پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۵۴۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵
مدیرعامل کانون هموفیلی ایران: آخرین آمار ابتلای قطعی که از سراسر کشور به کانون هموفیلی ایران گزارش شده ۵۹ نفر است که با توجه به جمعیت ۱۲ هزار نفری بیماران هموفیلی در مقایسه با درصد ابتلا در کشور عملا درصد شیوع یکسان است.

شعار سال: احمد قویدل گفت: امروز اول آبان ماه وبینار با عنوان "افق درمان در بیماری هموفیلی در دوران کرونا و پسا کرونا" با حضور چند نفر از اساتید حوزه هموفیلی با امتیاز با آموزی از ساعت ۹ صبح برگزار شده است.
وی افزود: این اولین برنامه آموزشی است که  کانون هموفیلی ایران به پشتوانه کارشناسان مرکز درمان جامع هموفیلی ایران به صورت مشترک با مرکز تحقیقات ترمبوز هموستاز دانشگاه تهران برگزار می کند. دبیر علمی این وبینار علمی استاد غلامرضا توگه است. 


وی در ادامه گفت: در این وبینار درباره ۶ محور بیماری کرونا و هموفیلی، آمار و اپیدمیولوژی،  دستورالعمل فدراسیون جهانی هموفیلی دراپیدمی کرونا، مدیریت درمانی بیماران هموفیلی در اپیدمی کرونا، چالش های درمان بیماران هموفیلی وسایر اختلالات خونریزی دهنده ارثی مبتلا به کرونا، سیاست گذاری و مدیریت تولید فراورده های خونی- پلاسمایی در دوران کرونا وپسا کرونا، افق و سیاست گذاری دسترسی بیماران مبتلا به هموفیلی و دیگر بیماری های خونریزی دهنده ارثی به داروهای جدید سخنرانی خواهد شد و شرکت کنندگان فرصت طرح سوالات خود را با اساتید خواهند داشت.


قویدل ادامه داد: سخنرانان این وبینار دکترغلامرضا باهوش، دکترمحمد رضا  دکتر بقایی پور، دکترسید حیدر محمدی، دکتر کتایون کریمی، دکتر محمد رضا شاوردی ، دکتر غلامرضا  توگه، دکتر پیمان عشقی هستند که درباره این محور های ششگانه طرح بحث خواهند کرد.


مدیر عامل کانون هموفیلی ایران افزود: در بین سخنرانان دو مقام رسمی حوزه بهداشت درمان، رئیس سازمان انتقال خون ایران و مدیر کال اداره نظارت بر دارو، حضور دارند که بی تردید اطلاعات خوبی به شرکت کنندگان ارایه خواهند داد.

شرکت تولید کننده فاکتور ۷ ایرانی در چارچوب مسئولیت اجتماعی شرکت ها حامی برگزاری این وبینار علمی است. 


قویدل در رابطه با آمار ابتلای بیماری هموفیلی به کرونا و مقایسه آن با آمار ابتلای کشور گفت: آخرین آمار ابتلای قطعی که از سراسر کشور به کانون هموفیلی ایران گزارش شده ۵۹ نفر است که با توجه به جمعیت ۱۲ هزار نفری بیماران هموفیلی در مقایسه با درصد ابتلا در کشور عملا درصد شیوع یکسان است. خوشبختانه تا کنون بیمار هموفیلی فوت شده به علت ابتلا به کرونا نداشته ایم. همچنین موارد گزارش شده ابتلا در خانواده درجه یک بیماران ۳۷ نفر است که متاسفانه دو گزارش فوت از سالمندان داشته ایم. 


وی گفت: به مردم و خصوصا بیماران هموفیلی و خانواده های آنها توصیه می کنیم موارد ایمنی را با دقت و بدون خستگی رعایت کنند. همچنین بیماران هموفیلی و اعضای خانواده همراه  با مراقبت کامل به بیمارستان ها مراجعه کنند و بعد از بازگشت از بیمارستان لباس های بیرون خود را در آستانه ورودی منزل خارج و در کیسه پلاستکی برای شست و شو قرار داده و بعد از استحمام، در مجاورت دیگر اعضای خانواده  به خصوص سالمندان قرار نگیرند.


قویدل در پایان گفت: مردم و مسئولین باید باور داشته باشند خط اول مقابله با مهار کرونا آنها هستند که باید با راهنمایی کارشناسان بهداشتی این وظیفه را بدون خستگی انجام دهند. پوشیدن ماسک، ضد عفونی دست ها و رعایت فاصله فیزیکی و عدم شرکت در اجتماعات و استفاده از تهویه مناسب در محیط های بسته کلید مقابله با کرونا است. خط دوم مقابله با کرونا رسانه های گروهی هستند که امر اطلاع رسانی را با همکاری کارشناسان شیوع مدیریت می کنند و خط سوم اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله سازمان های مردم نهاد مورد اعتماد مردم هستند که می توانند با ایجاد اعتماد، میانجی خوبی برای افزایش باور های مردم و تشویق آنها به رعایت موارد ایمنی باشند.


وی گفت: خط چهارم مقابله با کرونا پزشکان و پرستاران و کادردرمان هستند. به نظرم این یک اشتباه استراتژیک است که خط اول مقابله با کرونا را حوزه درمان بدانیم. ایران با در اختیار داشتن شبکه سراسری بهداشت باید راهبری کنترل شیوع را به کارشناسان بهداشتی بسپارد. 

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:۱ آبان ۱۳۹۹، کدخبر:-،  isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
ادم اولش فکر میکنه که این بنده های خدا باید دور از جون زودتر بمیرن بعد از کرونا اما خدارو هزار مرتبه شکر امارشون عالی بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
یعنی این بیماری جزو بیماری های زمینه ای نیست که مردم ازش برای کرونا بترسن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
این تعداد کمی ازین عزیزان هم که گرفتن فکر میکنم برای مراجعه زیاد به بیمارستان ها بوده چون محیط تمام بیمارستانها آلوده به کرونا هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
خدا به همه سلامتی بده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین