پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۴۳۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
چه بخواهیم چه نه، چه مخالف باشیم چه موافق، آن روز‌ها برای همیشه ثبت شده‌اند در تاریخ و روزی روزگاری آیندگان به قضاوت می‌نشینند روز‌های آبان ۹۸ را. واقعیات نوشته می‌شوند.
شعار سال:  آنچه گذشت، آنچه گفته شد، آنچه روا شد بر مردم و آنچه باید می‌شد و نشد آنچه نباید می‌شد و شد. آن روزی که دیگر بیست‌وسی شاید نیست. آن روزی که شاید ما نباشیم. اما حکایت‌ها گفته می‌شوند. از لباس‌های شخصی که در فیلم‌ها دیدیم. عکس‌هایی از مردم، از غیر مردم. از هفته بی اینترنت. از فریادی که می‌گفت: «مردمو با گلوله زدن…»، دست‌ها را مشت کردند و اما…

دغدغه آن روز شاید فقط بنزین نبود ومعیشت. ت شاید همه اش بهانه‌ای بود… بهانه‌ای که هزار بدترش امروز فقط یکسال بعد از آن روز‌ها هست، اما ترس از کرونا و هزار بدترش ترس از تکرار آبان ۹۸… تکرار نکرد آن روز‌ها را.

اشرار و اوباش و مردم و هرچه نام برده شود، اما جواب وزیری که گفت به جز سر به پا هم شلیک کردیم از یاد نمیرود، وزیری که بعد از این حرف هنوزهم با کمال تعجب ماندگار ماند در وزارت تا پایان دولت. کسی که صبح شنبه متوجه شد چه بر سر مردم آورده هم دراذهان خواهد ماند. صدا و سیما را هم که مگر می‌شود فراموش کرد و آن جهیزیه‌های یکطرفه‌ای که آتش گرفتند جلوی دوربین‌ها و اشک‌هایی که ریخته شدنش هزار بار به تصویر کشیده شد تا دیده شدن اشک‌های پشت دوربین‌ها به چشم نیاید، اشک‌هایی که غم از دست رفتن عزیزی بودند و… آن‌هایی که بی دلیل شلیک کردند، آن‌هایی که خون‌ها را پاک کردند آن‌هایی که… همان‌هایی که از دادن آمارآن فاجعه سر باززدند فراموش نخواهند شد.

آدم‌هایی که آن روز در خیابان بودند، عوامل خارجی بودند، شاید بیگانگان، ولی راهش این نبود‌تر و خشک باهم بسوزند. مدیریت بحرانی که مدیران و مسئولان کشور به حق در آن رفوزه شد.

ولی دراین میان گروه دیگری هم بودند که رفوزه شدند و آن رهبران پرطمطراق اصلاحات بودند کسانی که نشان دادند آدم‌ها و مردم وقتی برایشان مردم هستند که برای آن‌ها اعتراض کنند و نه علیه آن‌ها و دولتی که پشتیبانش بودند. این را می‌شد از پیام‌های دوپهلوی سرانشان که با تاخیر و یکی دوهفته بعد از آن حوادث منتشر شد به خوبی دید. آبان یک لکه سیاه ماند بردامن آنان و آنانی که پشتیبانی کردند.

آبان درس دیگری هم داد به همه ما، به تفاوت و جدایی قشر ضعیف جامعه با قشر متوسط اینکه یکی غم نان دارد و آن دیگری نگران قطع اینترنت، یکی گلوله می‌خورد و دیگری حرص.

اما درمیان همه این‌ها یک چیز بد جور دلت را به درد می‌آورد، اینکه در پس همه آن اتفاقات هیچ کدام از مقامات و بانیان استعفا که هیچ حتی یک بار هم عذرخواهی نکردند. آب از آب هم تکان نخورد. تو را به خدا برای آنچه که ان روز‌ها گذشت یکبار شجاعت به خرج دهید و بگویید که اشتباه کردید و معذرت می‌خواهید.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از انصاف نیوز، تاریخ انتشار: 28 آبان ۱۳۹۹، کد خبر:268203،ensafnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
0
0
همه مردم میدونن که فاز و تز این ها دقیقا مثل قبله و هیچ تغییری نکرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
این ها از چشم تمومی مردمی که بهشون رای دادن و ندادن افتادن کسی بهشون اعتمادی نمیکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
0
0
اصلاح طلبان در ایران باید روزگار خودشون رو با تغییر نگرش های سیاسی و خط بندی ها درست کنن
ناشناس
Poland
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
اصلاح طلب ها در ایران از چشم قشر اصلی مردم افتادن مگر اینکه اون هایی که در این هشت سال خوب تازوندن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین