پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۹۷۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
نماینده مردم اهواز در مجلس دهم، طرح استیضاح و سوال از رییس جمهوری در این شرایط خاص را خودزنی عنوان کرد و گفت: به کار بردن ادبیات تهدید و پرخاش از سوی رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس خارج از اختیارات و دون شأن نمایندگی است.
شعار سال: «علی ساری»  درباره توهین برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به رییس جمهوری گفت: در شرایط کنونی بیش از گذشته به انسجام و وحدت داخلی نیاز داریم، ولی یک طیف سیاسی و افرادی پیام‌هایی مخابره می‌کنند که نشانه‌ای از انسجام در آن دیده نمی‌شود. تمامی روسای جمهوری سابق نقاط مثبت و منفی خاص خودشان را داشته‌اند، ولی اینکه در این شرایط خاص و بحرانی که از بیرون بر ما تحمیل شده است، به چنین رویکرد‌هایی رو بیاوریم و همدیگر را تضعیف کنیم به نفع کسی نیست.

نماینده پیشین مجلس افزود: چنین روش در خطاب قرار دادن به مثابه این است که نوک پیکان حمله خود را به سمت منتخب مردم نشانه برویم. در حال حاضر در وضعیتی قرار داریم که کشور نیاز به همدلی و انسجام در حوزه داخلی دارد، رییس جمهوری نه تنها از طرف حامیان خودش بلکه از ناحیه مردم و طیف رقیب هم باید مورد حمایت قرار گیرد.

ساری یادآورشد: تحریم‌ها و فشار‌های خارجی تمام توان داخلی ما را مورد هدف قرار داده است. به همین دلیل نباید از داخل هم دیگر را مورد هدف قرار دهیم بلکه باید با سعه‌صدر سخن طرف مقابل بشنویم و به گونه‌ای واکنش نشان دهیم که فضای سوء استفاده را از دشمنان بگیریم.

وی درباره اظهارات مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم درباره استعفای رییس جمهوری، گفت: اگر به برنامه‌ای برای حل مسائل نرسیم هر کس رییس جمهوری باشد توفیقی حاصل نمی‌کند و تغییر افراد تفاوت و اثری در بهبود شرایط نخواهد شد.

نماینده پیشین مجلس اضافه کرد: خردادماه سال ۱۴۰۰ انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود. اگر تا آن زمان فشار‌های اقتصادی ادامه داشته باشد شک نکنید شرایط همین‌گونه خواهد بود و چیزی تغییر نخواهد کرد. کسی نمی‌خواهد درباره اختیارات مجلس اظهار نظر کند، ولی مطرح کردن این سخنان و در پیش گرفتن چنین روش‌هایی به ما کمک نمی‌کند.

وی افزود: مطرح کردن استیضاح و سوال از رییس جمهوری در این شرایط خاص مثل این است که از پشت به نیرو‌های خودی شلیک کرده باشیم و چنین رفتاری شبیه خودزنی است تا کمک به انسجام و وحدت داخلی. به کار بردن ادبیات تهدید و پرخاش از سوی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خارج از اختیارات و دون شأن نمایندگی است.

ساری درباره اشاره رییس جمهوری به صلح امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: رییس جمهوری شرایط داخلی کشور را ارزیابی می‌کند و از طریق منابع زیادی که در اختیار دارد متوجه شرایط آشکار و پنهان کشور است، لذا با توجه به تمام مولفه‌ها و کد‌هایی که در اختیار دارد، اظهار نظر می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر رییس جمهوری در مقاطع حساس نتواند تصمیم بگیرد پس کی باید برای مردم اقدامی انجام دهد، بیان کرد: روحانی تشخیص داد با توجه به شرایط روز، از صلح امام حسن (ع) صحبت کند و به گونه‌ای شرایط این دوره را با آن دوره قیاس کرده است و به همین دلیل از این تعبیر‌ها استفاده می‌کند. اتفاقا سخنان رییس جمهوری در این باره سنجیده، کاملا منطقی و با سعه صدر بود.

نماینده ادوار مجلس با تاکید بر اینکه خیلی از مسائل در داخل قابل حل است، یادآور شد: مسائلی هم در کشور هست که در ارتباط با جامعه جهانی است. ورود تکنولوژی، مباحث مالی، ارتباط بانکی با جهان، صادرات، واردات و مباحث اینچنینی حتماً باید در یک مسیر درست و منطقی با جهان حل شوند.

ساری خاطرنشان کرد: وقتی در حوزه بانکی و روابط مالی با دنیا با چنین شرایطی مواجه هستم چه کاری می‌توانیم در داخل انجام دهیم؟ بنابراین در این رابطه نباید بدون تصمیم و استراتژی باشیم. رییس جمهوری بدون هماهنگی با نهاد‌های بالادستی هیچ کاری انجام نداده و نخواهد داد. به همین دلیل آقای روحانی نتایجی رسیده حول آن صحبت کرده است. قطع به یقین در صورتی که روحانی بخواهد اقدام عملی انجام دهد با هماهنگی با رهبری و نهاد‌ها و شورا‌های اصلی کشور پیش خواهد رفت.
 
شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا،تاریخ انتشار:29مهر1399،کدخبر:84079697،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
واقعا بايد كساني كه اين كار را ميكنن تنبيه شوند تا اين ادبيات رو به دهان مردم باز نكنن و فرهنگ سازي مخرب انجام ندن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
واقعا باید تاسف خورد برای داشتن همچین نماینده هایی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
اين چيزهارو ما تو فرهنگ خودمون نداشتيم زبان ما زبان صلحه هم فرهنگ ايراني مون هم فرهنگ اسلامي مون اجازه توهين و هن به دشمن رو هم نميده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
بهتر هست به جای این همه انتقاد تند و فحاشی با رییس جمهور محترمانه تر برخورد شود و راهکار بهشون بدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین