پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۲۹۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سهم ناچیز بخش صنعت این خطه از منابع آب و فشار رسانه‌ای مبنی بر چرایی نهضت فولادسازی در استان، تحقق انتظارات برای توسعه این بخش را دشوار کرده است.
شعار سال: جواد خزائی گفت: سهم بخش صنعت استان از منابع آب ۱.۴ درصد و معادل ۸۵ میلیون مترمکعب در سال است، در حالی که سالانه ۶ میلیارد مترمکعب آب در خراسان رضوی مصرف می‌شود که سهم بخش کشاورزی از این میزان ۸۸ درصد است.
 
وی ادامه داد: میانگین سهم صنعت کشورهای دیگر از آب حدود ۲۲ درصد است.
 
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: رسانه‌های استان بارها اعلام کرده‌اند که "با توجه به کمبود آب در استان چه نیازی به فولادسازی با توجه به مصرف زیاد آب آن است" این در حالی است که ۵۰ درصد از ذخایر معدنی سنگ آهن کشور (ماده اولیه تولید فولاد) معادل ۱.۲ میلیارد تن در این استان قرار دارد که بضاعتی منحصر به فرد است.
 
وی افزود: ذخایر سنگ آهن خراسان رضوی یا باید در استان فرآوری و به محصولات صنایع معدنی تبدیل شود یا به صورت خام از استان خارج شده و در مناطق دیگر فرآوری گردد.
 
خزائی ادامه داد: با پیش بینی برداشت سالانه ۳۴ میلیون تن سنگ آهن از معادن خراسان رضوی و حمل آن به استانهای دیگر با استفاده از ارزان ترین نوع حمل و نقل که ریل می‌باشد، هزینه این حمل بسیار بیشتر از هزینه احداث یک کارخانه و فرآوری این محصول است، حال آنکه به کارخانه‌های استان آب تازه تعلق نمی‌گیرد و عمده آب مورد نیاز خود را از طریق تصفیه خانه و بازچرخانی آب تامین می‌کنند.
 
وی گفت: یکی از زیرساختهای مهم بخش تولید، آب است و برای تحقق توسعه تولید و اشتغال باید نیاز صنعت استان به آب را تامین کرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  پایگاه خبری تحلیلی می متالز  ، تاریخ انتشار: 3 آبان  1399  ، کدخبر: 138690  ،www.me-metals.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
0
اين ها كه اين همه اب كشي و انتقال اب از استاني به استان داشتن چرا براي خرساان كاري نميكنن و نكردن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
0
یکی از زیر ساخت های مهم در تولید وجود اب هست چجوری بدون اب میشه صنعت و چرخوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
اصلا حال اب خراسان خوب نیست و هرچی میاد داره بدتر هم میشه این وضعیت اتان رو دشوار میکنه برای معیشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
این استان میتونست در زمینه ابی یکی از بهترین استان ها در مدییت منابع اب باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین