پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۷۴۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
محمد مهاجری با بیان اینکه فرض اصولگرایان آن است که رقابت صرفا درون جبهه‌ای است تصریح کرد: «من هیچ اطلاعاتی از ورود آقای رئیسی به انتخابات ندارم و از اظهارنظر درباره ایشان معافم بدارید، اما شواهد و قرائن نشان می‌دهد که آقای قالیباف با هدف رسیدن به ریاست‌جمهوری وارد مجلس شد.
شعار سال: هرچه به سال ۱۴۰۰ نزدیک می‌شویم فضای انتخاباتی شفاف‌تر می‌شود؛ خاصه در حوزه اصولگرایی که نامزد‌هایی که احتمال حضورشان در انتخاب وجود دارد، رقم قابل توجهی را شامل می‌شود.

محمد مهاجری درباره اینکه چرا تا به امروز در جبهه اصولگرایی هیچ تشکلی برای انتخابات سال آینده شکل نگرفته است، گفت: «فرض اصولگرایان آن است که رقباتی میان نیرو‌های اصولگرا با اصلاح‌طلبان شکل نمی‌گیرد و رقابت صرفا درون جبهه‌ای است؛ به همین دلیل نمی‌خواهند با ایجاد یک تشکیلات مانند شورای ائتلاف یا پیشتر، جمنا بر اختلافات درونی‌شان دامن زده شود.

در انتخابات مجلس طیف‌های مختلف اصولگرایی نه‌تن‌ها نتوانستند به اتفاق نظر برسند بلکه چیزی نمانده بود چند لیست از سوی آن‌ها منتشر شود که در لحظات آخر معاملاتی کردند که نجات یافتند و تازه خطر اصلاح‌طلبان را هم بزرگ کردند تا توانستند لیست واحد بدهند. با چنین تجربه‌ای و البته تصور اینکه با اصلاح‌طلبان رقابتی ندارند نمی‌خواهند با تشکیل یک مجموعه جدید یا برپایی مجموعه‌هایی که پیشتر وجود داشتند، اختلافاتشان بیشتر شود یا دستِ‌کم علنی شود و تمایل دارند اگر اختلافی هم وجود دارد بیشتر در محفلی و گعده‌ای مطرح شود».

او در پاسخ به این پرسش که آیا اصولگرایان آن‌قدر از پیروزی خود مطمئن هستند که در پی وزن‌کشی سیاسی‌اند یا خیر، تصریح کرد: «بله همین‌طور است. اصولگرایان می‌خواهند در ۱۴۰۰ وزن‌کشی سیاسی کنند و به احتمال زیاد با چند نامزد هم می‌آیند».

او همچنین درباره احتمال نامزد شدن قالیباف و رئیسی در ۱۰۰ تصریح کرد: «من هیچ اطلاعاتی از ورود آقای رئیسی به انتخابات ندارم و از اظهارنظر درباره ایشان معافم بدارید، اما شواهد و قرائن نشان می‌دهد که آقای قالیباف با هدف رسیدن به ریاست‌جمهوری وارد مجلس شد. او می‌خواست با قرار گرفتن در سِمت ریاست مجلس زمینه ریاست‌جمهوری خود را فراهم کند و کار‌هایی که اخیرا او انجام می‌دهد مانند سفر به خوزستان، ملاقات با بیمار‌های کرونایی و اخیرا سفر به سیستان و بلوچستان با هدف انتخاباتی است».

او ادامه داد: «یکی دیگر از مسائلی که در انتخابات پیش رو بسیار مهم است، نقش نامزد‌های مستقل است؛ افرادی که برچسب جناحی ندارند و شاید آن‌ها تعیین کننده باشند؛ شخصیت‌هایی مانند آقای دهقان یا آقای قاسمی».

او درخصوص اعلام حضور ضرغامی در انتخابات هم گفت: «آقای ضرغامی بیشتر برای داغ‌کردن فضای انتخابات می‌آید و به دلیل اینکه او روحیه شوخ‌طبعی دارد، جدی گرفته نمی‌شود».
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از انتخاب آنلاین، تاریخ انتشار: 23مهر ۱۳۹۹، کد خبر: 438890، etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
0
0
خیلی هم عالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
0
0
به نظرم اصولگراها باید هرچی زودتر بین خودشون یک نفر رو به صورت واضح انتخاب کنن و مردم رو مثل گذشته ها گیج نکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
0
0
هرچی به انتخابات نزدیک می‌شویم کاندیدا مشخص تر می‌شوند بهتر است به جای گمانه زنی صبر کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین