پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۵۵۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
در جدیدترین اظهارنظر کشور‌های عرب مطرح شده که آن‌ها به دلیل ترس از حمله ایران به آن‌ها تسلیحات نظامی می‌خرند تا ایران نتواند آن‌ها را اشغال کند.
شعار سال: روز گذشته نیز وزیر جنگ اسرائیل منطقه را به دو بخش تقسیم کرد، بخش موسوم به اسرائیل و متحدین اش که عرب‌های حوزه خلیج فارس را زیر مجموعه فرماندهی اسرائیل قرار داد و بخش موسوم به ایران و متحدین اش.
در این تقسیم بندی ترکیه و قطر نیز جزو کشور‌های بلا تکلیف معرفی شدند.
با توجه به اینکه هنوز هیچ کدام از کشور‌های عربی که طبق اظهار نظر وزیر جنگ اسرائیل تحت فرماندهی اسرائیل برای مقابله با ایران هستند واکنشی به این اظهارات نشان نداده اند، می‌توان تصور داشت که این‌ها هر آنچه دارند را روی سینی طلا تقدیم اسرائیل کرده اند و دیگر سر سپردگی شان به اسرائیل به جایی رسیده که رسما تحت فرمان آن قرار گرفته اند.
البته خصومت این‌ها با ایرانی‌ها موضوع جدیدی نیست و مساله‌ای بسیار دیرینه است که به قرن‌ها قبل بر می‌گردد و نباید تصور کرد، همچنین سر سپردگی این‌ها به اسرائیل نیز موضوع جدیدی نیست و تقریبا همه کارشناسان از قبل به این موضوع اذعان داشتند.
جنگ ایران و عراق هم با تشویق و حمایت این کشور‌ها از صدام حسین راه اندازی شد و این‌ها هر آنچه در توان داشتند در این جنگ در اختیار صدام حسین قرار دادند و در نهایت ناکام ماندند.
خودشان هم به خوبی می‌دانند که چه به صورت انفرادی چه به صورت جمعی توان مقابله با ایران را ندارند و به همین دلیل هم تلاش دارند تا آمریکایی‌ها را به میدان بکشانند و تا آخرین سرباز آمریکایی با ایرانی‌ها بجنگند.
در حالی که منافع ملی این کشورها، حد اقل از نظر منطقی، ایجاب می‌کند که این‌ها به سمت صلح و آشتی با ایران بروند، اما می‌بینیم که در اکثر موارد این‌ها برای ایرانی‌ها شاخ و شانه می‌کشند.
البته این ماجرا‌ها در نهایت تا دو هفته دیگر، یعنی انتخابات آمریکا ادامه خواهد داشت، و بعد از آن همه شان مجبور می‌شوند خودشان را جمع و جور کنند، چه بایدن رییس جمهور شود چه ترامپ دیگر آمریکایی‌ها اهمیتی به خواسته این کشور‌ها نخواهند داد، چون بایدن کلا مخالف رویکرد این‌ها هست و ترامپ هم دیگر نیازی به این‌ها ندارد و فقط سیاست دوشیدن آن‌ها را ادامه خواهد داد و به نفع اش نمی‌باشد که با ایران جنگی به راه بیاندازد و خیال این‌ها را راحت کند و مجبور باشد پاسخگوی خون سربازان آمریکایی باشد.
می‌توان گفت در واقع خودداری این‌ها از پذیرفتن پیشنهادات ایران برای ایجاد چهارچوب تعامل نظامی و امنیتی و سیاسی جهت برقراری صلح در منطقه به این دلیل است که رسما تصمیم گیر اصلی (طبق اظهار نظر وزیر جنگ اسرائیل) در اختیار اسرائیل است و خودشان هیچ کار هستند و طبیعتا اسرائیل نمی‌خواهد تنها در میدان بماند.
همچنین اینها، چون هیچ حمایت مردمی‌ای ندارند نیاز دارند تا همیشه شرایط درون کشور‌های خود را امنیتی نگه دارند تا به بهانه این ماجرا بتوانند هرگونه مخالفت را در کشور سرکوب کنند.
وگرنه هر منطق عقلایی می‌گفت وقتی که ایران پیشنهاد‌هایی از طرح امید آقای روحانی رئیس جمهوری ایران تا طرح عدم تعرض آقای ظریف وزیر خارجه ایران تا طرح معاهده صلح و امنیت امیر حاتمی وزیر دفاع ایران را می‌شنود و نامه رسمی از طرف رییس جمهوری ایران برای دعوت به نشست و گفتگو دریافت می‌کنند آن‌ها نیز با آغوش باز از این طرح‌ها استقبال کنند.
واقع امر این است که این‌ها دلواپس کشور‌های خود نیستند بلکه دلواپس اسرائیل هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اسپوتنیک ایران، تاریخ انتشار: اول آبان ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۰۲۰۱۰۲۲۷۰۵۸۲۰۰، ir.sputniknews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
احساس میکنم این دایره محاصره روز به روز داره تنگ تر میشه با اینکه میدونیم این ها از تهدید های ما خیلی میترسن بازم نمیدونم چرا کاری نمیکنیم؟ ایران تو منطقه خیلی تنهاست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
مشکل این ها اینه که درکی از تاریخ و فرهنگ و عقبه ندارن اگر داشتن هیچ وقت اینطوری لات کوچه خالی نمیشدن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
رهبری باید بیاد مثل گذشته یه حرف تهدید امیز به این ها بزنه تا خودشون رو جمع کنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
ای هزار کاش که تهدید هامون رو علیه شون میتونستیم عملی کنیم و همه این کشور هارو دوباره مثل تاریخ قبلی مون مال خود کنیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
اسراییل به همین زودی کارهایش علیه ایران را دارد شروع می‌کند همه این‌ها زیر سر اسراییل و پیمانش با عرب هاست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین