پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۲۵
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
بیش از یک سال است که از حادثه ناگوار غرق شدن جوانی در آبشار رودمعجن می گذرد و هنوز هیچ نهادی اقدام به نصب علائم ایمنی و هشدار دهنده نکرده و معلوم نیست برای این اقدام جزئی و کم هزینه، چند نفر دیگر باید قربانی بشوند.

شعار سال: ۲۲ خردادماه سال گذشته خبر ناگوار غرق شدن جوانی ۱۸ ساله در آبشار رودمعجن تربت حیدریه همه را شوکه کرد و کارشناسان معتقدند که اگر علائم ایمنی و هشدار دهنده در این مکان نصب می شد شاید این اتفاق نمی افتاد.

این جوان که بهمراه دوستان خود برای تفریح به آبشار رفته بود طبق روال گذشته برای آب تنی به محل فرود آبشار می رود که طبق گفته شاهدان عینی، وی به یکبار ناپدید می شود.

به علت سیل بوجود آمده در اردیبهشت ماه پارسال و همچنین سیلاب های بهاری امسال، در محل فرود آبشار رودمعجن حفره بزرگی ایجاد شده که اکثر گردشگران و شهروندان از آن بی اطلاع هستند.

بیش از یک سال است که از این حادثه ناگوار می گذرد، غرق شدن جوانی بخت برگشته که برای گذراندن اوقات فراغت خود به همراه دوستان راهی آبشار رودمعجن شده و مرگ او در اوایل تابستان بسیار غیر منتظره و شوکه کننده بود و تصور اینکه فردی در آبشار غرق شود در ذهن نمی گنجید.
رسانه های خبری مختلف در آن زمان تیتر کردند که آبشار رودمعجن نیازمند علایم ایمنی است، به هر حال یک سال و اندی از آن حادثه گذشته و آبشار باز هم خطرات قبلی را دارد و معلوم نیست برای این اقدام جزئی و کم هزینه، چند نفر دیگر باید قربانی بشوند و جای تاثر دارد که چرا با وجود اینکه نصب چند تابلو احتیاط هزینه چندانی ندارد، هنوز هیچ علایم ایمنی در محل این آبشار نصب نشده است.
این در حالی ست که هزینه ورودی هر خودرو در رودمعجن ۵۰۰۰ تومان است و البته شکی نیست که این هزینه صرف آبادانی روستا می شود اما ایا باید نفرات دیگری قربانی سهل انگاری مسئولین شوند؟

بهرحال نصب علائم هشدار باش و ایمنی در محل فرود آبشار و همچنین در مسیر رفت و آمد گردشگران ضروری است تا از تکرار چنین حوادث تلخ و ناگواری ممانعت شود.

امیدواریم نهادهای مربوط این کار جزئی را به گردن هم نیاندازند و هر چه سریعتر نسبت به نصب علائم ایمنی و هشدار باش اقدام کنند.

سالانه افراد زیادی از شهروندان و گردشگران کشور از آبشار زیبای رودمعجن بازدید می کنند و این آبشار به محلی برای تفریح و گردش مسافران نوروزی و تابستانی و بسیاری از شهروندان تربت حیدریه تبدیل شده است.

آبشاری که در ۵۵ کیلومتری جنوب غربی شهر تربت حیدریه واقع است، در شش ماهه اول سال و بخصوص اواخر هفته بعنوان منطقه ییلاقی، مردم از آن بهره مند هستند.

آبشار زيبای رودمعجن كه از سلسله جبال چهل تن در ۵۴ كيلومتري غرب شهرستان سر چشمه گرفتهبا ارتفاع ۲۸ متري پديد آمده و پس از ايجاد آبشار و مشروب كردن آبادي مسير خود در نزديكي روستاي رود معجن وارد رودخانه حصار مي شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تابان تربت، تاریخ انتشار 9 شهریور 95 ، کد مطلب:13729: www.tabantorbat.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین