پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۰۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
رئیس‌اداره کتابخانه‌های عمومی نیشابور گفت: به خاطر اختلاف نظر بین بانک ملت و راه و شهرسازی در نحوه اختصاص ۲۰ میلیارد ریال تعهد این بانک به طرح احداث کتابخانه مرکزی نیشابور احداث آن با تاخیر مواجه شده است.
شعار سال: محمدرضا مقدم پاشا در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی افزود: بانک ملت اعلام کرده که مبلغ تعهدش را به احداث بخش معینی از این کتابخانه اختصاص می‌دهد ولی راه و شهرسازی خواهان واریز کل این مبلغ برای کل طرح است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون برای حل این مشکل جلساتی در شهرستان نیشابور و مشهد با حضور نماینده بانک ملت برگزار شده اظهار داشت: مجری این طرح وزارت راه و شهرسازی و بهره‌برداری نهاد کتابخانه‌ها بوده و بانک ملت در سال ۱۳۹۵ پس از انتخاب نیشابور به عنوان پایتخت کتاب ایران متعهد به پرداخت ۲۰ میلیارد ریال برای احداث کتابخانه مرکزی نیشابور شد و کلنگ آن هم تیرماه همان سال زمین زده شد.

مقدم پاشا تصریح کرد: برای تکمیل کتابخانه مرکزی نیشابور با مساحت سه هزار و ۶۰۰ متر مربع و زیربنای ۲ هزار متر مربع با نرخ جدید حداقل یکصد میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی افزود: شهرستان نیشابور داری ۱۱ کتابخانه عمومی و هفت کتابخانه مشارکتی است که از این تعداد هشت کتابخانه در شهر نیشابور واقع شده و با احتساب کل فضای کتابخانه‌های نیشابور که بالغ بر چهار هزار و ۵۶۳ متر مربع می‌شود سرانه فضای کتابخانه‌های این شهرستان به ازای هر یکصد نفر یک متر مربع است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی نیشابور اعلام کرد: امسال ۲ هزار و ۸۱۱ نسخه کتاب با ۲ هزار و ۵۶۱ عنوان به مجموعه کتابخانه‌های نیشابور افزوده شده و ۱۷هزار و ۷۵۸ نفر از شهروندان عضو کتابخانه‌های این شهرستان هستند و به ازای هر یکصد نفر ۵۵ نسخه کتاب موجود است.

مقدم پاشا با بیان اینکه امسال مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال برای بازسازی ساختمان و خرید تجهیزات کتابخانه نابینایان شهرستان نیشابور هزینه شد یادآور شد: طی یک سال گذشته ۶ میلیارد ریال از سوی خیرین صرف امور کتابخانه‌های نیشابور شده و عملیات احداث کتابخانه خیرساز زینلی هم به مساحت ۱۵۰ متر مربع با اعتبار پنج میلیارد ریال که از سال گذشته آغاز شده بود به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری است.

وی گفت: با توجه به‌ اینکه کتابخانه‌های استان از سوم اسفند ماه به علت شیوع بیماری کرونا تعطیل شد ارائه خدمات در حال حاضر به صورت مجازی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 30 آّبان 1399، کد خبر: 998527،  www.ilna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
کتابخانه مرکزی نیشابور هنوز یه زمین بایر و خالیه که به هیچ عنوان هم به نتیجه نمیرسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین