پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۲۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
اپتومتریست و استاد دانشگاه علوم پزشکی نسبت به افزایش تنش‌های چشمی در شرایط کرونایی به علت استفاده زیاد و مداوم دانش‌آموزان و دانشجویان از تبلت، لپ تاپ و گوشی هشدار داد.
شعار سال: ابراهیم جعفرزاده پور گفت: این روز‌ها بسیاری از کلاس‌های آموزشی در سطح مدارس و دانشگاه‌ها و کلاس‌های آزاد بصورت مجازی برگزار می‌شود و استفاده از صفحات دیجیتال مثل تبلت، لپ تاپ و گوشی بصورت فزاینده‌ای افزایش یافته و این اتفاق درصد خستگی چشم و مشکلات ناشی از استفاده صفحات دیجیتال را ارتقا داده است.

معاینات مناسب چشمی توسط اپتومتریست

وی افزود: توصیه می‌شود افرادی که از این ابزار بصورت مکرر و طولانی استفاده می‌کنند، حتما معاینات مناسب چشمی توسط اپتومتریست انجام دهند.

این اپتومتریست ادامه داد: ممکن است برای این افراد عینک تجویز شود تا تنش‌های چشمی که بدلیل استفاده از صفحات دیجیتال ممکن است برای آن‌ها بوجود بیاید رفع شود و باید بعد از مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه حتما بین ۲۰ تا ۲۵ ثانیه به چشم‌ها استراحت داده و پس از آن به کار ادامه دهند.

وی تصریح کرد: این افراد می‌توانند فعالیت‌های فیزیکی مثل نرمش‌های ساده که سطح عملکردی سیستم عصبی عضلانی را افزایش دهد انجام دهند و در کنار ماندن در خانه و حفظ سلامتی خود به سلامت عمومی هم توجه کنند.

ویروس ممکن است از طریق مخاط چشم وارد بدن شود

به گفته این استاد دانشگاه، مردم باید نکات بهداشتی که از طرف مسئولان وزارت بهداشت اعلام می‌شود مدنظر قرار داده و انجام دهند.

این استاد دانشگاه گفت: یکی از راه‌هایی که ممکن است ویروس وارد بدن شود از طریق مخاط چشم است، بنابراین باید محافظت مناسبی از چشم‌ها انجام شود.

به گفته وی، امروزه باید با توجه به شرایطی که هست دقت بیشتری برای ضدعفونی لنز‌های چشمی در نظر گرفته شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: ۲۵مهر ۱۳۹۹، کدخبر: ribnews.ir،۲۸۶۶۱۳۸
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
0
وقتی تموم زندگی مون با این وسایل پیش میره خودتون یک فکری براش بکنید وگرنه که ما هم همینطوری ادامه میدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
0
0
استفاده زیاد از لپتاپ و تبلت و گوشی خصوصا در ایام مدرسه باعث آسیب دیدن چشم میشود و باید مرراقبت بیشتری از چشمها بکنیم،مثل دادن استراحت به چشمها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین