آینده ندارم. بحث ما معیشت مردم است. تمام این سفر‌ها و حواشی مادامی که دردی از معیشت مردم دوا نکند به هچ دردی نمی‌خورد. کاری هم ندارم فلانی یا بهمانی به چه دلیل و با چه نیتی دست به سفر استانی زده و یا می‌زند. باید مشکل مردم حل شود. مهم این است. شعار دیگر جواب نمی‌دهد. بحث ما این است که آیا مردم منتظر باشند که دلار به چهل و پنجاه هزار تومان برسد یا نه؟ شما دیدید که در اخبار خط فقر در شهر‌های بزرگ ده میلیون تومان اعلام شد. مطمئن باشید با همین فرمان خط فقر دو ماه دیگر می‌شود بیست میلیون تومان، ما که تعارف نداریم. وقتی من و شما می‌گوییم بحران معیشت، به واقع مشکل جدی است. بحث ما این است و گونه من کاری به دعوای این جناح و آن جناح ندارم. مشکل مردم باید حل شود. ما حتی در سال‌های جنگ تحمیلی هم شاهد چنین وضعیتی نبودیم. با این اوضاع احتمال وقوع قحطی ایران در دوران جنگ جهانی دوم وجود دارد.  دولتی که مخل آسایش، امنیت، معیشت و رفاه مردم باشد قطعاً یک وصله ناجور در نظام جمهوری اسلامی ایران است. چرا با گذشت بیش از چهل سال مردم هنوز می‌گویند دولت رجایی؟ چون در همان مدت کوتاه هرچه داشت برای رفاه مردم گذاشت. اگر دولتمردان از هر جریان و طیف سیاسی بتوانند برای اقتصاد و معیشت مردم کاری بکنند قابل دفاعند در غیر این صورت به مردم و نظام خیانت می‌کنند.

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلیساعت ۲۴، تاریخ انتشار خبر:  ۷ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۱۴۳۷۷، www.saat۲۴.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Poland
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
0
0
روحانی کلا کشور رو به امون خدا رها کرده رفته به چیزی هم کار نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین