پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۸۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
سیدعبدالرزاق موسوی اذعان داشت که گزارش سال سوم عملکرد شهرداری و شورای شهر را ظرف ۲۰ روز آتی منتشر خواهیم کرد که نشان خواهد داد که پروژه‌ها مبتنی بر بودجه، برنامه پنج ساله و رویکرد‌های شورا بوده است و اصلاحات لازم هم در رویکرد‌ها انجام شده است.
شعار سال: سیدعبدالرزاق موسوی در نشست خبری فصلی خود با خبرنگاران که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با تاکید بر اینکه اصل اختلاف سلیقه انکار ناپذیر است و همواره وجود داشته، بیان کرد: اگر مبنای این اختلاف‌نظر‌ها منفعت شخصی و گروهی باشد مذموم است؛ اما اختلاف سلیقه مبتنی بر برداشت‌های مختلف ضروری و سازنده است.

وی طبیعت کار شورایی را مبتنی بر تفاوت دیدگاه‌ها دانست و آن را محترم شمرد و ادامه داد: شورا باید جای بحث، تحلیل و گفتگو باشد.

رئیس شورای شهر شیراز با تأکید بر اینکه ارتباط شورا و شهرداری شیراز در وضعیت بسیار مطلوبی به سر می‌برد، گفت: گزارشی که در روز‌های پیش رو از عملکرد سال سوم شورا منتشر می‌کنیم نشان خواهد داد که بدون انحراف از شعار‌های خود، بر اساس رویکرد‌ها و برنامه‌های مصوب، عمل کرده‌ایم.

انحرافی در شعار‌های شورا و شهرداری شیراز وجود ندارد

موسوی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه اظهارات یکی دو عضو شورا مبنی بر انحراف شورای پنجم از شعار‌های خود بوده، با اشاره به اینکه هیچ انحرافی در شعار‌های شورای شهر و شهرداری دیده نمی‌شود، گفت: برای آنکه ثابت کنیم بر اساس برنامه‌های مصوب و رویکرد‌ها تصمیم‌گیری می‌کنیم، گزارش سال سوم عملکرد شهرداری و شورای شهر را ظرف ۲۰ روز آینده منتشر خواهیم کرد که نشان می‌دهد که پروژه‌ها مبتنی بر بودجه، برنامه پنج ساله و رویکرد‌های شورا بوده است و اصلاحات لازم هم در رویکرد‌ها انجام شده است.

وی در خصوص جزئیات بیشتر این موضوع درخواست کرد که موضوع از خود همکاران وی در شورا سئوال شود تا در صورت لزوم توضیح بیشتری ارائه شود.

ارتباط شورا و شهرداری در شرایط مطلوبی قرار دارد

موسوی در ادامه با بیان اینکه این تفاوت دیدگاه‌ها بین شورای شهر و شهرداری نیز وجود دارد، ابراز داشت: شهرداری به‌عنوان دستگاه مجری دارای نظراتی است و بحث‌های کارشناسی عمدتا از سوی شهرداری ارائه می‌شود و شورای شهر نیز اظهار نظر خواهد کرد.

وی افزود: ما کمتر شاهد آن بوده‌ایم که هر یک از دو مجموعه شورای شهر و شهرداری موضوعی را بر اساس منفعت خود مطرح کرده باشند و هم‌اکنون هم‌افزایی به‌گونه‌ای است که در فضای خوبی به سر می‌بریم و ارتباط شورا و شهرداری مطلوب است و شورا همچون گذشته از شهردار منتخب خود حمایت خواهد کرد.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه خط قرمز شورای شهر تعهد قانونی به مردم است، اظهار کرد: هم‌اکنون تعامل بین شورای شهر و شهرداری بسیار مطلوب است؛ ضمن اینکه تذکر و سئوال حق قانونی اعضای شوراست و از این ظرفیت‌ها هم استفاده کرده و خواهیم کرد.

موسوی عدم حضور اعضای شورای شهر را در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهیدان یغمور را دلیلی برای اختلاف نظر با شهرداری شیراز ندانست و تصریح کرد: تغییر ساعت برنامه دلیل اصلی عدم حضور برخی از اعضای شورای شهر در آیین افتتاح این پروژه بوده است هرچند دست کم یک نفر از اعضای شورا هم در مراسم حضور یافته‌اند.

درخواست تعطیلی یک‌هفته‌ای شیراز بر اساس نظرات کارشناسان بوده است

وی به تعطیلی حمل و نقل عمومی از جمله مترو و اتوبوس در شیراز اشاره کرد و گفت: گرچه این امر به کاهش انتقال ویروس در وضعیت کنونی می‌انجامد، در عین حال مورد استفاده اقشاری است که ناچار به استفاده از حمل‌و‌نقل عمومی هستند و عرصه فعالیت روزمره را برایشان تنگ می‌کند و یا ناچار می‌شوند که از وسایل دیگری همچون تاکسی استفاده کنند و یا سر کار نروند که هر یک مصائبی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: از سوی دیگر بسیاری از مشاغل هستند که امکان شیوع ویروس کرونا با فعالیت آن‌ها بسیار بیشتر از مترو و اتوبوس است؛ ضمن اینکه در ماه‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که در این وسایل نقلیه به‌شدت ملاحظات و پروتکل‌های بهداشتی و به‌صورت خاص، ماسک رعایت شده است.  

بررسی الحاق صدرا به شیراز، به شورای شهر شیراز منتقل نشده است

رئیس شورای اسلامی درباره موضوع الحاق شهر جدید صدرا به شیراز هم گفت: این موضوع در صلاحیت وزارت کشور است؛ بنابراین شورای شهر از این منظر تصمیم‌گیرنده نیست؛ به هر روی اگر صدرا به شیراز ملحق شود توسعه آن، به شورای شهر و شهرداری شیراز مرتبط می‌شود و قطعا شورا درباره آن باید موضع داشته باشد.

وی ادامه داد: بحث به صورت رسمی تاکنون به شورای شهر منتقل نشده است تا شورا بتواند رسما وارد عمل شود؛ اعضای شورا نیز در این زمینه نظرات مختلفی دارند، اما در مجموع موضوع در دستور کار شورای شهر قرار نگرفته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۹۰۵۳۷، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
0
0
باید هممطلوب باشه تا بتونن راحت تر از همیشه بخور بخور هاشون رو ادامه بدن امان از دست این شورای شهر ها و شهرداری ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین