پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۶۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی می‌گوید: «سیاست‌های آمریکا با تغییر رئیس جمهور عوض نخواهد شد».
شعار سال: آقای قالیباف صبح امروز در نشست مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: «مطمئن باشید که رویکرد آمریکا در قبال ایران با تغییر رئیس جمهور این کشور عوض نخواهد شد، از این رو برای تغییر رویکرد آمریکا باید نگاهمان در جهت تقویت داخل باشد».

رئیس «مجلس انقلابی» ۷۲ ساعت پیش از این اظهارنظر، در نطقی در جلسه‌ی علنی مجلس گفته بود: «رئیس جمهور جدید آمریکا، ادعا می‌کند سیاست‌ها و روش‌های متفاوتی نسبت به فرد قبلی دارد و همین تمایز، سیاست‌های متفاوتی را در چهار سال پیش رو در آن کشور رقم خواهد زد. یکسان دانستن جزء به جزء این دو فرد، موافق تجربه‌ی ما نیست، ولی آنچه در عمل تفاوت را مشخص می‌سازد دیگر لفاظی و ادعا‌های بیهوده نیست. ما ضمن قائل بودن به این تفاوت، باور داریم که فردِ جدیدِ مستقر در کاخ سفید نیز اهدافی مشخص و روشن دارد و سیاست‌های او پیش از این نیز اجرایی شده است. درست است که بایدن با ترامپ فرق دارد، اما مهم این است که بدانیم بایدن در بهترین حالت با اوبامایی که طراح تحریم‌های به اصطلاح فلج‌کننده و اولین ناقض تعهدات آمریکا است، تفاوتی ندارد. بایدن نفرِ دومِ دولتِ اوباما و تنظیم‌کننده‌ی اصولِ سیاست خارجی آن دولت بود و تیم کارشناسی و تصمیم‌ساز او عمدتا همان تیم دولت اوباما ست»

مشخص نیست که در این سه روز چه اتفاقی افتاده است که دیدگاه سردار قالیباف از «یکسان دانستن ترامپ و بایدن موافق تجربه‌ی ما نیست»، «بایدن با ترامپ فرق دارد» و «بایدن سیاست‌های متفاوتی را رقم خواهد زد» به «سیاست‌های آمریکا با تغییر رئیس جمهور عوض نخواهد شد» تغییر داده شده است!

البته این فعال سیاسی اصولگرا پیش از این نیز سابقه‌ی چنین تغییر مواضعی را داشته است؛ محمدباقر قالیباف در گفت‌وگوی تلویزیونی که به‌عنوان نامزد انتخابات۹۶ داشت گفته بود: «…حتما از برجام پاسداری می‌کنم…هر دولتی غیر از دولت فعلی هم بود همین مسیر را طی می‌کرد، چرا که حاکمیت تصمیم به مذاکره داشت…».

اما یک‌سال بعد در یک گفت‌وگوی تلویزیونی دیگر درباره‌ی برجام گفت: «در برجام رفتیم چه اتفاقی افتاد، نه مشکلات اقتصادی ما حل شد، نه مشکلات سیاسی ما حل شد، نه دشمنی‌شان رفع شد؛ ما نباید در روش مبارزه بدسلیقگی کنیم و به اصطلاح گاف بدهیم».
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از انصاف نیوز، تاریخ انتشار: 29 آبان ۱۳۹۹، کد خبر:268743، ensafnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
با گشوری که داره همین برخورد رو با ملت میکنه باید همین رفتار رو داشت شک نداشته باشید این موضوع در اینده نزدیک به یک مجادله تبدیل میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
0
0
رییس مجلس چون این روزها درگیر مسائل انتخاباتی خودش هست وقت نداره به مجلس رسیدگی کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین