پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۵۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس از سرمایه گذاری بزرگترین شرکت فولاد سازی چین در پروژه های فولاد سازی این منطقه خبر داد.
شعارسال: محمد مهدی مروج الشریعه با بیان این مطلب، گفت: ایران و چین کشورهای قدرتمند با روابط پیوسته و طولانی هستند که وجود منطقه ویژه اقتصادی سرخس به عنوان پل ارتباطی آب‌های آزاد خلیج فارس با چین، موجب تداوم، رونق، ارتباط سیاسی و تجاری بین این دو کشور شده است.

وی ادامه داد: چین در حوزه صنعت فولادسازی جزء برترین کشورها در دنیا است و این منطقه در کنار تمام ظرفیت‌ها و امتیازات ویژه‌ای که برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم کرده جذابیت‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاران خارجی دارد.

وی گفت: با توجه به علاقه‌مندی این سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی سرخس، تفاهماتی انجام شده و مدیران ارشد این شرکت نیز از محل پروژه در منطقه ویژه اقتصادی سرخس بازدید کردند.

مروج الشریعه با اشاره به این که سرمایه‌گذار چینی پیش‌بینی احداث 3 واحد گندله سازی با ظرفیت 15 میلیون تن را کرده است افزود: بزودی کار ساخت فاز اول پروژه فولادسازی با ظرفیت 5 میلیون تن آغاز خواهد شد و فاز دوم نیز به ظرفیت 5 میلیون تن به صنایع ریخته گری، فولاد و تولید نورد اختصاص خواهد داشت.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس این جلسه را خوب و مثبت ارزیابی و اظهار امیدواری کرد این بازدید سر آغاز تحولی شگرف در ارتباطات منطقه ویژه با صاحبان صنعت چین و تسریع در روند معاملات جاری را رقم بزند.

وی گفت: زیر ساخت ایجاد یک منطقه فولادی بزرگ در سرخس وجود دارد و این منطقه امتیازات بالایی را برای سرمایه گذاری در این حوزه ها فراهم کرده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، تاریخ انتشار: 10 خرداد 1393، کدخبر: 338276، www.news.aqr.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین