پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۰۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
نقش اپتومتریست‌ها در عرصه سلامت چشم بسیار موثر است و بیش از ۸۰ درصد مشکلات چشم بینایی و چشم می‌تواند توسط اپتومتریست‌ها بررسی و با تجویز‌های مقتضی مرتفع شود.
شعار سال: این انجمن به همت استادان گروه‌های اپتومتری دانشگا‌ها همزمان با روز جهانی بینایی، نشست تصویری پیشگیری از آسیب‌های بینایی را با شرکت جمع زیادی از اپتومتریست‌های کشور برگزار کرد.

در این نشست علمی، علی میرزاجانی رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران، گفت: در کشور ما مشابه دیگر کشور‌های در حال توسعه هنوز مهم‌ترین عامل آسیب‌های بینایی دسترسی نداشتن به عینک و جراحی به موقع آب مروارید است.
 
در ادامه، ابراهیم جعفرزاده پور دبیر بورد اپتومتری، به نقش اپتومتریست‌ها در عرصه سلامت چشم و بینایی اشاره کرد و افزود: بیش از ۸۰ درصد مشکلات بینایی و چشم می‌تواند توسط اپتومتریست‌ها بررسی و با تجویز‌های مقتضی مرتفع شود.
 
وی گفت: البته در ایران از همه قابلیت‌های اپتومتری استفاده نمی‌شود.

ناصرصادقپور رئیس کمیته پیشگیری از نابینایی، نقش سازمان‌های مردم نهاد (سمن ها) را در پیشگیری از نابینایی در کشور بسیار مهم دانست.

عبدالله فرزانه دکترای تخصصی اپتومتری و فعال در عرصه توانبخشی افراد کم بینا هم گفت: مهم‌ترین مسئله برای کمک به افراد کم بینا نحوه استفاده از بینایی عملکردی فرد است.

وی افزود: با آموزش به افراد کم بینا می‌توان تسهیلاتی برای استفاده از باقیمانده بینایی این افراد ایجاد کرد.
آقای فرزانه، کنترل دیابت و بررسی‌های دوره‌ای چشم بیماران دیابتی را بسیار مهم دانست و گفت: اپتومتریست‌ها می‌توانند در زمینه غربالگری مشکلات دیابت در چشم و ارجاع به موقع آن‌ها به متخصصان شبکیه چشم نقش مهمی ایفا کنند.

آقای علی سیفی اپتومتریست و فعال در عرصه ساخت ملزومات اپتیک نیز گفت: در زمینه تجهیزات کم بینایی مواردی وجود دارد که خود ما در ایران آن‌ها را ساخته و می‌توانیم برای بهبود بینایی نیازمندان مورد بهره برداری قرار دهیم.
وی همچنین بر آشنا کردن افراد کم بینا با حقوق شهروندی آن‌ها تاکید کرد.


شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار خبر: ۱۹ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۸۵۶۸۴۹،  www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
واقعا دنیا در زمینه چشم پزشکی خیلی در قرن های اخیر رشد کرده و الان تموم بیماری ها رو در این زمینه درمان میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین