پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۷۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: در یکی از فرودگاه‌ها اقدامات مربوط به تجهیز انبار‌ها برای نگهداری واکسن کووید ۱۹ آغاز شده است.
شعار سال: آنطور که اعلام شده است واکسن‌های کرونای ساخت ۲ شرکت تایید شده باید در دمای نزدیک به یخ زدگی نگهداری شوند و برای همین، حمل درست آن‌ها به کار سخت دولت‌ها تبدیل شده است.
بر اساس بررسی تازه انجمن باربری هوایی تنها ۱۵ درصد اعضای صنعت هوایی برای انتقال واکسن‌ها در دمای نزدیک به منفی ۷۰ درجه سانتیگراد آمادگی دارند.
اکنون بیشتر کشور‌های جهان در حال تدارک امکاناتی هستند که بتوانند بعد از خرید واکسن‌ها آن‌ها را سالم به مشتری‌ها تحویل دهند و فرودگاه‌های جهان اکنون درگیر ساخت موقت انبار‌هایی می‌شود که بتوانند واکسن‌ها را نگهداری کنند.

در همین راستا، «شهرام آدم نژاد» معاون وزیر راه و شهرسازی امروز سه شنبه درباره نحوه انتقال واکسن کووید۱۹ به کشور و چگونگی آمادگی ایران برای تحویل این واکسن ها، گفت: در صورت تصمیم کشور برای خرید و واردات واکسن، قسمت عمده کار، انتقال آن به داخل کشور خواهد بود که عملیات لجستیک آن به معنای حمل، نگهداری و تحویل به گیرنده یعنی وزارت بهداشت، مهمترین قسمت کار است.

وی ادامه داد: برای مثال نحوه نگهداری این واکسن تا انتقال آن به بیمارستان اهمیت بسیار زیادی دارد. واکسن‌ها وقتی به فرودگاه می‌رسد باید در دمای پایین نگهداری و منتقل شود.
آدم نژاد گفت: در حال هماهنگی با وزارت بهداشت هستیم و روز گذشته جلسه‌ای بدین منظور برگزار شد تا در صورتی‌که ستاد، تصمیمی برای واردات واکسن کووید ۱۹ به کشور گرفت سرعت انتقال واکسن به کشور توسط کمیته حمل و نقل با پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته افزایش یابد.
وی با بیان اینکه مراحل آماده سازی حداقل ٢٠ روز طول می‌کشد، گفت: هواپیمای کارگو می‌توانند محموله واکسن کرونا را جابه‌جا کنند، البته هنوز زمان اولین پرواز مشخص نیست، اما اکنون به کمک دو ایرلاین، آماده تحویل و انتقال واکسن‌ها به کشور می‌شویم.

وزارت راه اعلام کرده در حال آماده سازی و تجهیز پنج فروند هواپیما برای حمل و انتقال واکسن کووید۱۹ بوده و در حال بررسی است که در هر هواپیما با ایجاد مکانیزمی مانند بکارگیری چندین تن یخ خشک، امکان نگهداری از واکسن در طول پرواز را مهیا کند.

یک مشکل حمل واکسن توسط هواپیما، محدودیت مقدار دی اکسید کربن منجمد یا یخ خشک است، زیرا این ماده با گذشت زمان تبدیل به گاز شده و موجب کاهش هوای قابل تنفس در کابین هواپیما می‌شود.
بر اساس گزارش شرکت دی ا چ ال درباره حمل ونقل واکسن، همه هواپیما‌های پهن پیکر می‌توانند حداکثر حدود یک تن یخ خشک در کانتینر‌های منجمد عایق بندی شده، حمل کنند.
شرکت پست آلمان به جای یخ خشک از کانتینر‌های دارای کسپول کایروپورت برای حفظ نمونه‌های آزمایشی واکسن‌ها استفاده کرده که با نیتروژن مایع، کالا‌ها را تا دمای منهای ۱۵۰ درجه سانتیگراد تا ۱۰ روز سرد نگاه می‌دارد.
آنطور که معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راه حل بسیاری وجود دارد که با کمترین هزینه و با همین ناوگان کهنه بتوانیم موفق به ورود درست و صحیح واکسن‌ها به کشور شویم که زمان نهایی آن را وزارت بهداشت و درمان تعیین می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اقتصاد ۲۴، تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۸۷۹۳۴، eghtesaad۲۴.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
0
اظهارات ضد و نقیض در حالی در مورد کرونا شدت گرفته که آدم نمیدونه حرف کی رو باور کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
0
انتقال واكسن به ايران با وجود تحريم ها اصلا شدني نيست نميشه بهش زياد اميدوار بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین