پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۹۷۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
شکست ترامپ درانتخابات از اوایل سال 2020 شروع نمی‌شود بلکه به دوازدهم ژانویه ۲۰۱۷ و روز سخنرانی ابتدایی ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور باز می گردد. در آن زمان دکتر آنتونی فائوچی مدیر انستیتو بیماری‌های عفونی وآلرژیک هشدارداد که دولت ترامپ باید آماده شیوع یک بیماری همه‌گیر باشد.
شعار سال: دونالد ترامپ این‌بار با رقیبی روبرو شده است که نه از زور می‌ترسد نه از توهین و تحقیر و نه می‌توان آن را با آتشفشانی از دروغ به زیر کشید. این رقیب جو بایدن دموکرات نیست بلکه ویروس کرونا است.

در حالی که به سیزدهم آبان‌ماه، روز انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک می‌شویم همه‌گیری ویروس کرونا باردیگر صعودی شده است. در این میان ترامپ دست و پا بسته در مقابل این دشمن قدرتمند چیزی برای گفتن نداشته بجز اینکه اعتراف کند که مردم دیگر از شنیدن اخبار کرونا خسته شده‌اند. شاید این‌گونه باشد، اما مطابق با ردیاب افکار عمومی دوسوم آمریکایی‌ها بسیار نگران تهدید این بیماری برای سلامتی مردم هستند و ۸۶ درصد هم از تبعات اقتصادی کرونا در هراسند.
 
..................

بی‌اعتمادی مردم آمریکا به ترامپ در مواجهه موفق با کرونا

به‌جز هسته مدیریتی جمهوری‌خواهان، مردم آمریکا اصلا اعتقادی به مدیریت صحیح ترامپ درقبال بحران کرونا ندارند. بیش از ۵۷ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی‌ها از مواجهه ترامپ با بیماری کرونا خوشنود نیستند و تنها ۴۰ درصد از سیاست‌های وی حمایت می‌کنند.

یک نظرسنجی جدید به‌وسیله یوگاو نتایج بدتری را به‌اثبات رسانده است. ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که ترامپ از ماسک صورت استفاده نکرده و فاصله اجتماعی را نیز رعایت نکرده‌است. ۶۰ درصد گفته‌اند که ترامپ از پند‌های کارشناسان بهداشتی به اندازه کافی در برخورد با بیماری تبعیت نکرده‌است و ۵۹ درصد هم گفته‌اند که ترامپ خطر کرونا را جدی نگرفت. همین نظرسنجی می‌گوید که تنها هشت درصد شرکت‌کنندگان این نظرات را درخصوص بایدن داشتند.

در حال حاضر بایدن در خصوص برنامه مواجهه با کرونا از یک برتری ۱۹‌امتیازی برخوردار است. از روی نومیدی و لاعلاجی ترامپ مجبور شده است که بار دیگر رو به شانه خالی‌کردن از مسئولیت بیاورد و تکنیک وارونه سازی حقیقت را بکار‌گیرد. از جمله طرح این سوال که آیا ترامپ نژادپرست است؟ دستگاه تبلیغاتی ترامپ سپس بر پاسخی همچون خیر وی از زمان آبراهام لینکلن تا به‌حال بیشتر از همه رئیس‌جمهور‌های آمریکا به سیاه‌پوستان خدمت کرده است تمرکز می‌کند. سوال دیگر اینطور برای افکارعمومی مطرح شده است که آیا ترامپ درحل بحران کرونا دست روی دست گذاشت؟ همان دستگاه تبلیغاتی سپس بر روی این پاسخ که ترامپ آستین‌هایش را بالا زد و بزرگ‌ترین بسیج عمومی از جنگ جهانی دوم تابه حال را در کشور محقق کرد تمرکز می‌کند و تاکید می‌کند که ترامپ جان دو‌میلیون نفر را که امکان داشت براثر کرونا جان خود را از دست بدهند نجات داد. یک‌چنین بسیج مردمی اصلا صورت نگرفت که اگر می‌گرفت ایالات‌متحده چنین رهبرانی در راس امور نداشت.

برای اینکه رای‌دهندگان آمریکا بتوانند حقایق را از افسانه پردازی‌های ترامپ تمیز دهند، انستیتو سیاست مترقی در ابتدای بهار سال جاری دست به جمع‌آوری مستندات و شواهد ویرانگری‌های کرونا و برخورد‌های خام دولت با آن‌ها زد. بهترین این مستندات و شواهد در گزارش پی. پی. آی به نام شرح افتضاحات کووید-۱۹مده آمده‌است که به‌عنوان پیش‌نویس اصلی این بلای سال ۲۰۲۰ قابل‌استناد است.

شکست ترامپ درانتخابات ۲۰۲۰ در روز اول به‌قدرت رسیدن وی رقم خورد

اصل این افتضاح از اوایل سال ۲۰۲۰ شروع نمی‌شود بلکه به دوازدهم ژانویه ۲۰۱۷ و روز سخنرانی ابتدایی ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور باز می‌گردد. در آن زمان دکتر آنتونی فائوچی مدیر انستیتو بیماری‌های عفونی وآلرژیک هشدارداد که دولت ترامپ باید آماده شیوع یک بیماری همه‌گیر باشد. این هشدار فائوچی نه‌تن‌ها نادیده گرفته‌شد بلکه بسیاری از افرادی که در خصوص بیماری‌های همه گیر، تغییرات آب و هوایی و دیگر موضوعات بحرانی که جامعه آمریکا را تهدید می‌کرد اظهار نظر می‌کردند به دست ترامپ و مقامات کابینه اش اخراج شدند.

..................

در اولین لایجه بودجه، ترامپ سهم مراکز جلوگیری و کنتری بیماری‌ها را کاهش داد و از مبلغ موردنیاز برای مبارزه با ویروس ابولا و دیگر بیماری‌های واگیردار کاست.

همین اهمال‌کاری او در توجه به خطر شیوع بیماری‌ها و بی‌توجهی به هشدار‌های کارشناسان بود که ایالات‌متحده را به بزرگترین کانون شیوع کرونا تبدیل کرد و به کشته شدن بیش از ۲۲۰ هزار نفر انجامید. این چشم‌پوشی ترامپ بر واقعیات باعث ورود آمریکا به رکود اقتصادی و بیکاری میلیون‌ها نفر شد. در واقع ترامپ با دست خودش دشمنی را پرورش داد که هم‌اکنون به هیچ ترتیبی نمی‌تواند از شر آن خلاص شود. این کرونا است که ترامپ را از کاخ سفید بیرون خواهد کرد و رقیبش را به جای وی خواهد نشاند.
 
شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 4 آبان 99، کد خبر: 525616، ana.press
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
ولی ترامپ طرفداران خودش را هم دارد اینجوری نمیشه گفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
خب بر طبق این خبر یعنی این ها از قبل از کرونا میدونستن که این همه گیری میخواد به وجود بیاد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
اره دوست عزیز اتفاقا من با توجه به مدارکی که دارم اثبات میتونم بکنم که کرونا کار خود امریکا بوده نه چین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
این ها اینارو شکست خودشون نمیدونن بلکه پیروزی خودشون میدونن مرز میان کفر و ایمان دقیقا همینه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
0
اين اقا حتي اگر رياست جمهوري رو مجددا هم به عهده بگيره باز هم جبران موضوع رو نميكنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین