پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۹۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹
جف تولف‌سون خبرنگار مجله نیچر نوشت: جبران خسارت برخی تصمیمات ترامپ به علم چندین دهه طول می‌کشد. با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، نشریه نیچر برخی از مهم‌ترین حوزه‌هایی را که ترامپ در آن‌ها بیش‌ترین آسیب را به علم وارد کرده مورد بررسی قرار داده است.
شعار سال:  با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، نشریه نیچر برخی از مهم‌ترین حوزه‌هایی را که ترامپ در آن‌ها بیش‌ترین آسیب را به علم وارد کرده مورد بررسی قرار داده است.

ترامپ در کمپین انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۱۶، گرم شدن کره زمین را یک حقه توصیف کرد و قول داد که آمریکا را از توافقنامه مهم آب‌وهوایی پاریس که در سال ۲۰۱۵ به امضای ۱۹۰ کشور جهان رسیده بود، خارج کند.

در سازمان حفاظت از محیط‌زیست، دولت او تلاش کرده است تا استفاده از علم برای تصمیم‌گیری‌ها درباره بهداشت عمومی را تضعیف کند.

همه‌گیری ویروس کرونا، نادیده گرفته شدن علم [از سوی دولت آمریکا] را در معرض توجه قرار داد و اکنون یک موضوع روشن است: رییس جمهوری آمریکا همان اوایل شیوع کرونا فهمید که این ویروس تهدید بزرگی برای کشور است و با این حال درباره آن دروغ گفت.

تام فریدن، رییس مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا در دوران اوباما در این باره می‌گوید: «ویروس به خط و نشان کشیدن‌ها کاری ندارد بلکه سیاست‌ها و برنامه‌های علمی محور هستند که می‌توانند از پس آن بربیایند».
بسیاری از دانشمندان و کارشناسان حوزه سیاست از این می‌ترسند که قوانین ضدمهاجرتی ترامپ در کنار دیگر سیاست‌های مهاجرتی تأثیری پایدار بر علم آمریکا بگذارد.

اگر ترامپ در انتخابات پیش رو پیروز شود، محققان آن گروهی هستند که بیش از همه نگران خواهند بود. یک محقق می‌گوید: «دارودسته ترامپ انگار روی نهادهای دولتی اسید ریخته‌اند؛ هر چه که هست کنترل آن‌ها از هر چیزی که تاکنون دیده‌ایم قوی‌تر است».

پایگاه تحلیلی - خبری شعار سال، برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
اين اقا هيچ بهايي به فرهنگ و علم حتي در سطح اكادميكشم نميده و براي همين ابروي ملت امريكا رو برده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین