پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۸۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱
ترور نافرجام آیت الله خامنه‌ای، برنامه ترور طرح‌ریزی شده توسط زیر بخشی بنام رهروان فرقان صورت پذیرفت که بازماندهٔ گروه فرقان بودند. در این ترور بمبی در ضبط‌صوتی که بر میز سخنرانی آقای خامنه‌ای در مسجد ابوذر تهران بود، کار گذاشتند. این بمب ۶ تیر ۱۳۶۰ (درست یک روز پیش از حادثه هفتم تیر) هنگام سخنرانی ایشان منفجر شد. امام جمعهٔ تهران و نمایندهٔ رهبر انقلاب در شورای‌عالی دفاع، از این سوءقصد که ممکن بود به مرگ وی بینجامد، جان سالم به در برد، ولی جراحات شدیدی بر او وارد شد. براساس اخبار منتشره در همان زمان، آقای خامنه‌ای «از نقطه بالای کتف راست و بالای ران سمت راست» مجروح شد و «استخوان ترقوه» اش شکست و با قطع چند رگ و عصب دست راست وی، دچار مشکل حرکتی شد.
شعار سال: در سال‌های اولیه پس از انقلاب ایران، دو جناح موسوم به نیرو‌های خط امام و لیبرال‌ها در ساختار سیاسی رسمی کشور فعالیت می‌کردند. آیت الله خامنه‌ای در جناح خط امام حضور داشتند و چهرۀ شاخص جناح لیبرال، ابوالحسن بنی‌صدر بود. این دو اختلاف نظر اساسی با یکدیگر داشتند.

آیت الله خامنه‌ای از ۱۳۵۸ تا اول تیر ۱۳۶۰ در موارد گوناگون بر ضد جناح لیبرال و ملی‌گرا موضع مخالف گرفت. ایشان به دنبال بستن دفتر مستشاری نظامی آمریکا در ایران علی رغم تغییر نام آن از سوی دولت موقت بود. در مورد انتخاب وزیران و معاونان آن‌ها و نیز مسئلۀ پاکسازی در ادارات و سازمان‌های دولتی با انتخاب افرادی که طرف‌دارسازش با آمریکا بودند، مخالفت می‌نمودند.

وقتی در۳۰ خرداد ۱۳۶۰ طرح عدم کفایت سیاسی بنی صدر برای ریاست‌جمهوری در مجلس شورای اسلامی مطرح شد، آیت الله خامنه‌ای در موافقت با طرح، سخنرانی کرد. رهبر معظم انقلاب، اولین فردی بود که در حوادث و جریانات پس از عزل بنی‌صدر از فرماندهی کل قوا و ریاست‌جمهوری ترور شد.

ماجرای کمتر شنیده شده از روز ترور آیت‌الله خامنه‌ای در ۶ تیر۱۳۶۰ از زبان ایشان در کلیپ زیر آورده شده است.
 
تعداد بازدید : 94
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
1
ما بعد ها به عنوان قومي شناخته ميشيم كه دانش كمي از رهبرمون داشتيم و هيچي تقريبا ازش نميدونستيم مخصوصا بچه هامون و نسل اينده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
خدا حفظش کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین